Gå til innhold

Hvorfor forfaller kvinner så raskt etter 30?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner peaker som alle vet mellom 20 of 25 år, så går det gradvis nedover og etter 30 så går det ned like raskt som en ambolt i frittfall. 

Men hvorfor er det slik? Stopper kroppen å produsere hormoner, siden fruktbarheten forsvinner?

Er det derfor menn holder seg som vin, fordi deres fruktbarhet ikke opplever den samme knekken?

Anonymkode: 290ad...f40

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

fruktbarheten forsvinner?

Du mener den gjør det før man fyller 30? Dæven, du burde få deg litt mer erfaring i så fall, og kanskje bli litt opplyst først, så du ikke går på en smell 😂

Anonymkode: b5619...7e7

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en gang til, og jeg tror kanskje du ikke vet hva "fruktbar" betyr, kan det stemme?

Anonymkode: b5619...7e7

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinner peaker som alle vet mellom 20 of 25 år, så går det gradvis nedover og etter 30 så går det ned like raskt som en ambolt i frittfall. 

Men hvorfor er det slik? Stopper kroppen å produsere hormoner, siden fruktbarheten forsvinner?

Er det derfor menn holder seg som vin, fordi deres fruktbarhet ikke opplever den samme knekken?

Step 1: les en bok.

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hvis du trenger hjelp til å få disse spørsmålene besvart, så hjelpe meg, da må du ha mange spørsmål i livet. men at det er dette du lurer på, av alle kunnskapshull, kanskje du bør prioritere å tette mer viktige kunnskapshull.

Anonymkode: 8dd43...52d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenker menn holder seg som en god vin p.g.a vi kan forplante oss mye lengre, mens med kvinner så trekkes gardinene ned etter 35år

Anonymkode: 859bc...0af

AnonymBruker
Skrevet

Her er skjønnheten ujevnt fordelt. Mange menn er født uattraktive, og vil forbli det hele livet. Blant kvinner er skjønnheten mer jevnt fordelt, og alle kvinner har en liten bit av den skjønnheten som menn ønsker seg, iallefall i noen år av livet. Blant menn er det slik at ca 2 prisent får alt. Resten av dere, ingenting. Ha fpr øvrig en fin KG aften!

Anonymkode: c3926...3af

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er skjønnheten ujevnt fordelt. Mange menn er født uattraktive, og vil forbli det hele livet. Blant kvinner er skjønnheten mer jevnt fordelt, og alle kvinner har en liten bit av den skjønnheten som menn ønsker seg, iallefall i noen år av livet. Blant menn er det slik at ca 2 prisent får alt. Resten av dere, ingenting. Ha fpr øvrig en fin KG aften!

Anonymkode: c3926...3af

næmmen, hehe.

Anonymkode: 8dd43...52d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker menn holder seg som en god vin p.g.a vi kan forplante oss mye lengre, mens med kvinner så trekkes gardinene ned etter 35år

Ha ha ha, både jeg og alle venninnene mine fikk barn etter 35. Ingen av oss hadde vanskeligheter med det heller. Ble gravid på første eggløsning da vi bestemte oss for å prøve.

Anonymkode: 96fbb...3a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fordi du foretrekker unge, ferske og trange jomfruer i en alder av altfor ung. Derfor er alt over det, gammelt og råttent i dine øyne.

Anonymkode: 6bb03...98a

• Liker 6
Skrevet

Du er helt på bærtur. Min kjære kone var helt fantastisk flott når vi ble sammen, trodde det ikke det var mulig... Men hun har passert 40... og finnes ikke noe bedre. Hjerne, hjerte og kropp.

• Liker 3
  • Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kvinner peaker som alle vet mellom 20 of 25 år,

Kvinner som behandler seg selv godt peaker lenge etter 30. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo selvsagt ts nok en person som prøver å provosere, og det er jo selvsagt gøy å rakke ned på kvinner over 30.  Jobb litt med sjarmen, ts, så kan det gå greit med deg også 

Anonymkode: f732d...47f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sikkert pga de deler tilværelsen med ubrukelige menn.

• Liker 5
Skrevet

De forfaller ikke, de modnes...

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener vel 25?

Anonymkode: 0abc1...842

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kommer an på. Jeg er 31 år og har aldri sett eller følt meg bedre! Var ikke i nærheten så pen i tjueårene som jeg er nå

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ha ha ha, både jeg og alle venninnene mine fikk barn etter 35. Ingen av oss hadde vanskeligheter med det heller. Ble gravid på første eggløsning da vi bestemte oss for å prøve.

Anonymkode: 96fbb...3a7

Går riktig nok ikke ned med en gang, går gradvis. Hva jeg mener er pga menn holder seg som en god Merlot eller cabernet sauvignon er pga menn kan få barn langt inni overgangsalderen

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er fordi vi bør få barn før den tid fra urtiden av? 

Som prangende fugler tiltrekker seg bytte. Kvinner tiltrekker seg mer menn før 25 og kan dermed skape barn da mens fostrene er mer levedyktige? 

En annen rar ting fra biologiens side er at rundt eggløsning er jeg kåt på masse forskjellige menn rundt meg. Ellers bare mannen. Da jeg sluttet på hormonprevensjon skjønte jeg ikke hva som feilte meg, men så det sammenfalt med eggløsning. Og ganske lurt egentlig. For kroppen trengs bare noe levedyktig sæd ikke sant! Siden reproduksjon er den viktigste oppgaven. 

Etter 25 er det kanskje ment at vi skal ha fanget mannen som skal passe barna. Mens menn kan farte rundt og spre genene sine oppover åre og holder derfor på sin "prangende fjærdrakt". 

Bare noen tanker. 😁

Anonymkode: e95ab...3cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja det er det jeg også tenker. Denne teorien vil jo evolusjonen støtte, med andre ord vitenskapen.

Men det er forstatt merkelig at skjer så utrolig raskt. Som en banan som ligger på kjøkkenbenken. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...