AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Typen min sin x dame holder på å bli gal av sjalusi, og har tydeligvis tanker om å ødelegge mellom meg og han. Dama er fra før av psykisk syk. Hun har ikke kommet seg over han, de har felles barn. Jeg kjenner at jeg blir så provosert av dama, hun behandlet han dårlig da de var sammen, nektet sex med han, han ble som en omsorgsperson for henne. Enda utnytter hun han hele tiden til å gjøre ting for henne. Hun er ustabil til de grader, og jeg vet liksom ikke helt hva jeg kan forvente meg av en person som henne. Jeg er også svært bekymret for barna som er nødt til å bo med henne hverandre uke - men dette har jeg en ærlig dialog om med typen, som selv dessverre er bekymret. Problemet er at denne dama har NULL selvinnsikt, det går ikke an å prate med henne som med en voksen person. Det sier jo sitt, når hun nå har delt sine tanker om å prøve å ødelegge mellom oss. Noen som har håndtert gale x’er og ha tips og råd? Anonymkode: db82a...9b9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 Det er ikke din oppgave å håndtere henne. De har felles barn og må ordne opp seg i mellom. Anonymkode: 98c1d...d5d 15 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 Sånn adferd pleier ikke å komme ut fra det blå. Her kan det like gjerne være typen din som sier til henne at han elsker henne og ligger med henne bak din rygg og gir henne forhåpninger om at det skal bli de to ved å manipulere henne, og sier til deg at hun er gal og sjalu og manipulerer deg. Anonymkode: 98c1d...d5d 10 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 Hvis du tror det har noe for seg å blande seg inn i forholdet dem i mellom så vil jeg si at typen din har en svakhet for dramadronninger. Antidramapersoner har til felles at de vet hvilke konflikter de skal holde seg unna. Anonymkode: 99a51...b3f 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke din oppgave å håndtere henne. De har felles barn og må ordne opp seg i mellom. Anonymkode: 98c1d...d5d Men det er meg hun plager, bombarderer med meldinger, er sint, osv. Jeg sender skjembilder til typen, og har hittil besvart det som har vært mest «vulgært». Annet har blitt ignorert. Jeg blokkerte henne, da begynte hun å sende anonyme meldinger. Anonymkode: db82a...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn adferd pleier ikke å komme ut fra det blå. Her kan det like gjerne være typen din som sier til henne at han elsker henne og ligger med henne bak din rygg og gir henne forhåpninger om at det skal bli de to ved å manipulere henne, og sier til deg at hun er gal og sjalu og manipulerer deg. Anonymkode: 98c1d...d5d Hun er gal og sjalu, da sjalusien og galskapet hennes går utover meg. Anonymkode: db82a...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Skrevet 10. mars 2023 Gi beskjed om at neste gang hun sender uakseptable meldinger så melder du henne til politiet Anonymkode: 9175e...1c4 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Skrevet 10. mars 2023 Bare i dag har jeg mottatt 5 meldinger som inneholder ordet «hore». De gikk fra hverandre for godt over ett år siden, og jeg har sett alt av dritt hun sendte til typen etter bruddet og tiden etter. Det mest skremmende er at denne dama er 36 år gammel. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gi beskjed om at neste gang hun sender uakseptable meldinger så melder du henne til politiet Anonymkode: 9175e...1c4 Takk, det var en god idé. Anonymkode: db82a...9b9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men det er meg hun plager, bombarderer med meldinger, er sint, osv. Jeg sender skjembilder til typen, og har hittil besvart det som har vært mest «vulgært». Annet har blitt ignorert. Jeg blokkerte henne, da begynte hun å sende anonyme meldinger. Anonymkode: db82a...9b9 Du skaper jo mer drama når du tar skjermbilder til typen og når du velger å svare henne. Her er det beste å oppføre seg voksent og si fra at du ikke aksepterer at hun snakker sånn til deg og slutte helt å svare henne. Anonymkode: 98c1d...d5d 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #10 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hun er gal og sjalu, da sjalusien og galskapet hennes går utover meg. Anonymkode: db82a...9b9 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare i dag har jeg mottatt 5 meldinger som inneholder ordet «hore». Anonymkode: db82a...9b9 Men hvor kommer sjalusien fra? Jeg tror ikke typen din er uskyldig oppi dette. Når han ikke klarer å sette grense for oppførselen hennes så tyder det på at han vet hvorfor den er sånn og at han er skyldig i det. Anonymkode: 98c1d...d5d 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #11 Skrevet 10. mars 2023 Min umiddelbare tanke til alle de som sliter med en partner som har en gal x. Gjør det slutt, avslutt forholdet, terminer all kontakt. Dere får det så mye bedre med dere selv i stedet for å bli en del av den konflikten.. For det er uunngåelig å ikke bli en del av den konflikten, så desto før dere avslutter forholdet, desto bedre er det. Anonymkode: 9c389...176 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #12 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvor kommer sjalusien fra? Jeg tror ikke typen din er uskyldig oppi dette. Når han ikke klarer å sette grense for oppførselen hennes så tyder det på at han vet hvorfor den er sånn og at han er skyldig i det. Anonymkode: 98c1d...d5d Hadde du sagt det samme om x`en var en mann? Det tviler jeg på. Anonymkode: 9c389...176 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #13 Skrevet 10. mars 2023 Hadde gått ut av forholdet. Anonymkode: 14d10...7db 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde gått ut av forholdet. Anonymkode: 14d10...7db Nei, jeg kommer avsolutt ikke til å avslutte et fint forhold kun fordi dama er gal. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men hvor kommer sjalusien fra? Jeg tror ikke typen din er uskyldig oppi dette. Når han ikke klarer å sette grense for oppførselen hennes så tyder det på at han vet hvorfor den er sånn og at han er skyldig i det. Anonymkode: 98c1d...d5d Sjalusien kommer jo av at hun aldri kom seg over han, og har siden bruddet for over ett år siden håpet på at hun får han tilbake. Ikke uvanlig det heller. Anonymkode: db82a...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 Du har nå kun hørt en side av denne historien. Hvorfor fikk han (flere?) barn og var sammen med henne hvis hun var så forferdelig? «Gal eks» er rødt flagg i min bok. Neste gang blir det deg som er gal eks. Anonymkode: 508a2...06d 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du skaper jo mer drama når du tar skjermbilder til typen og når du velger å svare henne. Her er det beste å oppføre seg voksent og si fra at du ikke aksepterer at hun snakker sånn til deg og slutte helt å svare henne. Anonymkode: 98c1d...d5d Har prøvd å si i fra om at hun må begynne å snakke annerledes til meg, dersom hun ønsker en diskusjon. Jeg kan jo prøve å ignorere alt, se om hun fortsetter da. Prøvde å blokkere, da har hun begynt å benytte seg av nettsider hvor en kan skrive anonyme meldinger. Anonymkode: db82a...9b9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har nå kun hørt en side av denne historien. Hvorfor fikk han (flere?) barn og var sammen med henne hvis hun var så forferdelig? «Gal eks» er rødt flagg i min bok. Neste gang blir det deg som er gal eks. Anonymkode: 508a2...06d De har et sett tvillinger, og joda - jeg har hørt historien fra både han, hans mor, samt broren og hans kone. Det er greit nok om bare han hadde fortalt dritt om henne, men her har altså hele hans familie fortalt om henne. Anonymkode: db82a...9b9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har et sett tvillinger, og joda - jeg har hørt historien fra både han, hans mor, samt broren og hans kone. Det er greit nok om bare han hadde fortalt dritt om henne, men her har altså hele hans familie fortalt om henne. Anonymkode: db82a...9b9 Det er jo fortsatt hans side av familien. Hadde tatt det med en klype salt. Han har garantert mer skyld i dette, enn han sier. Du reagerer på å bli kalt hore? Er du 14? Er jo slik de på den alderen reagerer, andre overser slik oppførsel. Anonymkode: 1d657...eb6 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: De har et sett tvillinger, og joda - jeg har hørt historien fra både han, hans mor, samt broren og hans kone. Det er greit nok om bare han hadde fortalt dritt om henne, men her har altså hele hans familie fortalt om henne. Anonymkode: db82a...9b9 Hvorfor var han sammen med henne, da? For å være snill? Anonymkode: 508a2...06d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 jeg forstår godt at det er ubehagelig. Jeg hadde også blitt fortvilt om jeg skulle blitt verbalt angrepet av min manns x, all den tid jeg vet at jeg har ALT på det rene. Hadde dere noe sammen før han skilte lag med x'en? Og hvis så er, har hun muligens fått nyss i det? Samlivsbrudd er ekstremt tungt og kan være en medvirkende grunn til at noen mister fotfestet Anonymkode: 28e69...f4b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå