Gå til innhold

Tungpusten og stikk i brystet. Kan det være angsten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært i form i snart 1 mnd. Vært svimmel, hodepine, utmattelse, tung kropp og null energi. 
Tatt alt av prøver, MR og nevrologiske tester. Alt har vært fine. 
Går nå til kiropraktor som mener at dette kan være virus på balansenerven. Hu har knekt opp både nakke, rygg og løsnet en del opp i skuldrene. 
I går kveld fikk jeg et skikkelig stikk i brystet. Varte typ i 2 sek og gikk over. Jeg blir ofte tungpusten når jeg skal opp å gå, og når jeg setter meg ned. Får en ekkel klem i brystet, men det går over etterhvert. 

Jeg strever veldig med angst, og kan kanskje tro at dette har noe med saken å gjøre. Når jeg blir tungpusten, så føler jeg selv at jeg forverrer symptomene ved å kjenne konstant etter pusten. 
Kan dette med angsten skyldes hvorfor jeg fikk et stikk i brystet i går? Går jo rundt og er stresset og er redd om det er noe mer alvorlig gærent med meg hver dag…

Anonymkode: 8338f...e85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke mye oppe og går om dagene heller. Har ligget rett ut i snart 1 mnd* 

AnonymBruker
Skrevet

Angst kan egentlig gi alle disse symptomene du beskriver, jeg kjenner til det selv også. Men det er bra du har vært gjennom diverse tester, for det er alltid godt å vite at det ikke er noe fysisk galt. Derfor hadde sikkert heller ikke vært så dumt å ta en tur til legen og be om å få sjekket hjertet, det er så fort gjort med et ekg på legesenteret, og da får du fjernet bekymringer du evt har i forhold til om det kan være hjertet som gir symptomer. Er du ikke enig? 😊💛

Anonymkode: 7133e...8b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Angst kan egentlig gi alle disse symptomene du beskriver, jeg kjenner til det selv også. Men det er bra du har vært gjennom diverse tester, for det er alltid godt å vite at det ikke er noe fysisk galt. Derfor hadde sikkert heller ikke vært så dumt å ta en tur til legen og be om å få sjekket hjertet, det er så fort gjort med et ekg på legesenteret, og da får du fjernet bekymringer du evt har i forhold til om det kan være hjertet som gir symptomer. Er du ikke enig? 😊💛

Anonymkode: 7133e...8b6

Det er sant! 
Var hos legen på torsdag, men hun valgte ikke å ta en ekg. Fikk ikke helt svar på hvorfor, men vet veldig godt med meg selv at det hadde roet meg veldig ned. 
Kan forsøke å ta det opp med legen igjen❤️

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med EKG og røngten av lunger for å utelukke infarkt og blodpropp. Rart det ikke er fult opp. Jeg hadde lignende smerter og ble sendt rett på akuttmottaket for skikkelig sjekk.

Anonymkode: 52fb9...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Når du tok MR tok du med kontrast? Har du gått med blodtrykkmåler for å sjekke om det er noe der?

Anonymkode: 36dcf...315

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du tok MR tok du med kontrast? Har du gått med blodtrykkmåler for å sjekke om det er noe der?

Anonymkode: 36dcf...315

Nå spør jeg sikkert kjempe dumt, men hva er MR med kontrast? Har målt blodtrykket. Den var bittelitt lav, men legen sa at det var normalt at jenter på min alder hadde litt lavt blodtrykk. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå spør jeg sikkert kjempe dumt, men hva er MR med kontrast? Har målt blodtrykket. Den var bittelitt lav, men legen sa at det var normalt at jenter på min alder hadde litt lavt blodtrykk. 
ts

Det er også veldig veldig uvanlig at jenter på din alder får hjertesykdom. 

Det høres ut som angst. Angst kan føre til at man hiver etter pusten og psykosomatiserer alt av vondter. 

Men det at du er helt inaktiv kan fort bli et problem på sikt. Ville satset på å bevege deg litt hver dag, det du orker. Prøv å prioritere det. Det å ligge i ro og kjenne etter er det verste du kan gjøre. 

Anonymkode: 977c9...801

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...