Gå til innhold

Sult/metthetsfølelsen min er helt fucka etter nattevakter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hva som skjer med kroppen min, men den er helt umettelig!! Jeg har ikke noen bunn og kan spise alt mulig. Blir samtidig dårlig og treg i magen. Veldig ubehagelig. Kan også bli så akutt sulten at jeg blir kvalm. Føler jeg må «restarte» kroppen og fordøyelsen på en eller annen måte. 

Noen tips?

Anonymkode: 45a88...7e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg aner ikke hva som skjer med kroppen min, men den er helt umettelig!! Jeg har ikke noen bunn og kan spise alt mulig. Blir samtidig dårlig og treg i magen. Veldig ubehagelig. Kan også bli så akutt sulten at jeg blir kvalm. Føler jeg må «restarte» kroppen og fordøyelsen på en eller annen måte. 

Noen tips?

Har ikke noe tips- men føler meg likedan dersom jeg har sovet for lite. Tror kanskje det er kroppen som «prøver å rette opp» ved å sende alle mulige signaler og så tolker vi det som feks sult?

eller så craver man fordi man er sliten / Trøtt fordi hjernen trenger energi og «belønning». Kroppen blir vel i ubalanse av ujevn døgnrytme og antagelig 

Anonymkode: 3ed68...d14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke noe tips- men føler meg likedan dersom jeg har sovet for lite. Tror kanskje det er kroppen som «prøver å rette opp» ved å sende alle mulige signaler og så tolker vi det som feks sult?

eller så craver man fordi man er sliten / Trøtt fordi hjernen trenger energi og «belønning». Kroppen blir vel i ubalanse av ujevn døgnrytme og antagelig 

Anonymkode: 3ed68...d14

Ja, tror jeg craver alt mulig for at hjernen skal holde seg våken. Men at det fortsatt er sånn et par dager etter jeg gikk av natt er virkelig ikke bra. Føler meg uvel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gjort alt jeg kunne for å ikke ha en jobb som krever nattevakter. Tror det er ekstremt usunt, særlig etter en viss alder. 

Anonymkode: f1ccd...c1d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde gjort alt jeg kunne for å ikke ha en jobb som krever nattevakter. Tror det er ekstremt usunt, særlig etter en viss alder. 

Jeg leter etter ny jobb. 

Skrevet

Fikk tips om å spise etter klokka av legen. Spis noe hver andre time, og ha vann ved siden av deg hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (6 minutter siden):

Fikk tips om å spise etter klokka av legen. Spis noe hver andre time, og ha vann ved siden av deg hele tiden.

Så ofte som hver 2.time?? Tenker du da på selve nattevakten eller tiden etterpå for å «nullstille»?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig. Jobber ikke natta selv etter jeg fylte 39. Merket enorm forskjell fra da og ti år tilbake. 

Anonymkode: bbcde...61d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så ofte som hver 2.time?? Tenker du da på selve nattevakten eller tiden etterpå for å «nullstille»?

Både når man er sliten og om man er av dem som glemmer å spise. Bedre å spise litt om gangen og ofte.
Bra restitusjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...