Gå til innhold

Vil inneplanten overleve inne i flyttebilen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor grønn inneplante som jeg gjerne vil ha med på flyttelasset men jeg er redd for at den ikke skal overleve siden det antageligvis er ganske kaldt i bilen. 

Bilen skal kjøre fra Oslo til Nord-Norge, så det vil nok ta 20 timer minst. 

Så noen som kan noe om dette, eller har erfaring? 

Anonymkode: d7a51...194

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neppe.

Anonymkode: 7d548...ff4

Skrevet

Jeg sendte stueplanter i flyttebil fra Oslo til Nordmøre, med overnatting underveis, midtvinters  - de overlevde. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på det - de får nok sannsynligvis kuldeskader. 

Anonymkode: 30c5d...a20

Gjest Vetatjegikkevet
Skrevet

Pakk den godt inn, så har den gode sjanser. Avispapir, bobleplast, det du måtte ha som er stort nok. 

AnonymBruker
Skrevet

De bør beskyttes så godt som mulig ja, i en skapbil er det sjeldent varme (i skapet). Så de vil bli kalde på 20 timer, hvis det er kaldt ute.

Anonymkode: 1aabc...da0

AnonymBruker
Skrevet

Hør med flyttebyrået om de har thermoskap på bilen, da kan de regulere temperaturen. 

Så ville jeg pakket den godt inn, vurdert å lage en kasse av isopor feks. 

Om du har egen bil som også skal oppover, hadde jeg hatt den med i den. Ville fremdeles pakket den inn, men jeg liker nå å ha 24 grader inni der 🤪

Anonymkode: 717bc...4fd

AnonymBruker
Skrevet

De kjører jo ikke i 20 timer i strekk. De har minst ett lengre stopp, gjerne på mange timer. Da vil det bli like kaldt i bilen som ute nesten. 

Anonymkode: e5c86...d2a

AnonymBruker
Skrevet

Nei den vil dø, ha den med deg i baksetet på personbilen med oppvarming inni hvis dere skal kjøre samme strekning. 

Anonymkode: 48767...56e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg skal ta sjansen på å flytte planta oppover når det virker som det er stor sannsynlighet for at kulda blir for mye.  Flytteselskapet sa selv nå at det blir vanskelig med planter om vinteren. Det var heller ikke plass til at den kunne være i det rommet de sitter i.

Planta får få et nytt hjem, selv om det er litt trist. 

Jeg har ikke bil og skal reise med fly oppover, hvis ikke hadde jeg bare hatt den med i bilen. Også er den litt stor for å pakke i kofferten..

Takk for svar alle sammen ♡

-TS

Anonymkode: d7a51...194

AnonymBruker
Skrevet

Pakk tepper rundt den nede, og skikkelig med bobleplast rundt den (samtidig som at den får puste) ellers.

Jeg flyttet på senhøsten og hadde med en kjempestor palme som klarte seg helt fint. Det var ikke tjue timer i flyttebil, men tror du kan berge den om du bruker tepper og bobleplast, og de bærer den raskt inn når de er fremme.

Anonymkode: f99bb...b19

AnonymBruker
Skrevet

Det går sannsynligvis helt fint om du pakker den godt inn. Hva slags plante er det? Det er også relevant.

Anonymkode: 3bac6...894

Skrevet

Om du ikke kan ta den med deg, så kan du kanskje ta en avlegger? Det bør gå bra å få med seg i innsjekket bagasje. Bare vikle litt fuktig papir rundt, ha i en tom drue- eller tomatboks og ha en plastepose utenpå. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...