AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Jeg fikk bare Paracet og Ibux. Det gjorde forferdelig vondt! 😭 Får ikke nybakte mødre ordentlig smertestillende? 🥵 Anonymkode: bf0f6...070
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 Brukte paracet og ibux. Klarte meg helt fint med det. Måtte kun sy et klipp. Ba du om noe sterkere? Anonymkode: 2f3f9...d41 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 Fikk to paracet etterpå, tror jeg. trengte ikke mer, så spurte ikke etter det. Men fikk langt sterkere saker etter ks for tre år siden. 😅 Anonymkode: 1ebf1...9bf
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 Jeg fikk en pose med smertestillende på sykehuset, men rørte de aldri. Liker ikke å ta slikt, ihvertfall ikke ved graviditet/amming. Jeg hadde bare en liten innvendig rift da, 4 sting. Jeg kjøpte kjølebind på fødebagen.no og de hjalp veldig 😍 Anonymkode: 7718e...745
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 Jeg mener primært på de som revnet stygt under fødsel. 😅 hvordan var helsetilstanden deres etter revning? Hva orket dere? Måtte dere ha omfattende hjelp? Anonymkode: bf0f6...070
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Skrevet 10. mars 2023 Klippet med første - tok vel en paracet første natten. Revnet med andre - ikke noe behov for smertestillende i etterkant. (epidural under fødselen begge gangene) Anonymkode: 676d3...8a0
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Skrevet 10. mars 2023 Jeg revnet grad to og ble sydd med begge barna. Fikk paracet og naproxen på barsel første døgnet, så paracet og ibux. Det var nok for meg, tok vel i litt over en uke før jeg klarte meg bra uten. Anonymkode: f2e69...7e6
Kalikalinka Skrevet 10. mars 2023 #9 Skrevet 10. mars 2023 Trengte faktisk ingenting. Var full av endorfiner og energi og hadde ikke vondt et sted så fort fødselshelvetet var unnagjort.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #10 Skrevet 10. mars 2023 Olaug Olsen skrev (23 minutter siden): Man skal amme. Paracet er nok. Virkelig? Man «skal» ikke nødvendigvis det Anonymkode: 2f3f9...d41 7
Olaug Olsen Skrevet 10. mars 2023 #11 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Virkelig? Man «skal» ikke nødvendigvis det Anonymkode: 2f3f9...d41 Men man bør! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #12 Skrevet 10. mars 2023 Olaug Olsen skrev (2 minutter siden): Men man bør! Hvis man KAN ja Anonymkode: 2f3f9...d41 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #13 Skrevet 10. mars 2023 Med første tok jeg ingenting, revnet ikke. Med nr 2 fikk jeg helt sinnsykt med etterrier, gikk da på ibux, paracet og oxynorm. Med nr 3 tok jeg keisersnitt, men det var etterriene som var værst de første 2 dagene. Ibux, paracet og oxynorm. Pga en operasjon i brystene så ammet jeg ikke denne gangen, men jeg fikk likevel ikke mer oxynorm etter dag 2. Jeg fikk en infeksjon i kroppen og ble kjempesyk og hadde kjempevondt men fikk likevel kun ibux og paracet videre. Har hatt flere operasjoner i løpet av livet, både store og små, og har aldri blitt nektet smertelindring ved smerter. Så skulle barnet mitt skjæres ut igjennom 7 lag fra magen min og jeg skulle få infeksjon og da skulle de plutselig holde tilbake på smertestillende. Jeg fikk mer smertelindring etter jeg fjernet visdomstann enn etter jeg tok keisersnitt 🥲 Anonymkode: 19b29...132
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 Brukte ibux+paracet på sykehuset mot etterrier, men ingenting da jeg kom hjem. Hadde en andregradsrift, men hadde egentlig ikke noe vondt. Anonymkode: a2d57...533
Million Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 (endret) Nei, det brukte jeg ikke. Hadde ikke bruk for det heller. Hvor skulle det være så vondt at det var bruk for smertestillende ETTER at fødselen (som jo er det vonde?) er overstått? Da er jo alt bra igjen. Før fødselen og i noen måneder hadde jeg svært vondt pga bekkenløsning, og haltet meg frem overalt. Men pga graviditeten brukte jeg selvfølgelig ikke noe smertestillende for det. Men.... bare et par timer etter at fødselen var overstått, kunne jeg gå normalt i korridoren på fødeavdelingen da jeg skulle bort til toalettet. Ikke vondt mer! Bekkenløsningssmertene og bekkenløsningen var borte allerede! EDIT; kom på at jeg hadde noen etterrier når jeg satt og ammet de første par dagene (?) etter fødsel (var på sykehuset fremdeles, husker jeg) men det brukte jeg ikke smertestillende for. Vondt var det jo, men ikke uoverkommelig. Endret 10. mars 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 Million skrev (1 minutt siden): Nei, det brukte jeg ikke. Hadde ikke bruk for det heller. Hvor skulle det være så vondt at det var bruk for smertestillende ETTER at fødselen (som jo er det vonde?) er overstått? Da er jo alt bra igjen. Før fødselen og i noen måneder hadde jeg svært vondt pga bekkenløsning, og haltet meg frem overalt. Men pga graviditeten brukte jeg selvfølgelig ikke noe smertestillende for det. Men.... bare et par timer etter at fødselen var overstått, kunne jeg gå normalt i korridoren på fødeavdelingen da jeg skulle bort til toalettet. Ikke vondt mer! Bekkenløsningssmertene og bekkenløsningen var borte allerede! Man kan bruke smertestillende selv om man er gravid. Førstevalget er paracetamol. Anonymkode: a2d57...533
Million Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan bruke smertestillende selv om man er gravid. Førstevalget er paracetamol. Anonymkode: a2d57...533 Det var det ingen som opplyste meg om, og legen så meg halte inn til timene i månedsvis, det samme med jordmora. Uansett, jeg brukte altså ingenting. Men for de som leser dette, er gravide og har smerter, kanskje paracet funker for dere
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Jeg hadde behov for smertestillende, men kunne ikke ta. Den typen jeg vanligvis bruker og som er den eneste som hjelper for meg utenom morfin-greier var ikke OK med amming, og ammepolitiet sto såpass sterkt på barselavdelingen jeg var på at jeg ikke torde si at jeg egentlig ønsket å droppe amming for å kunne ta smertestillende (aka klare å bevege meg og klare å sove, lol). 25 minutter siden, Million said: Nei, det brukte jeg ikke. Hadde ikke bruk for det heller. Hvor skulle det være så vondt at det var bruk for smertestillende ETTER at fødselen (som jo er det vonde?) er overstått? Da er jo alt bra igjen. Før fødselen og i noen måneder hadde jeg svært vondt pga bekkenløsning, og haltet meg frem overalt. Men pga graviditeten brukte jeg selvfølgelig ikke noe smertestillende for det. Men.... bare et par timer etter at fødselen var overstått, kunne jeg gå normalt i korridoren på fødeavdelingen da jeg skulle bort til toalettet. Ikke vondt mer! Bekkenløsningssmertene og bekkenløsningen var borte allerede! EDIT; kom på at jeg hadde noen etterrier når jeg satt og ammet de første par dagene (?) etter fødsel (var på sykehuset fremdeles, husker jeg) men det brukte jeg ikke smertestillende for. Vondt var det jo, men ikke uoverkommelig. Jeg hadde behov for smertestillende pga. ryggen. Har en uttalt grad av skoliose og ryggen min taklet ikke at jeg gikk fra å være veldig framtung til å ha normal vektfordeling så brått som det skjer etter ungen, morkaka og alt "tilbehør" er ute av kroppen. 🙈 Anonymkode: 00ab5...091
Million Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde behov for smertestillende, men kunne ikke ta. Den typen jeg vanligvis bruker og som er den eneste som hjelper for meg utenom morfin-greier var ikke OK med amming, og ammepolitiet sto såpass sterkt på barselavdelingen jeg var på at jeg ikke torde si at jeg egentlig ønsket å droppe amming for å kunne ta smertestillende (aka klare å bevege meg og klare å sove, lol). Jeg hadde behov for smertestillende pga. ryggen. Har en uttalt grad av skoliose og ryggen min taklet ikke at jeg gikk fra å være veldig framtung til å ha normal vektfordeling så brått som det skjer etter ungen, morkaka og alt "tilbehør" er ute av kroppen. 🙈 Anonymkode: 00ab5...091 Ok, men ts skriver "etter fødsel" som om det var slik å forstå at noe etter fødselen gjorde vondt. Ikke sykdommer som din, da hadde vel ts nevnt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå