Gå til innhold

Hva tenker dere om kollegaer som blir sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rett etter de begge har gjennomgått skilsmisse med hver sin ektefelle?

Er det ubehagelig når kollegaer blir sammen på jobb?

Er det litt risky å bli sammen med en kollega?

Hva tenker dere andre?

Anonymkode: 05c9d...8c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker dere andre?

En psykolog sa en gang man ikke bør finne ny partner i en sårbar situasjon eks rett etter brudd da man velger anerledes enn man ellers ville ha gjort fordi man er sårbar. 

Er vel også en sjanse for at kollegaer blir sammen fordi de synes det er spennende, også når den fasen er over så lander man ned på bakken igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det blir artig om de ryker uklar og allikevel må se hverandre på jobb hver dag. 

Og at det må være mindre å snakke om rundt middagsbordet om hva som har skjedd i løpet av dagen. 

Anonymkode: 67f01...335

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker dere andre?

Så moro! Hva de nylig har vært igjennom har jeg ingenting med, og bryr meg derfor ikke.

Men hadde jeg kommet på jobb på mandag, og Per og Kari (kollegaer) har blitt sammen over helga, så hadde det blitt god stemning hos oss alle, og vi hadde hatt det moro med det.

Ubehagelig? Nei, hvorfor skulle det vært det?

Ja, det er en klar risiko å bli sammen med noen du jobber med. Det kan bli så utrolig kjedelig når det blir slutt, særlig hvis det involverer dramatikk! Men det heller er ikke min sak, så det er vel heller noe de som blir sammen bør tenke over.

Anonymkode: 32ad7...42d

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

En psykolog sa en gang man ikke bør finne ny partner i en sårbar situasjon eks rett etter brudd da man velger anerledes enn man ellers ville ha gjort fordi man er sårbar. 

Er vel også en sjanse for at kollegaer blir sammen fordi de synes det er spennende, også når den fasen er over så lander man ned på bakken igjen. 

Psykologen var nok inne på noe der ja, men igjen, det er jo kollegaenes problem, og ikke TS eller andres.

Anonymkode: 32ad7...42d

AnonymBruker
Skrevet

For meg personlig føles det for risky å være sammen med en kollega jeg jobber direkte med. Noe fjernt kanskje. Jeg har et par på jobben som er kolleger(skikkelig umake par, kjempegøy!), og jeg er imponert over hvor profesjonell de holder seg på jobb, selv når de jobber tett. Det tror jeg ikke jeg hadde klart med min mann:P Skjønt, her om dagen gikk jeg meg på meg X'n i jobb-sammenheng :fnise: Vi skal ikke jobbe direkte med hverandre men må koordinere litt med hverandre. Men vi hadde et pent brudd, så det går egentlig greit. Får heller bare si i fra om det ikke går greit tenker jeg. Vi har ikke sagt noe til noen, vi bare later som ingenting enn så lenge.

Anonymkode: bf233...299

AnonymBruker
Skrevet

Alt er relativt. 

Kommer ann på hvor stor arbeidsplassen er, hvor mye de jobber sammen, hvordan de er som mennesker generelt og hvordan de er som kjærester (enkelte er jo veldig forskjellige i en kjæresterelasjon, kontra venner og kollegaer). Kommer også an på hva slags type arbeidsoppgaver de har osv. 

Med andreord tenker jeg det ikke er noen "fasit" her.

Anonymkode: 10f5b...228

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ganske vanlig i Norge, men det blir komplisert hvis de arbeider på ulikt nivå.

Anonymkode: df476...f33

Skrevet

Søtt, forstår det kan bli komplisert, men livet er for kort til å ikke satse på kjærligheten. Går det dårlig, så går det seg vel til igjen med kommunikasjon og tid 😊

AnonymBruker
Skrevet

To kollegaer av meg på en liten arbeidsplass ble sammen, etter å ha brutt opp den enes langvarige forhold. Ekkelt å se parringsdansen deres før den opptatte kollegaen forlot sin samboer. Irriterende i fasen etterpå da de begge presterte dårligere på jobb og var ufokuserte i hverandres nærvær. Kleint da det ble slutt og de forsøkte å unngå hverandre på den lille arbeidsplassen. Spesielt de to siste fasene gikk utover oss andre,

Anonymkode: 2973a...f5a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det blir ganske rart og kleint for de andre når kollegaer blir sammen/dater. Det tar jo vanligvis slutt engang og da blir det bare rar stemning. Jobben er ikke en dating arena

Anonymkode: 6e649...f63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare vært glad for at det ikke var meg som hadde havnet i den situasjonen. 

Anonymkode: 4415b...dd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

To kollegaer av meg på en liten arbeidsplass ble sammen, etter å ha brutt opp den enes langvarige forhold. Ekkelt å se parringsdansen deres før den opptatte kollegaen forlot sin samboer. Irriterende i fasen etterpå da de begge presterte dårligere på jobb og var ufokuserte i hverandres nærvær. Kleint da det ble slutt og de forsøkte å unngå hverandre på den lille arbeidsplassen. Spesielt de to siste fasene gikk utover oss andre,

Anonymkode: 2973a...f5a

fortell mer! :hæ:

Anonymkode: 2cc55...802

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble sammen med en kollega. :ninja: 

Vi jobbet godt sammen, og var veldig tydelige figurer i avd, men aldri som kjærester, på jobb var vi på jobb, og flere viste ikke at vi var sammen en gang. Ble til at jobbe ble veldig sentralt for oss, og vi endte opp med å ofre oss mye og det ble en selvfølge at vi ordnet opp. Vi jobber ikke sammen lenger, men vi er fortsatt sammen. Jeg savner kompetansen hans, men ellers er det godt å ikke jobbe sammen og. 

Så med de erfaringene, så hadde jeg i utgangspunktet ikke hatt noe i mot at kollegaer ble sammen, så lenge jobb og privatliv holdes separat. Pleier å si at livet skjer, og om det innebærer at kjærlighet blomstrer, så er det helt greit. Bare ikke ha sex på lintøyrommet liksom. 

Skrevet

Jeg har opplevd mye ubehagelig pga. jobbflørt, men det har vært pga. utroskap, hemmelighold og sjalusi osv. mellom de involverte. Det er ikke en lykkepille for arbeidsmiljøet akkurat. Jeg har også opplevd at kolleger har blitt sammen, og at det har endt riktig fint.

Det viktige er vel at man spiller med åpne kort på arbeidsplassen, og er ryddig skillet mellom privat og jobb.

Selv har jeg helt bevisst unngått å havne i flørt med kolleger, fordi jeg vet at det blir ekstra klamt om slike forhold skjærer seg. Det kan bli ekstra med dramatikk, og det er ille om kolleger blir dratt inn og belemret med det.

En stor andel av forhold starter på arbeid! Man blir jo kjent med masse folk i jobbsammenheng som ikke direkte er kollegaer på samme arbeidsplass, men som er samarbeidsplasser eller jobber på lignende steder. Å ha noen felles faginteresser er sikkert en fin plattform for å bli kjent.

Per dd må jeg samarbeide med eks som jeg slett ikke liker, og det kjennes kleint. Vi treffes ikke mange gangene på et år, så det går greit, men det hadde vært bedre å ikke sett ham mer.

AnonymBruker
Skrevet

Hva andre gjør er helt uinteressant for meg, men jeg hadde ikke gjort det selv. Jeg tenker det bare er hyggelig med folk som finner hverandre, men helst ikke med eksen også på samme arbeidsplass 

Anonymkode: afb00...d3a

AnonymBruker
Skrevet

På min tidligere jobb var det flere som ble sammen, men der sluttet alltid den ene etter en stund (de var alle fortsatt sammen). I to av tilfellene var den ene overordnet den andre. Alle parene er meg bekjent fortsatt sammen (noen forlot hver sin partner for hverandre).

Jeg hadde noen kortere romanser, men er ikke den dramatiske typen så det ble aldri noe stress for min del i hvert fall, lot bare som ingenting i etterkant. Det var sikkert flere enn meg som styret litt på div. firmafester (mange single mennesker i 30-40 årene), men virket ikke som det påvirket arbeidsmiljøet utover den ene gangen der en leder fikk fullstendig hekt på en dame (ikke underordnet, men ikke singel, eller interessert) og måtte diskret skiftes ut til slutt (var i prøvetid).

Anonymkode: 5cfbb...cb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 21.12):

Hva tenker dere andre?

Tja… suspekt, kanskje?

Anonymkode: 80c9c...524

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at folk får gjøre som de vil. 

Og min erfaring sier at folk bryr seg fint lite om hva andre gjør også.

Anonymkode: 96ff5...bbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...