Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tktkk

Endret av Nuppidu
Vil slette det
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få laaangt unna verdien ved å selge det. Så hadde heller ringt de du skylder og bedt om utsettelse.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du vil få veldig mye mindre for det enn det vil koste deg å kjøpe tilbake noe tilsvarende senere. 

Hvis du er knyttet til det ville jeg prøvd å finne noe annet å selge, som ikke har affeksjonsverdi. Sportsutstyr, TV..

Er det noen andre arvinger som du kunne hørt om ville kjøpe det, slik at det blir i familien? Hvis de sier nei, har de i hvertfall fått sjansen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Bruker du noen gang dette sølvtøyet? Vil du savne det? Har du barn som i sin tur vil kunne ha glede av å arve det?

Er 6.000,- reell bruktverdi, eller tilsvarer det ny-pris?

Om du ikke bruker sølvet, og heller ikke vil savne det, så må det være bedre å komme ajour med regninger.

Men er det et alternativ å kontakte de du har utestående regninger hos å finne ei betalingsløsning? Er du i akutt "engangskrise" så sjekk om du har rett på akutthjelp fra NAV.

Dårlig samvittighet hjelper ikke på økonomien, så om det er det eneste som gjør at du ikke ønsker å selge, så selg og løs problemet. 

Sølvet har ingen verdi for deg om du ikke bruker det eller vil savne det.

Skrevet
Nuppidu skrev (34 minutter siden):

Jeg har kommet i en økonomisk kjip situasjon.. har ikke nok til å betale regningene mine. Har arvet sølvtøy til verdi av 6 tusen kroner. Dette var sølvbestikk minebesteforeldre fikk i bryllupsgave på 50 tallet.. jeg trenger desperat penger, og de 6 tusen hadde kommet godt med. Men jeg har egenklig ikke lyst til å selge det, og det knuser samvittigheten min. Burde jeg?

Hvor mye penger må du ha? Du kan jo ta opp et lite lån om du har penger i vente for å slette det.

Skrevet (endret)

Jeg mener du bør selge det, det gir penger i kassa som løser noe av problemene dine.

At en gjenstand tidligere er eiet av noen slektninger gjør den ikke til en hellig ting som skal ligge å støve ned til evig tid.

Dette er også et ganske bra tidspunkt å selge sølv på, sølvprisen er høy pga krigen i Ukraina, venter du noen år kan det hende du bare får halvparten.

Endret av hraff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...