Gå til innhold

Skal reise til Pattis. Hvor mye penger trenger jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt flybilletter til Bangkok. De kostet tur-retur 7500,-. Nå begynner jeg å bli litt bekymret om budsjettet mitt er for lite. Min økonomi tillater kun 15000,- på denne to ukers turen. Så det betyr kun 7500,- igjen å bruke. Skal bare ta en billig lokal buss fra flyplassen i Bangkok til Pattis. Og bo der under hele oppholdet. Har ikke bestilt noe hotell. Siden jeg har undersøkt man finner veldig billig sted å sove der til et par hundrelapper om natten. Så da betyr det jeg har ca 5000,- igjen til forbruk på to uker. Holder dette? Aldri reist så langt før. 

Anonymkode: 58271...e8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pattis?

Anonymkode: 4e4b0...556

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så jævlig harry å kalle det for Pattis. 

Anonymkode: d8fe4...2f6

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt med reiseforsikring i budsjettet? 

Anonymkode: 19135...4a3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hva du legger i forbruk da. Hva skal du gjøre der? Du sulter nok ikke ihjel på 5000 kroner for to uker, hvis det er det du lurer på.

Anonymkode: 389d4...83f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

30000 på det du ikke skal spise.

Anonymkode: 2687a...db7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har bestilt flybilletter til Bangkok. De kostet tur-retur 7500,-. Nå begynner jeg å bli litt bekymret om budsjettet mitt er for lite. Min økonomi tillater kun 15000,- på denne to ukers turen. Så det betyr kun 7500,- igjen å bruke. Skal bare ta en billig lokal buss fra flyplassen i Bangkok til Pattis. Og bo der under hele oppholdet. Har ikke bestilt noe hotell. Siden jeg har undersøkt man finner veldig billig sted å sove der til et par hundrelapper om natten. Så da betyr det jeg har ca 5000,- igjen til forbruk på to uker. Holder dette? Aldri reist så langt før. 

Med tanke på covid- 19, så er det ikke så sikkert overnattingssted vil være så lett å finne.

Anonymkode: a3186...fc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har du tatt med reiseforsikring i budsjettet? 

Anonymkode: 19135...4a3

Ja. Får reiseforsikring på kredittkortet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kommer jo an på hva du legger i forbruk da. Hva skal du gjøre der? Du sulter nok ikke ihjel på 5000 kroner for to uker, hvis det er det du lurer på.

Anonymkode: 389d4...83f

Jeg skal møte ei dame på date der. Ei jeg kom i kontakt med på thailovelinks. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da spørs det vel på hvor mye dama forventer at du skal punge ut for ting.

Anonymkode: 272cc...f34

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje du kan spørre henne om det er nok? Siden hun bor der, vet hun sikkert hva det koster å oppholde seg der

Nei ikke si hvor mye du har, kanskje bare spørr hva ting koster, tilfelle du blir ranet 😬

Endret av Rosakatt
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke langt med 5000 kr på 2 uker. Det har blitt  dyrere  i Thailand. Dessuten forventer nok dama du betaler alt og da går en fort tom for penger. 

Anonymkode: 5a11b...dfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av alle fantastiske steder Thailand har å by på, så velger du «Pattis». Håper du blir rundlurt der. Bare så du vet det, de damene er ikke dumme. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så jævlig harry å kalle det for Pattis. 

Pattaya blir vel ikke mindre harry av å bruke det rette navnet…..

AnonymBruker
Skrevet

Pattis er Harry

Anonymkode: 6a2b4...13f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/10/2023 at 12:01 PM, AnonymBruker said:

Du er ikke tilfeldigvis 21 år og har en mor som ikke vil at du skal til Pattis?

Anonymkode: 35488...328

• Liker 3
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette utgangspunktet var så fascinerede at en nesten skulle tro det var et "artig" påfunn. Du har chattet med ei dame på en eller annen datingside, skal reise til Pattaya for å treffe henne og spør om praktiske råd på KVINNEguiden.no? Du skjønner at det blir hevede øyebryn da, ikke sant?

Men jeg skal svare deg seriøst:

1. Ikke kall det Pattis – Pattaya er stigmatiserende nok som det er.

2. Det er vel ingen tvil om at du har virkelig snaut med penger til turen. Jada, du kan bo for 2-300 kr natta der. Slenger du på en hundrelapp kan du bo helt fint. Men du skal spise minst tre måltider om dagen, kanskje ha deg en kaffe eller to. Mange bekker små gjør en stor å, selv i Thailand. Og noe sier meg at du kanskje ikke er helt klar for å spise thai-style fra en vogn på gata til 15-20 kroner. Det er varmt, og en øl koster 25-30 kroner. 

3. Du skal vel ikke bare glo i veggen på et halvtrist hotellrom når denne dama ikke er i nærheten? I Pattaya/Jomtien dreier det meste seg om livet på barer og spisesteder. Det blir penger av slikt... 

4. Nå var det ikke helt dette du spurte om, men jeg må faktisk kommentere det – i beste hensikt: Jeg er ikke helt sikker på om du forstår hva du begir deg ut på, eller rekkevidden av det? Chatter du med ei dame i Pattaya er hun "profesjonell", ferdig snakka. Det sitter ikke "vanlige" kvinner i den byen som søker kontakt med enslige nordmenn i Norge uten at hun har vært ute en vinternatt før. Ha det veldig klart for deg. Går du en runde i Pattaya/Jomtien ser du hele tiden thaidamer som sitter og videochatter med europeere, og du må forstå at de ikke har én de chatter med, men mange som de holder på gress. Er de heldige så sendes det litt penger nå og da til livets opphold, og kanskje dukker det opp en og annen fyr som har reist langt og lengre enn langt for å få en date i en uke eller to. Det blir i så fall et avbrekk fra det traurige kvelds- og nattarbeidet denne kvinnen har...

Det veldig mange åpenbart ikke forstår er at majoriteten av de kvinnene som befinner seg i Pattaya og livnærer seg på ymse vis gjør det fordi de MÅ. Ikke at noen nødvendigvis direkte tvinger dem, men de gjør det de må for å livnære seg selv OG oftest familien hjemme på landsbygda.

Det vil si at når du er på date så er de ikke ditt sjarmerende smil eller vinnende vesen som er utslagsgivende for om det blir suksess, men dine potensielle evner til å forsørge henne og slekta. Det er mange som ikke forstår at det forventes mye dem i så måte. Thaiene har et pragmatisk forhold til det å gå inn i et forhold – de søker trygghet (spes økonomisk), litt slik det kanskje var her i Norge frem til begynnelsen av 1900-tallet. Kjærlighet er sekundært.

Selv har jeg vært i Pattaya-området en rekke ganger på jobb (nei, jeg sier ikke hvilken), og kommer nok til å besøke den triste plassen igjen noen ganger.

Reis gjerne til Thailand og opplev det fantastiske landet. Men jeg synes du skal droppe Pattaya, og forstå i alle fall at sjansen for å finne noe som ligner kjærlighet som ikke er økonomisk betinget er minimal i den byen…

PS: Er daten din tatovert skal du være ganske sikker på at hun har vært ute en vinternatt eller fem før – "skikkelige" thaidamer, med noen moderne "kule" unntak, tatoverer seg ikke. ;-)

Anonymkode: 6edf7...68c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...