AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Jeg mener han har adhd men han mener han bare er en "fri sjel". Han er veldig kreativ og leken, veldig energisk og må ha flere baller i luften samtidig, selv om det gir han stress. Han skjønner ikke poenget med å slappe av i sofaen uten å gjøre noe spesielt, og ofte sitter han og å trommer på lårene sine mens vi ser tv/ ser en film på kino, og det synes jeg er irriterende fordi jeg tror da at han kjeder seg eller at jeg kjeder han. Han har mange prosjekter gående samtidig her hjemme, men det blir ikke alltid fullført eller bare sånn halvveis. Han glemmer mange viktige avtaler som feks foreldresamtaler, legetimer, avtale hos optiker, avtaler med kompiser osv Han har dårlig orden i sakene sine og lar det flyte, og skal samle på alt mulig og klarer ikke å kaste ting i tilfelle han får bruk for det. Han løper ALLTID rundt og leter etter nøkler, mobil, vanter o.l når han skal ut, og han har nesten alltid dårlig tid og kommer for sent. I det han løper ut døren ser det ut som om det har gått av en bombe i gangen, fordi alt ligger strødd. Han sier selv han har dårlig hukommelse og konsentrasjon, men en del ting i livet sitt har han stålkontroll på. Jeg er sliten av å leve med en sånn person, og merket ikke hvor rotete mentalt og fysisk han er før jeg flyttet inn til han. Anonymkode: 582a0...94a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 Heydayotheinterweb skrev (8 minutter siden): Ja. Han har ADHD Hva er de mest typiske adhd tegn ved han? Ts Anonymkode: 582a0...94a
Heydayotheinterweb Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 Som en person som selv har ADHD så er det urolighet. Og konsentrasjonsvansker noen ganger 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 Du sier ingenting om funksjonsevne ift jobb, og om han har lykkes med å fullføre utdannelse. Jeg kjenner rolige mennesker med ADHD som ikke er fysisk rastløse, men har problemer med å gjennomføre jobb/studier, og rastløse sprettballer som klarer å fokusere 100% når de må, som ikke har diagnosen. Anonymkode: 5bba4...78e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du sier ingenting om funksjonsevne ift jobb, og om han har lykkes med å fullføre utdannelse. Jeg kjenner rolige mennesker med ADHD som ikke er fysisk rastløse, men har problemer med å gjennomføre jobb/studier, og rastløse sprettballer som klarer å fokusere 100% når de må, som ikke har diagnosen. Anonymkode: 5bba4...78e Han er i full jobb som vaktmester Ts Anonymkode: 582a0...94a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du sier ingenting om funksjonsevne ift jobb, og om han har lykkes med å fullføre utdannelse. Jeg kjenner rolige mennesker med ADHD som ikke er fysisk rastløse, men har problemer med å gjennomføre jobb/studier, og rastløse sprettballer som klarer å fokusere 100% når de må, som ikke har diagnosen. Anonymkode: 5bba4...78e Noen med adhd klarer å jobbe og fullføre utdannelse. De tar seg sammen og gjør det de må selv om de hater det. Hilsen adhd Anonymkode: 9de81...1a6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen med adhd klarer å jobbe og fullføre utdannelse. De tar seg sammen og gjør det de må selv om de hater det. Hilsen adhd Anonymkode: 9de81...1a6 Det syntes jeg høres litt merkelig ut. En med adhd kan ikke bare ta seg sammen, adhd er noe man er født med - og som man dør med. Man kan jobbe ekstremt hardt med seg selv og lære å regulere seg, men å ta seg sammen - det har jeg til gode å oppleve med en som har adhd. Anonymkode: 1a6d5...650
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er i full jobb som vaktmester Ts Anonymkode: 582a0...94a Høres ut som en praktisk og ålreit jobb for samboeren din, da har han mange oppgaver som er praktiske han skal løse løpet av dagen. Det er typisk en god jobb for en med adhd tenker jeg. Samboeren min har adhd, men han er ikke særlig urolig av seg, han sliter mest med planlegging, det å huske viktige ting, organisering (kan bli mye rot), han sliter med mye tankekjør og mange ting i hodet på en gang, han har også slitt mye med tilbakevendende depresjon (noe som er normalt hos de med adhd). Han girer seg lett opp følelsesmessig, hvis det er noe som trigger han - og kan da bli veldig impulsiv. Han er veldig sosial av seg og elsker å slå av en prat med folk. Han er ekstremt omsorgsfull, empatisk og en så god mann - han ville ikke skadet en flue 😅. Han har ikke fullført utdanning og kjenner mye på det, da han føler seg så annerledes og mislykket enn andre mennesker. Han har store ambisjoner og drømmer høyt, ikke noe typisk a4 ☺️ Vel, dette var noen av tingene 😂. Vi utfyll hverandre godt, jeg elsker å planlegge og organisere - så sen biten tar jeg med glede, men jeg kan fort irritere meg hvis han glemmer ting som f.eks avtaler. Jeg er veldig punktlig av meg, så jeg blir provosert når han er sånn, men han har blitt mye flinkere og har begynt å skrive ukeplan. Jeg kjøpte Familieplanlegger på Norli og den er veldig fin ☺️. Anonymkode: 1a6d5...650 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå