AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Del Skrevet 10. mars 2023 Ser nå at jeg per måned betaler kr. 909,- for bredbånd + kr 576,- for tv (T-We) + kr 39,- for leie av WiFi ruter. Pakkerabatt er på kr. 150,- i måneden, hvilket utgjør en regning på kr 4122,- til Telenor. Aner ikke hastighet på bredbåndet mitt, men det heter "Bredbånd 350" og skulle være bra sa de. Problemet er at vi sliter med at vi mister nettet ofte og jeg har gått lei av å klage på dette siden det uansett aldri blir bedre. Nettet kommer raskt tilbake, men det er håpløst at det detter ut flere ganger daglig uansett. Synes jeg betaler mye for tv og internett og lurer på hva andre betaler for dette? Det er kun meg og sønnen på 16 år her i huset. Vi ser så og si aldri på tv, men sønnen bruker nettet (og tv-skjermen) til å spille. Jeg ser noe Netflix svært sjelden (1-2 ganger i måneden maks). Noen som har gode tips til hva jeg burde bestille av pakke? Bor i tomannsbolig så er ikke bundet opp til noe, men har heller ingen gode avtaler samlet for borettslag, sameie e.l. Er svært takknemlig for alle tips! Anonymkode: 6e788...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Del Skrevet 10. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Ser nå at jeg per måned betaler kr. 909,- for bredbånd + kr 576,- for tv (T-We) + kr 39,- for leie av WiFi ruter. Pakkerabatt er på kr. 150,- i måneden, hvilket utgjør en regning på kr 4122,- til Telenor. Aner ikke hastighet på bredbåndet mitt, men det heter "Bredbånd 350" og skulle være bra sa de. Problemet er at vi sliter med at vi mister nettet ofte og jeg har gått lei av å klage på dette siden det uansett aldri blir bedre. Nettet kommer raskt tilbake, men det er håpløst at det detter ut flere ganger daglig uansett. Synes jeg betaler mye for tv og internett og lurer på hva andre betaler for dette? Det er kun meg og sønnen på 16 år her i huset. Vi ser så og si aldri på tv, men sønnen bruker nettet (og tv-skjermen) til å spille. Jeg ser noe Netflix svært sjelden (1-2 ganger i måneden maks). Noen som har gode tips til hva jeg burde bestille av pakke? Bor i tomannsbolig så er ikke bundet opp til noe, men har heller ingen gode avtaler samlet for borettslag, sameie e.l. Er svært takknemlig for alle tips! Anonymkode: 6e788...dbb Du har 350 mbit internetttilgang, via fiber. Det skal i utgangspunktet være bra med nett det, men ser du har problemer som ikke er normale. Hadde selv denne pakken tidligere, men var nok noe kampanjegreier da jeg betalte rundt 1250,- for den. Jeg ville sagt opp TV-delen, noe jeg for øvrig også har gjort her. Har et par strømmetjenester i stedet, og ender opp vesentlig lavere i forbruk. Har også gått ned til 150 mbit og byttet leverandør (har nå to fiber inn til huset) da ungene har flyttet ut og jeg nå bor alene. Telenor var stabilt her, og de burde rette opp den feilen hos deg i mine øyne. Hvis feilen ligger hos dem da. Klarer ikke helt se hvordan det blir totalt 4122? 909+576+39=1524-150 = 1374,- Anonymkode: 810f3...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har 350 mbit internetttilgang, via fiber. Det skal i utgangspunktet være bra med nett det, men ser du har problemer som ikke er normale. Hadde selv denne pakken tidligere, men var nok noe kampanjegreier da jeg betalte rundt 1250,- for den. Jeg ville sagt opp TV-delen, noe jeg for øvrig også har gjort her. Har et par strømmetjenester i stedet, og ender opp vesentlig lavere i forbruk. Har også gått ned til 150 mbit og byttet leverandør (har nå to fiber inn til huset) da ungene har flyttet ut og jeg nå bor alene. Telenor var stabilt her, og de burde rette opp den feilen hos deg i mine øyne. Hvis feilen ligger hos dem da. Klarer ikke helt se hvordan det blir totalt 4122? 909+576+39=1524-150 = 1374,- Anonymkode: 810f3...2e6 Tusen takk for svar! Glemte å spesifisere at jeg får regning for tre måneder og synes det er en dyr utgift hver gang jeg betaler denne regningen. Ser jeg har formulert meg dårlig i HI der jeg spesifiserer utgiftene og var litt nøye på å skrive korrekte summer, men glemte at den endelige summen er den jeg har på regningen for tre måneder 😅 Anonymkode: 6e788...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 10. mars 2023 #4 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg hadde samme situasjon her, og betalte rundt 1700,- pr mnd Fikk Telia på døra, som ville legge inn 5G bredbånd for under halve prisen og gratis oppkobling. Ringte Telenor og sa at jeg hadde fått tilbud fra Telia, fikk redusert prisen til halvparten tvert. Når det gjelder de problemene du har med at nettet faller ut så skjedde det samme her. Fikk til slutt tekniker på besøk, som skiftet innendørs kabel og modem, som han sa var for gammelt. Etter det har jeg ikke lenger problemer med Telenor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for svar! Glemte å spesifisere at jeg får regning for tre måneder og synes det er en dyr utgift hver gang jeg betaler denne regningen. Ser jeg har formulert meg dårlig i HI der jeg spesifiserer utgiftene og var litt nøye på å skrive korrekte summer, men glemte at den endelige summen er den jeg har på regningen for tre måneder 😅 Anonymkode: 6e788...dbb Bare send dem en e-post om at du vil ha månedlig fakturering. Jeg har det. Før kunne man selv fikse det på nettsidene deres, men det forsvant etter at de oppdaterte nettsidene. Anonymkode: 093e5...ec4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Del Skrevet 10. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar! Glemte å spesifisere at jeg får regning for tre måneder og synes det er en dyr utgift hver gang jeg betaler denne regningen. Ser jeg har formulert meg dårlig i HI der jeg spesifiserer utgiftene og var litt nøye på å skrive korrekte summer, men glemte at den endelige summen er den jeg har på regningen for tre måneder 😅 Anonymkode: 6e788...dbb Hehe, da blir prisen noe mer logisk ja! Men igjen, basert på ditt bruk, så ville jeg droppet TV. Hvis det høres greit ut, så kan du fortsette med Telenor, men da kun for internett. 350 mbit, som du har nå, vil da koste deg 909,-/mnd. Ikke megainnsparing akkurat, så jeg ville sjekket om det finnes alternativer, slik det gjorde for meg. På den måten endte jeg på 599,-/mnd, for 150 mbit, som holder for meg, men det er ikke mer enn en hundrelapp opp om jeg ønsker raskere nett. Det kan også enkelt oppgraderes i ettertid (det er bare en innstilling for leverandøren, man trenger ikke komme til deg for å endre hastigheten). Og da svir det heller ikke å ha et par streamingtjenester, også bytter jeg litt på. Discovery+ et par mnd, så viasat, osv. for variasjon Anonymkode: 810f3...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg vil dog fraråde 5G. 5G fungerer slik at du ikke har en garantert hastighet, og desto flere som bruker masten, desto mer må "båndbredden" deles. Det er også vesentlig høyere latency/forsinkelse på 5G enn fiber, her jeg sitter nå har jeg 2 millisekunder respons på fiberen, mens 5G mot samme IP gir opp mot 30 ms. Det er en mangedobling, og noe enhver gamer (spesielt) vil bry seg om, men også datanerder som meg 😂 Anonymkode: 810f3...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå