AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Dumt spørsmål, men... Jeg skal søke huslån sammen med kjæresten om kort tid. Jeg har dessverre noe forbrukslån fra før. Nå har jeg fått tilbud om å samle disse lånene til et lån med bedre rente. Det beste tilbudet fikk jeg fra banken vi skal søke lån i.. Vil det være en fordel eller ulempe at de ser at jeg har forbrukslån hos dem fra før? Burde jeg heller velge refinansiering hos banken med nest best rente? Anonymkode: 3291c...545
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 Alle bankene ser det i gjeldsregisteret. Anonymkode: 2d489...2a7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Alle bankene ser det i gjeldsregisteret. Anonymkode: 2d489...2a7 Ja, det vet jeg Men jeg lurer på om det er negativt å evt. ha forbrukslån i den banken jeg skal søke huslån i. Om det er større sjanse for avslag da. Anonymkode: 3291c...545
drohatha Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 Sannsynligvis vil det ikke ha noe å si. Bankene vil kunne se at du har forbruksgjeld uansett hvilken bank du har den i. Så ta den banken du får lavest rente. 1
Taluno Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 Bankene er ikke så nøye på hvor du har annen gjeld. Men det vil nok kunne se mye mer ryddig ut at du velger samle smålån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå