Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg overreagerer eller om dette er vanlig?

Jeg har en kollega som blir ordentlig lei seg når jeg er med andre kolleger enn henne, hun kan bli nedstemt, trist og helt mutt. I dag ville hun ikke prate med meg fordi jeg tok en kaffe med en annen kollega, hun låste kontordøra og var alene i to timer. Sånn har det foregått i lang tid. Når jeg tar det opp med henne så sier hun bare at det går fint, ikke tenk på meg, jeg er sikkert ikke interessant nok, ikke god nok, ikke "kul" nok osv. Vi er voksne mennesker, sånn til info. 

Hva gjør man med dette? 

Anonymkode: 641fb...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er nok å snakke med henne på skikkelig, men det er sannsynligvis vanskelig både å få forklart og få forståelse. 

Det er vel ikkje slik at du er gift med denne eine kollegaen, og det er heilt normalt å vere saman med andre kollegaer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Motsatt kjønn? 

Anonymkode: d787e...e06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Motsatt kjønn? 

Anonymkode: d787e...e06

Nei, vi begge er kvinner.

Anonymkode: 641fb...c25

Skrevet

Litt av en offermentalitet på henne. Nærmest et spill med sjalusi bare for dramaets del. Skulle tro hun hadde følelser for deg.

Jeg hadde ikke orket å løpe etter henne. Du har ingenting å forsvare deg eller svare for deg for. 

Jeg hadde ignorert dette tullet hennes, og latt som ingenting. Så får hun bare sitter der inne med låst dør og sture. Er jo latterlig av henne.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Oj så utrolig slitsomt. Hun hadde jeg begrenset kontakten med, la henne sitte der bak låst dør

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er eneste mannen i min jobb, elsker å se på dramaet som kvinnfolka holder på med. Skjer nesten hver uke.

Kvinner er kvinner verst....dette stemmer nok bra gjennomsnittlig.

Kvinner er også ekstremt opptatt av å ha noen å være enig med, noen å støtte seg på. Gjennomsnittlig.

Anonymkode: 85053...690

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er å ikke ta ting personlig, ikke gjør arbeidslivet personlig....dette er jo mennesker man ikke har valgt selv. Omgås ukomplisert :) Ikke ta deg nær av ting.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er eneste mannen i min jobb, elsker å se på dramaet som kvinnfolka holder på med. Skjer nesten hver uke.

Kvinner er kvinner verst....dette stemmer nok bra gjennomsnittlig.

Kvinner er også ekstremt opptatt av å ha noen å være enig med, noen å støtte seg på. Gjennomsnittlig.

Jeg er eneste kvinne i min jobb, elsker å se på dramaet som mannfolka holder på med. Skjer omtrent daglig. Menn er menn verst. Stemmer nok bra. 

Menn er så ekstremt opptatt av å ha rett og tvinge igjennom sine tanker. Gjennomsnittlig. 

Anonymkode: 1e48f...922

• Liker 14
  • Nyttig 3
Gjest Dingeldangel
Skrevet

Dette er manipulerende oppførsel, som du ikke må la deg lede inn i. Ikke beklag, ikke spill med, og slutt å heng med henne mer enn selv synes er positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en godt voksen venninne som er litt lik. 

Hun har opplevd mye mobbing og utestenging i oppveksten, manglende selvfølelse og lav selvtillit. Kanskje din kollega sliter med noe liknende? 

Anonymkode: 3a2fc...e1b

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Auda. Det høres ut som at hun opplever dette som en avvisning, uten at det egentlig er det fra din side. Kan være hun har noen problemer med dette(skal ikke slenge diagnoser rundt men en del personlighetsforstyrrelser har dette som et trekk). Dette oppleves som fryktelig sårt av personen det gjelder da de ofte kan ha opplevd mye avvisning tidligere, og dermed blir hypersensitiv for avvisning (som ikke egentlig er det). Mobbing, utestenging, omsorgssvikt osv. Er ofte også i bildet.

Slike mennesker er vanskelig å forholde seg til, så de fortsetter jo gjerne å bli avvist, som en selvoppfyllende profeti. De kan være helt desperat etter et fellesskap, som de jo aldri får.

Hun vil nok noen skal komme etter henne på kontoret, men kan nok respondere med å selv avvise den som kommer, for å havne i "maktposisjon" enten som offer eller som den som avviser(fremfor den som blir avvist). De får en slags kontroll følelse.

Disse menneskene lider ofte i stillhet og blir avskrevet som slitsomme og mye drama, men de trenger egentlig behandling:(

Anonymkode: 3ec0c...507

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær greibog innkluder. Du er bare slem hvis du legger merke til detbog ikke er grei 

Anonymkode: 3cb3b...9d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Auda. Det høres ut som at hun opplever dette som en avvisning, uten at det egentlig er det fra din side. Kan være hun har noen problemer med dette(skal ikke slenge diagnoser rundt men en del personlighetsforstyrrelser har dette som et trekk). Dette oppleves som fryktelig sårt av personen det gjelder da de ofte kan ha opplevd mye avvisning tidligere, og dermed blir hypersensitiv for avvisning (som ikke egentlig er det). Mobbing, utestenging, omsorgssvikt osv. Er ofte også i bildet.

Slike mennesker er vanskelig å forholde seg til, så de fortsetter jo gjerne å bli avvist, som en selvoppfyllende profeti. De kan være helt desperat etter et fellesskap, som de jo aldri får.

Hun vil nok noen skal komme etter henne på kontoret, men kan nok respondere med å selv avvise den som kommer, for å havne i "maktposisjon" enten som offer eller som den som avviser(fremfor den som blir avvist). De får en slags kontroll følelse.

Disse menneskene lider ofte i stillhet og blir avskrevet som slitsomme og mye drama, men de trenger egentlig behandling:(

Anonymkode: 3ec0c...507

Som du nevner, disse kan ha godt av behandling, men vil aldri bli bedre av at andre sliter seg ut ved å prøve å tekkes dem.
TS bør derfor beskytte seg selv, i relasjon med denne personen.

Anonymkode: 94f58...bd8

• Nyttig 1
Skrevet

Låser kontordøra på jobb?? Denne dama høres ikke helt god ut. Du har allerede pratet med henne, og tatt det opp. Noe mer hadde jeg faktisk ikke gjort. Det er jo hun som har et problem her, ikke la det bli ditt. Jobb er jobb. Man trenger ikke bli venner med folk man arbeider sammen med. 

• Liker 3
Skrevet

Hvilken arbeidsplass er dette egentlig? Høres jo utrolig rart ut at du ikke skulle kunne ta en kaffe uten at den andre kollegaen ble sjalu. 

AnonymBruker
Skrevet
sommerkroppen skrev (10 minutter siden):

Låser kontordøra på jobb?? Denne dama høres ikke helt god ut. Du har allerede pratet med henne, og tatt det opp. Noe mer hadde jeg faktisk ikke gjort. Det er jo hun som har et problem her, ikke la det bli ditt. Jobb er jobb. Man trenger ikke bli venner med folk man arbeider sammen med. 

Jeg hadde nok gjort som denne brukeren foreslår.

Anonymkode: 1d445...82a

AnonymBruker
Skrevet

Røde flagg all over the place. Det her tyder på tilkytningsproblemer, det kan bunne i noe fra barndommen, usikkerhet, kanskje til og med er vedkommende betatt og i verste fall kan det være bpd.

Anonymkode: effc3...b6e

AnonymBruker
Skrevet

For guds skyld, ikke involver deg privat og skap noe vennskap med denne kollegaen. Jeg ble en gang kjent med en sånn person, og maken til intens og selvmedlidene fyr skal du lete lenge etter

Anonymkode: 0bd66...040

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må være utrolig vondt å ha det sånn som henne...

❤️

Anonymkode: 71a2e...e69

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...