Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på et lite sted, hvor alle kjenner alle. 

Kona mi hadde en del kjærester opp gjennom ungdommen, som hun ikke unaturlig hadde sex med. 

Jeg kjenner at jeg stadig oftere sliter med å minnes på dette. Det kan være på foreldremøte på skolen, hvor vi blir sittende og snakke med en av hennes ex'er og hans nye partner. Jeg greier ikke la være å tenke på at han sitter der og tenker "jeg har pult kona di", og jeg får bilder i hodet av hvordan de holdt på. Enda verre: at hans sæd kanskje har vært i munnen som jeg kysser godtnatt hver kveld. 

Sjuke greier, men det blir bare verre og verre. 

Anonymkode: 14c13...207

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

uff da skjønner du sliter med dette. Men husk at alle har en fortid som vi ikke kan styre og gjøre noe med. Alle har nok sine svin på skogen. Hvis dette plager deg så mye bør du få psykolog å snakke med, før det blir enda verre. Og du bør gjøre det snart siden det bare blir verre og verre som du skriver. 

Anonymkode: 23d67...b02

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du at du tenker mer på dette nå enn tidligere? For jeg regner med at du ikke hadde gifta deg med henne hvis det plaga deg før.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte sånn (ufrivillig) tidligere. Til det slo meg at så lite betydning min fortid er for meg, så er det sansynligvis likt for han også. Kom over det. Visste også at det var dumt å tenke sånn mens det sto på, jeg bare klarte ikke la være.

Anonymkode: 5ef2d...cc3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Voks opp, ingen andre bryr seg enn deg. Det er ingen som tenker "jeg har pult kona di" 

Anonymkode: 971bb...a33

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Voks opp, ingen andre bryr seg enn deg. Det er ingen som tenker "jeg har pult kona di" 

Anonymkode: 971bb...a33

Hvordan kan du være så sikker på det? 

Anonymkode: d616d...f6a

AnonymBruker
Skrevet

What you resist persists. 

Du kan ikke noe for hvilke tanker som dukker opp i hodet ditt. Men du kan noe for hvordan du møter dem. 

Anbefaler deg å bruke noen ACT-strategier på dem. Dette funker jo litt som tvangstanker hos deg. 

Anonymkode: 772da...d63

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skulle søke behandling, og ordne opp i deg selv. Dette er illevarslende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi bor på et lite sted, hvor alle kjenner alle. 

Kona mi hadde en del kjærester opp gjennom ungdommen, som hun ikke unaturlig hadde sex med. 

Jeg kjenner at jeg stadig oftere sliter med å minnes på dette. Det kan være på foreldremøte på skolen, hvor vi blir sittende og snakke med en av hennes ex'er og hans nye partner. Jeg greier ikke la være å tenke på at han sitter der og tenker "jeg har pult kona di", og jeg får bilder i hodet av hvordan de holdt på. Enda verre: at hans sæd kanskje har vært i munnen som jeg kysser godtnatt hver kveld. 

Sjuke greier, men det blir bare verre og verre. 

Anonymkode: 14c13...207

Det åpenbare spørsmålet er jo: hva har endret seg i livet ditt? Og når begynte denne endringen?

For tanker som dette er jo ikke noe normalt velfungerende mennesker har. Slikt tankegods tilhører de som sliter, de som ikke har lykkes, de som sakte tar innover seg at de ser mer på andres liv enn på eget. Fordi et nøye blikk på eget liv er triste saker. 

Så hva gikk galt? Når? Hvorfor? Og hvordan kan du endre det, før dine livsvalg gjør deg til enda en av bygdas mange middelaldrende grinebitere. Vi trenger ikke flere enn vi har i verden av den arten.

Anonymkode: 71ada...4c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Var du jomfru da du traff kjæresten din? Hvis ikke, tenker du på at du har hatt sex med de om du treffer de? Ser for deg alle stillingene dere har gjort det i, og hva hun har hatt i munnen?

Eksen min var jomfru. Han spurte meg ut om min sexfortid. Det ble brukt mot meg støtt og stadig. Han sa mye stygt selv om jeg ikke hadde gjort noe slemt eller unormalt. Men han taklet ikke at jeg ikke var jomfru. Neste dama hans fikk samme utspørringen... Og eksen hans som hun har barn med får mye stygge blikk (jeg kjenner han). Det er ikke sunn oppførsel, og jeg synes dere begge bør søke hjelp om dere skal ha et fint og likeverdig forhold. At dere ser ned på andre mennesker og leker moralpoliti er ikke greit.

Anonymkode: 8810e...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare slutte med å tenke på dette hvis det plager deg sånn. Undertrykke det. Som flere andre har sagt, alle har en historie. Det beste du kan gjøre er å ikke la det påvirke deg. Fremstå med god selvtillit. Du "vant" jo henne.

Det er merkelig hvordan vi mennesker fungerer....for jeg er faktisk helt motsatt av deg. Vært sammen og gift i 15år og for litt siden så merket jeg at jeg ble tent av tanken på konens fortid. Vi snakket litt om det. Vet ikke helt hva det kommer av. Kanskje at vi har vært sammen lenge, kjenner hverandre så godt og da synes jeg det er spennende å lære noe om henne som jeg ikke visste (på en måte).

Anonymkode: 95351...c19

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

"jeg har pult kona di", og jeg får bilder i hodet av hvordan de holdt på. Enda verre: at hans sæd kanskje har vært i munnen som jeg kysser godtnatt hver kveld. 

Er vel ofte at på seg selv kjenner man andre. Legg fra deg den tankegangen. Det gavner ikke deg, og ikke kona di og i allefall ikke forholdet deres. Klarer du ikke å legge det fra deg så er ikke du i et forhold om et års tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet. Andre menn er garantert ikke like opptatt av kona di som du er. Mest sannsynlig driter disse mennene i kona di og husker ikke engang sexen med henne. Det er jo grunner til at man ikke ender opp sammen. Og hva er alternativet? Finne ny kone? Hun og kommer til å ha en fortid. Jobb heller med sjalusien din og filosofer litt over hvor mye du selv tenker på sexen du har hatt med noen i ettertid. De aller fleste glemmer sexen før personen og de færreste har positive tanker om sine ekser. 

Anonymkode: 2bffc...03c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...