Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe 5 store pakker med toalettpapir sånn at jeg har toalettpapir for en lang stund. 
hamstrer mandler og mørk sjokolade når det er kronemarked på meny. 
hamstrer nok fisk, kjøtt på tilbud sånn at jeg har alltid 2 frysere fulle med mat. 
kjøper 20 - 30 pk med frossne bær på kronemarked. 
Har 2x 10liter med vaskemiddel stående😂

alltid ett lite lager med tannkremtuber, bind og tamponger. 
ett eget lager med faste hudpleieprodukter jeg bruker. Fuktighetskremer, toner og solkremer. Hamstrer på tilbud… 

og sikker noe mer jeg ikke kommer på nå 🤪

Anonymkode: bff51...6d5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffe!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaffe kjøper jeg på tilbud, så det nok det jeg har ekstra av.

Ser ingen grunn til å ha to frysere fulle av mat når jeg er bare en i husholdningen. 

Anonymkode: 1bf40...ca6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Toalettpapir, tannkrem, hygieneprodukter, vaskemidler, papir/poser til kjøkkenbruk... egentlig alt slikt til baderom/kjøkken.

Hermetikk, krydder, bakevarer, og alt mulig slikt til kjøkken med lang holdbarhet.

Kjøtt. Men da fordi vi kjøper fra jaktlag på høsten, samt kasser av fjærkre fra økologisk produsent. 

Dels handler det om pris, da jeg helst slår til når jeg for eksempel kan kombinere tilbud på hermetikk med trippeltrumf. Men først og fremst handler det om at jeg synes det er unødvendig å ha disse varene på handlelista uke etter uke, i stedet for å bare hente det man trenger i egen bod. 

Anonymkode: f0e31...a7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dopapir, makrell i tomat og sjokolade er vel det jeg hamstrer mest av. 

Har lager av det meste man kan ha lager av. Men hamstrer ikke på samme måte. 

Anonymkode: e99c7...42c

AnonymBruker
Skrevet

Har et lite bod til formålet. Når det er tilbud handler jeg ris, pasta, taco produkter, hermetikk, mellombar. Der har jeg også alltid 2-3 av ting vi bruker en del av, som feks ketchup, pesto, granola. ellers så kjøper jeg alltid kjøtt på tilbud og fryser, samme med bær, fiskeprodukter, ost og annet som kan stå en stund. med det vi har i huset hadde vi fint klart oss noen mnd dersom en krise skulle oppstå. Og vi er 5 i familien.

Anonymkode: 78bbf...c61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hamstrer ikke, men har et lager av alle forbruksvarer jeg trenger. Hvis noe skjer, kan vi nok overleve en måned på det vi har.

Anonymkode: b0175...756

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lyspærer (glødelamper) for resten av livet, Lano-såpe kjøpt på tilbud for de kommende 8-9 årene, Dr. Greves såpe som jeg bruker til ansiktet til en gang på 2030-tallet, antagelig rundt 40 kilo Omo color vaskepulver i kjelleren eller mer, markrell i tomat på boks, leverpostei på boks, poser med pulvermat som for lengst er gått av produksjon men fortsatt kan spises i tilfelle matkrise, atskillige stearinlys, noen års forbruk av shampoo, og et stort lager med engangshansker av det jeg husker i farta.

Anonymkode: edeb0...b01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Makrell i tomat og kaffe

Anonymkode: f25e3...ea4

Skrevet

Indisk saus fra saritas når de er på salg, ris, salsa fra Broken Taco kjøpes på meny når de er på halv pris, har sikkert 30 glass men jeg elsker den salsaen, plantemelk og juice har vi stående en del av da det ikke trenger å oppbevares kjølig. Frokostblanding kjøper vi også i bolker når det er salg. Toro lasagne har vi flaut mye stående av, frossen frukt kjøper jeg i mengder. Ost hamstres alltid, bruker det til omtrent alle måltider i en eller annen form. Dopapir og kjøkkenpapir. Snop til hunden når det er på salg. Hundemat med lang holdbarhet. Smertestillende har vi en del av. 

Det er det jeg kommer på på stående fot 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Garn🧶🧶🧶

Og av en eller annen grunn har vi sykt mye munnbind liggende igjen etter pandemien. 

Anonymkode: f2277...e19

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg pleier å kjøpe 5 store pakker med toalettpapir sånn at jeg har toalettpapir for en lang stund. 
hamstrer mandler og mørk sjokolade når det er kronemarked på meny. 
hamstrer nok fisk, kjøtt på tilbud sånn at jeg har alltid 2 frysere fulle med mat. 
kjøper 20 - 30 pk med frossne bær på kronemarked. 
Har 2x 10liter med vaskemiddel stående😂

alltid ett lite lager med tannkremtuber, bind og tamponger. 
ett eget lager med faste hudpleieprodukter jeg bruker. Fuktighetskremer, toner og solkremer. Hamstrer på tilbud… 

og sikker noe mer jeg ikke kommer på nå 🤪

Anonymkode: bff51...6d5

Kaffe, Norwegia og nesespray etc.. Det er forbruksvare ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Garn🧶🧶🧶

Og av en eller annen grunn har vi sykt mye munnbind liggende igjen etter pandemien. 

Anonymkode: f2277...e19

Ja, garn har jeg også nok av i hus :ler: Det er godt å vite at jeg alltid har nok garn til å strikke et eller annet, jeg liker å strikke når jeg ser tv.

Ellers hamstrer jeg egentlig ikke, men jeg kjøper litt ekstra kaffe når det er på tilbud. Det samme med mel. Jeg har alltid mat i fryseboksen, men det er fordi jeg kjøper en pakke kjøttdeig og deler den i fire porsjoner, jeg bruker ikke mer enn 100 gram til til et måltid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hamstrer ikke, men er derimot prepper. Har alltid vært det…. Har relativt stort lager av matvarer, brus, vin og nødvendige medisiner osv. 

Har fulgt myndighetenes råd ang lagring av vann også. Tror jeg fint kan klare meg i en måned, både jeg og familien min. Lagrer ikke så mye sjokolade da, det blir spist så,snart jeg får det i hus.😂

Anonymkode: bc166...3d2

• Liker 1
Skrevet

Hamstrer mye av det jeg finner i tilbudsdisken i dagligvarebutikkene. Går mye i brød, karbonadedeig, skinkestek og kyllingfilet som fryses.

Har ikke dårlig råd, men syntes det er nyttig å kunne handle varer på tilbud som jeg spiser regelmessig, og bidra til mindre matsvinn

AnonymBruker
Skrevet

Toalettpapir, bakepapir og mais. Vi har lager med flere ting, men de tre tingene der er vi av en eller annen grunn påpasselig med å ha 😆

Anonymkode: 73923...10e

AnonymBruker
Skrevet

Toro, hermetikk, pasta og ris. 

Det blir ofte kjøpt litt ekstra hver gang man handler. Så ikke planlagt, det bare ble slik😂

Mannen handler toro og hermetikk i stor stil, men lager så og si aldri mat. Jeg bruker svært lite av begge deler. Derfor hoper det seg opp. Men kjekkt å ha i boden. Vi bor milevis unna butikk, og da er det greit å ha et lager av matvarer. Når veien stenges av ras og uvær sulter vi ikke. Har også to frysere fulle av kjøtt og fisk, som fylles opp på høsten. 

Ellers storhandler vi for det meste en gang i måneden, så skap, kjøleskap og boder er ofte godt fyllt. 

Vi kunne levde lenge på lageret om det blir nødvendig. Kunne sikkert holdt liv i familie og bygda ei god stund og🤣

Anonymkode: 0753c...f63

Skrevet

Dopapir. Faktisk var jeg tidlig i butikken i morges og kjøpte det på Rema, da jeg har Æ-kupong som ga 15% rabatt denne uka, og det er jo siste dag i dag. 

Kjøpte 4 pakker. Jeg hadde kjøpt flere om jeg greide å få med meg flere hjem, men uten bil så...

Ellers hamstrer jeg Pepsi Max når det er kampanjer og tilbud.

Noe annet jeg hamstrer? Nei, kan ikke komme på noe. Vi er bare to i husholdningen her, så det er ikke noe poeng i å fylle på for mye med mat som har en dato.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hamstrer ikke, men er derimot prepper. Har alltid vært det…. Har relativt stort lager av matvarer, brus, vin og nødvendige medisiner osv. 

Har fulgt myndighetenes råd ang lagring av vann også. Tror jeg fint kan klare meg i en måned, både jeg og familien min. Lagrer ikke så mye sjokolade da, det blir spist så,snart jeg får det i hus.😂

Anonymkode: bc166...3d2

Kjære deg. Hamstring og "prepping" er det samme :) 

Det betyr å skaffe seg og lagre mat og annet nødvendig utstyr over tid.

Anonymkode: 1c77a...b29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mel, pasta, toro-ting, fryste grønnsaker, ostepop, is og sjokolade i tilfelle jeg blir fysen, toalettpapir, shampoo, balsam&kroppssåper, vaskemiddel, tøymykner, rengjøringsprodukter…

Anonymkode: 8f02f...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...