AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Ja, hvor går grensen? Når er man blitt syk av stresset? Hvor mye symptomer og utmattelse? Anonymkode: 4d450...a3f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 For min del er mye hodepine et tegn på at stresset har gått lenger enn det bør. Samme med anspente skuldre og nakke. Har vært utbrent en gang, og da startet det med migrene 4 måneder tidligere. Så bygget det seg mer og mer opp før jeg hadde hodepine/migrene hver dag og måtte delvis sykmeldes. Jeg har generelt ikke så høyt energinivå, men for meg er det tydelig når stresset blir vanskeligere å nedregulere. Da klarer jeg ikke slappe godt nok av. Anonymkode: 72fc6...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 Når jeg kaster opp er det et klart symptom på stress som går for langt. Kroppen min sier til slutt stopp. Sånn ellers er stress og relaterte diagnoser noe jeg har slitt lenge med, så jeg må tåle at skuldrene er høye, at nervene "ligger uttapå" osv., vanskelig å balansere, men har blitt bedre etter hvert som jeg har blitt eldre (førtiåra nå). Anonymkode: b8060...475 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 Du vet at du kan føle deg utmattet av mangel på vitaminer og mineraler også? Spesielt mangel på vitaminene B og D kan visstnok kjennes. Nå på seinvinteren er det helt vanlig å ha lave D-vitaminnivå. Anonymkode: 4931a...538
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 For meg begynte det med mye migrene (5-15 dager pr mnd) for ca 12 år siden. Etterhvert fikk jeg også mye spenningshodepine og «vanlig skallebank». Etterhvert ble jeg også mye svimmel. Så fikk jeg ekstraslag på hjertet (MYE, opp mot 30.000 i døgnet),ble etterhvert ekstrem glemsom (altså så ille at jeg ikke f.eks. husket hvordan jeg skulle sette på vaskemaskina) og nå til slutt så kraftløs i bena, at de skjelver når jeg går. De siste årene har jeg også hatt 10-15 forkjølelser i året. Har egentlig ikke noe utbredt diagnose, men legen mente det var på sin plass med en 3 ukers sykemelding nå. Har to uker igjen av sykemeldingen, så håper det går seg til i løpet av den tiden. Jeg tenker jo kanskje jeg er utbrent… Men altså, fullt mulig at dette er pga litt usunt stress. Anonymkode: 9196f...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 23.50): For meg begynte det med mye migrene (5-15 dager pr mnd) for ca 12 år siden. Etterhvert fikk jeg også mye spenningshodepine og «vanlig skallebank». Etterhvert ble jeg også mye svimmel. Så fikk jeg ekstraslag på hjertet (MYE, opp mot 30.000 i døgnet),ble etterhvert ekstrem glemsom (altså så ille at jeg ikke f.eks. husket hvordan jeg skulle sette på vaskemaskina) og nå til slutt så kraftløs i bena, at de skjelver når jeg går. De siste årene har jeg også hatt 10-15 forkjølelser i året. Har egentlig ikke noe utbredt diagnose, men legen mente det var på sin plass med en 3 ukers sykemelding nå. Har to uker igjen av sykemeldingen, så håper det går seg til i løpet av den tiden. Jeg tenker jo kanskje jeg er utbrent… Men altså, fullt mulig at dette er pga litt usunt stress. Anonymkode: 9196f...ac1 Ja jeg lurer jo på om når man får mye fysiske symptomer sånn med vondt i kroppen og aldri kommer seg ovenpå om det bikker over i at man har blitt syk av det.. Anonymkode: 4d450...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 23.50): For meg begynte det med mye migrene (5-15 dager pr mnd) for ca 12 år siden. Etterhvert fikk jeg også mye spenningshodepine og «vanlig skallebank». Etterhvert ble jeg også mye svimmel. Så fikk jeg ekstraslag på hjertet (MYE, opp mot 30.000 i døgnet),ble etterhvert ekstrem glemsom (altså så ille at jeg ikke f.eks. husket hvordan jeg skulle sette på vaskemaskina) og nå til slutt så kraftløs i bena, at de skjelver når jeg går. De siste årene har jeg også hatt 10-15 forkjølelser i året. Har egentlig ikke noe utbredt diagnose, men legen mente det var på sin plass med en 3 ukers sykemelding nå. Har to uker igjen av sykemeldingen, så håper det går seg til i løpet av den tiden. Jeg tenker jo kanskje jeg er utbrent… Men altså, fullt mulig at dette er pga litt usunt stress. Anonymkode: 9196f...ac1 Oi, god bedring ❤️ Håper du har verktøya til å gje deg sjølv kjærleik, tid og næring. Anonymkode: 0c10e...f76
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Vanskelig å vite hva som er normalt, man skal jo liksom presse seg og være sliten, men er det virkelig normslt med masse fysiske symptomer og at det ikke hjelper med vanlig hvile? Anonymkode: 4d450...a3f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Mitt tilfelle her pga stress: Hodepine Hjertebank Rådvillhet Tårer Raskere irritasjon Spenninger i nakke og arm Jeg tar vitaminer så er ikke mangel på det, men altfor mye stress. Heldigvis tar partneren min godt vare på meg. Anonymkode: d288e...36f
Rotehodet Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 20.04): Ja, hvor går grensen? Når er man blitt syk av stresset? Hvor mye symptomer og utmattelse? Anonymkode: 4d450...a3f Fysiske symptomer vil jeg si er breaking point. Spy, hodepine, hjertebank, tårer, endring i atferd
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 I tillegg til mye av det over, så mistet jeg hår, mistet huden på fingertuppene og fikk matintoleranser som ga meg utslett i ansiktet og dårlig mage. Anonymkode: 5f897...4d1
Millaca Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vanskelig å vite hva som er normalt, man skal jo liksom presse seg og være sliten, men er det virkelig normslt med masse fysiske symptomer og at det ikke hjelper med vanlig hvile? Anonymkode: 4d450...a3f Nei... det skal hjelpe med hvile, om det ikke gjør det har det gått for langt! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Hos meg var det totalt utmattelse, kvalme og oppkast hvis noen nærmet seg å stille et krav eller en forventning til meg. Ofte migrene, kroppen tung som bly, dårlig hukommelse, gråt på vei til parkeringsplassen etter jobb (eller, jeg vet ikke om jeg gråt, men tårene rant ihvertfall). Var 100% sykemeldt noen uker rundt jul, nå jobber jeg litt. Anonymkode: 720f5...80c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hos meg var det totalt utmattelse, kvalme og oppkast hvis noen nærmet seg å stille et krav eller en forventning til meg. Ofte migrene, kroppen tung som bly, dårlig hukommelse, gråt på vei til parkeringsplassen etter jobb (eller, jeg vet ikke om jeg gråt, men tårene rant ihvertfall). Var 100% sykemeldt noen uker rundt jul, nå jobber jeg litt. Anonymkode: 720f5...80c Ja så slikt er ikle normalt og «bare sliten»? Jeg blir så usikker på om det er greit å kaste inn håndkleet når man har sånne symptomer, kvalm svimmel og vondt i kroppen og ikke orker noen tingFøler det er meningen at det skaL være sånn og at alle har det sånn. At man burde ta seg sammen Anonymkode: 4d450...a3f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja så slikt er ikle normalt og «bare sliten»? Jeg blir så usikker på om det er greit å kaste inn håndkleet når man har sånne symptomer, kvalm svimmel og vondt i kroppen og ikke orker noen tingFøler det er meningen at det skaL være sånn og at alle har det sånn. At man burde ta seg sammen Anonymkode: 4d450...a3f I følge min lege hadde jeg bikket over det som var greit å fortsette, ihvertfall... Snakket om at nervesystemet var overaktivt (mulig det var et annet ord, men nervesystemet var ihvertfall helt på viddene). Jeg synes det er kjempevanskelig å vite når man virkelig har nok og når man er klar for mer igjen. Anonymkode: 720f5...80c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I følge min lege hadde jeg bikket over det som var greit å fortsette, ihvertfall... Snakket om at nervesystemet var overaktivt (mulig det var et annet ord, men nervesystemet var ihvertfall helt på viddene). Jeg synes det er kjempevanskelig å vite når man virkelig har nok og når man er klar for mer igjen. Anonymkode: 720f5...80c Ja. Egentlig er jeg ikke i tvil om at kroppen min har fått nok- men det er mer det om det er «greit» å være syk med det. Jeg tenker at det er normalt å ha det sånn og at alle har det sånn og at man er lat om man gir seg hvordan testet legen nervesystemet? Anonymkode: 4d450...a3f
klarinetta Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 20.04): Ja, hvor går grensen? Når er man blitt syk av stresset? Hvor mye symptomer og utmattelse? Anonymkode: 4d450...a3f Når man våkner om morgenen og føler seg nesten fyllesyk, og etter jobb/skole så margsliten at man ikke klarer å hvile, kroppen er liksom i spenn eller på høygir samtidig mens man er helt uten overskudd fysisk og mentalt. Da har det nok gått langt. Jeg lyttet ikke engang da, det gikk dårlig i veldig mange år før jeg ble bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå