Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er en jente som skal ta abort. lurer litt på om hvordan denne narkosen er? gruer meg så utrolig. gjør det vondt med den sprøyten? jeg syntes blodprøve sprøyten er vondt, er det verre enn den?

jeg føler ikke angst og deprosjon for aborten, men mange har sagt til meg at det er psykisk vondt etter aborten... får jeg det sånn da, hvis jeg ikke føler det sånn på forhånd, og hva forårsaker dette?

TAKK FOR SVAR.

klem meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du blir lagt inn får du stukket inn en nål med åpning (Husker ikke hva det heter...) i håndbaken. Dette er det eneste stikket du får, siden alt siden gis gjennom denne nålen. ("Likegladsprøyte", vesketilførsel under narkose etc.). Det gjør ikke vondt, men kan være litt ubehagelig og ekkelt. Absolutt ikke noe å grue seg til!

Lykke til!

Klem fra Leo

Skrevet

Du får noe som kalles for veneflon som de stikker inn i blodåren på handa di. Når nåla er inni blodåra trekker de nåla ut og så er det bare en plast"nål" igjen hvor bedøvelse og sånnt kommer gjennom. Det er litt vondt med det samme de stikker, men det går fort over.

Ofte får kvinner reaksjoner atter aborten, det kan være forskjellige ting men det er viktig at du vet hva du gjør. Det fins flere alternativer til abort og det er viktig å tenke godt igjennom alle før man tar aborten. Da er du kanskje bedre forberedt på følelsene dine etterpå. Nå skal det være sagt at ikke alle får det psykisk vondt etterpå. Men det vet man jo ikke før det er over.

Hva årsaken er til psykiske reaksjoner er veldig vanskelig å svare på, men for noen er det en stor sorg over det barnet som de likevel ikke fikk.

Men det er umulig for meg å si hva du vil oppleve iforbindelse med dette.

MEN jeg har et godt råd til deg: snakk med fagfolk, eller kjæresten eller noen iallfall om dette slik at du får det ut. Det er bedre at du har noen å støtte deg enn at du bærer på dette alene.

Uansett så vil jeg ønske deg lykke til!

Skrevet

Venflon er det det heter ja!

For å trøste deg litt kan jeg fortelle at jeg kjenner mange kvinner som har tatt abort, men ingen som har fått de helt store ettervirkningene. Når aborten gjennomføres er på mange måter det verste over for de fleste. Det tyngste er å ta selve avgjørelsen og det har du jo allerede gjort.

Klem fra Leo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...