AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Jeg gikk til fastlegen, har fått kul på magen som ikke forsvinner. Det står veldig rett ut på et punkt, ligner litt på brokk Han så raskt på magen, i stående stilling, og mulig jeg så litt fyldig ut, da jeg lånte klær av min datter på 13 akkurat den dagen… Jeg er stort sett en str xs/s. Han begynte å spørre om jeg har gått opp eller ned i vekt mens han lo og sa at jeg må nok slanke meg. Jeg veier 55kg…. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne ta den legen på alvor etter det. Ikke ble jeg tatt på alvor heller, magen ble sånn for et par måneder siden. Anonymkode: 32f41...df2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 Det går jo ikke. Ta en tur på legevakt eller privat lege. Anonymkode: 8f483...26c 4
Maleficenta Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gikk til fastlegen, har fått kul på magen som ikke forsvinner. Det står veldig rett ut på et punkt, ligner litt på brokk Han så raskt på magen, i stående stilling, og mulig jeg så litt fyldig ut, da jeg lånte klær av min datter på 13 akkurat den dagen… Jeg er stort sett en str xs/s. Han begynte å spørre om jeg har gått opp eller ned i vekt mens han lo og sa at jeg må nok slanke meg. Jeg veier 55kg…. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne ta den legen på alvor etter det. Ikke ble jeg tatt på alvor heller, magen ble sånn for et par måneder siden. Anonymkode: 32f41...df2 noen leger er håpløse. bytt fastlege 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 Du skjønner ikke ironi og det burde fastlegen også ha skjønt. Ironi og spøk hører som regel ikke hjemme på et legekontor fordi det er ikke gitt at pasienten skjønner det. Anonymkode: dd78c...2b2 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skjønner ikke ironi og det burde fastlegen også ha skjønt. Ironi og spøk hører som regel ikke hjemme på et legekontor fordi det er ikke gitt at pasienten skjønner det. Anonymkode: dd78c...2b2 Jo, jeg skjønner ironi…. men jeg syns ikke det er greit å tulle med vekt, og han trodde/mente oppriktig at jeg skulle slanke meg pga kulen. Kulen kommer ikke av overvekt. Anonymkode: 32f41...df2 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skjønner ikke ironi og det burde fastlegen også ha skjønt. Ironi og spøk hører som regel ikke hjemme på et legekontor fordi det er ikke gitt at pasienten skjønner det. Anonymkode: dd78c...2b2 Jeg skjønner ironi og forstod ikke hvordan legens kommentar var ironi eller ment som humor. Anonymkode: 8f483...26c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Skrevet 10. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ironi og forstod ikke hvordan legens kommentar var ironi eller ment som humor. Anonymkode: 8f483...26c Kanskje du ikke skjønner ironi så godt som du tror... Anonymkode: ca008...604 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du ikke skjønner ironi så godt som du tror... Anonymkode: ca008...604 Du svarte en annen enn ts der… Jo, jeg skjønner ironi. Ironiske kommentarer om vekt til pasienter, har ingenting på et fastlegekontor å gjøre. Men her var han ikke ironisk, han mente oppriktig at jeg skulle slanke meg. Dessuten veier jeg 55kg. Er slank. Alltid vært det. Anonymkode: 32f41...df2 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, jeg skjønner ironi…. men jeg syns ikke det er greit å tulle med vekt, og han trodde/mente oppriktig at jeg skulle slanke meg pga kulen. Kulen kommer ikke av overvekt. Anonymkode: 32f41...df2 Du skjønner jo ikke ironi hvis du oppriktig tror han mente du er overvektig, og at du må slanke deg. Jeg påstår at utsagnet var ment som en spøk, om at du er en liten kvinne og har ingenting å bekymre deg over vdr dette på magen. Men er helt enig i at en lege ikke skal spøke. Har du vært mye hos denne fastlegen? Anonymkode: 3c29c...1fa 1
Daria Skrevet 10. mars 2023 #10 Skrevet 10. mars 2023 Jeg har litt vondt for å tro at en lege i fullt alvor sa til en voksen kvinne som påstår at hun ser fyldig ut i klærne til en 13-åring at hun må slanke seg og hvertfall ikke at han lo en pasient opp i ansiktet - det høres ut som mislykket humor, overdreven hårsårhet eller en annen form for misforståelse. Uansett er måten å bli tatt på alvor på å stå opp for seg selv, si fra når man er uenig og ikke ta alt i absolutt verste mening. 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #11 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du svarte en annen enn ts der… Jo, jeg skjønner ironi. Ironiske kommentarer om vekt til pasienter, har ingenting på et fastlegekontor å gjøre. Men her var han ikke ironisk, han mente oppriktig at jeg skulle slanke meg. Dessuten veier jeg 55kg. Er slank. Alltid vært det. Anonymkode: 32f41...df2 Du tror oppriktig at fastlegen mener at du, som er undervektig/normalvektig skal slanke deg? Nei, da forstår du faktisk ikke ironi og det burde du egentlig ikke diskutere på engang. Gjør kulen vondt? Hvis ikke, så er det ikke brokk. Er du likevel engstelig etter timen i dag, så oppsøker du privat lege. Ring Volvat eller Aleris til mandag. Anonymkode: 3c29c...1fa
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #12 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skjønner jo ikke ironi hvis du oppriktig tror han mente du er overvektig, og at du må slanke deg. Jeg påstår at utsagnet var ment som en spøk, om at du er en liten kvinne og har ingenting å bekymre deg over vdr dette på magen. Men er helt enig i at en lege ikke skal spøke. Har du vært mye hos denne fastlegen? Anonymkode: 3c29c...1fa Jo fordi han mente det ikke ironisk. Han virkelig mente jeg måtte følge med vekta og «mosjonere mere, gå ned» i vekt. vært der litt før, feildiagnostisert før etc. Anonymkode: 32f41...df2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #13 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo fordi han mente det ikke ironisk. Han virkelig mente jeg måtte følge med vekta og «mosjonere mere, gå ned» i vekt. vært der litt før, feildiagnostisert før etc. Anonymkode: 32f41...df2 Du høres heller hårsår ut. Du mener jo selv at du som en voksen tynn kvinne, ser fyldig ut i klærne til en 13-år gammel jente. Ikke normalt, med andre ord. Dette var et dårlig utgangspunkt for dårlig humor fra han sin side. Bytt fastlege hvis han feildiagnoserer deg 🙄 Anonymkode: 3c29c...1fa 1
Carrot Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 Jeg skjønner ikke at noen låner barnas klær når barna er 13 år, jeg skjønner heller ikke at de ikke tar til motmæle om de opplever ufin oppførsel generelt men i en slik setting spesielt, og jeg skjønner overhode ikke hvorfor du ikke sa fra der og da ved å spørre om han virkelig mener at du bør gå ned i vekt og hva han begrunner det med i så fall. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg har litt vondt for å tro at en lege i fullt alvor sa til en voksen kvinne som påstår at hun ser fyldig ut i klærne til en 13-åring at hun må slanke seg og hvertfall ikke at han lo en pasient opp i ansiktet - det høres ut som mislykket humor, overdreven hårsårhet eller en annen form for misforståelse. Uansett er måten å bli tatt på alvor på å stå opp for seg selv, si fra når man er uenig og ikke ta alt i absolutt verste mening. Jeg har hatt mange leger. Aldri blitt bedt om å slanke meg. Han foreslo at magen ble sånn etter fødsel (hadde knapt mage og den forsvant umiddelbart etter fødsel ((uten å gå inn på årsaken hvorfor)) og var ned på 50kg to uker etter fødselen, altså den gang min normalvekt. Denne kulen kom for et par måneder siden. Alltid hatt veldig flat mage, vært «ingenting» inni der, nå er det en hard kul som står rett ut. Så Tro hva du vil. Fullt alvor, nei han lo jo. Anonymkode: 32f41...df2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 Syntes også det er litt interessant at TS som en åpenbart ekstremt usikker voksen dame, påstår hardhendt at hun vet helt sikkert at legen mente det han sa. Og at det ble sagt slik hun påstår, utover i tråden. Nei, jeg har faktisk vanskeligheter med å tro på det folk sier - når de åpenbart sliter med å ha to tanker i hodet samtidig. Anonymkode: 3c29c...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du høres heller hårsår ut. Du mener jo selv at du som en voksen tynn kvinne, ser fyldig ut i klærne til en 13-år gammel jente. Ikke normalt, med andre ord. Dette var et dårlig utgangspunkt for dårlig humor fra han sin side. Bytt fastlege hvis han feildiagnoserer deg 🙄 Anonymkode: 3c29c...1fa Altså, flisespikkeri på deg. Enhver kvinne, uansett størrelse, vil se fyldig ut i klærne til en 13-åring. Du skjønner ikke poenget. Mulig jeg så fyldig ut i de klærne for legen. Men jeg er ikke det. Vanskelig for det? Anonymkode: 32f41...df2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syntes også det er litt interessant at TS som en åpenbart ekstremt usikker voksen dame, påstår hardhendt at hun vet helt sikkert at legen mente det han sa. Og at det ble sagt slik hun påstår, utover i tråden. Nei, jeg har faktisk vanskeligheter med å tro på det folk sier - når de åpenbart sliter med å ha to tanker i hodet samtidig. Anonymkode: 3c29c...1fa Jeg er ikke usikker, men poenget er at jeg er slank! Og blir bedt om å slanke meg av en lege, når vekta er på 55kg! Vet du hvor tynt det er, egentlig? Det er latterlig å kalle en på 56kg for feit! Anonymkode: 32f41...df2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, flisespikkeri på deg. Enhver kvinne, uansett størrelse, vil se fyldig ut i klærne til en 13-åring. Du skjønner ikke poenget. Mulig jeg så fyldig ut i de klærne for legen. Men jeg er ikke det. Vanskelig for det? Anonymkode: 32f41...df2 Du skriver selv at du blir fyldig i klærne til datteren din. Jeg har ikke påstått noen ting om din vekt 😂 🚩 Anonymkode: 3c29c...1fa 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke usikker, men poenget er at jeg er slank! Og blir bedt om å slanke meg av en lege, når vekta er på 55kg! Vet du hvor tynt det er, egentlig? Det er latterlig å kalle en på 56kg for feit! Anonymkode: 32f41...df2 55. (Skrev litt fort, men samme det) Anonymkode: 32f41...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå