Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Prøver å eksperimentere og prøve ut litt nye pålegg på skiva, og gikk for jædersylte sist. Har alltid vært litt skeptisk pga navnet og utseendet, men turte endelig å smake det nå, og må innrømme at det faktisk ikke var så ille. Kunne godt forestilt meg å ha det litt oftere på skiva for variasjon, men i og med at det er laget av gris er jeg litt usikker hvor sunt det egentlig er. Om det er et nokså usunt pålegg å regne, tror jeg at jeg lar det være, men om det har god næringsverdi, og muligens noe jern, slik som leverpostei, så er det jo fint å spise iblant, tenker jeg. Det er bare vanskelig å finne ut mer om denne typen pålegg…på boksen står det jo 75% kjøtt, som er et relativt høyt kjøttinnhold, i alle fall om man sammenligner det med f.eks. leverpostei. Og ingredienslista er overraskende kort må jeg si. Men det er jo ikke nødvendigvis sunt bare pga det heller…Så ville egentlig bare høre om noen av dere har noen formeninger/tanker/peiling på dette. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jædersylte er vel noe av det mest ultraprosesserte du kan stappe inn i en hermetikkboks? Ihjelkokt gris? God kryddersmak, da.

Anonymkode: d728d...531

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som et produkt du blir anbefalt å spise mer av. Men av og til er helt sikkert ok, dersom du syns det smaker godt. Nugatti innimellom er jo heller ikke skadelig.

Anonymkode: 09239...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...