AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Hei! Jeg er gravid i uke 8 og har begynt å bruke Postafen mot kvalme. Til å begynne med funket det veldig fint, selv om jeg ble stuptrøtt. Men nå har det gått noen dager, og effekten er mer variabel. Merkelig nok er jeg minst plaget av kvalme på morgenen og formiddagen, og så blir det gjerne verre mot ettermiddagen og kvelden. Aldri så ille at jeg må kaste opp, men på det verste må jeg ligge helt stille i senga og bare vente på at det skal gi seg. Er det andre som også opplever at det varierer hvor godt Postafen virker? Jeg blir usikker på om jeg bør be om en annen kvalmemedisin, eller om jeg bare må regne med at Postafen ikke fjerner kvalmen helt hele dagen. Sånn som det er nå så klarer jeg ikke jobbe iallefall… 😕 Anonymkode: 5c664...362
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 Det virket på oppkast, men ikke kvalmen her. Anonymkode: b5886...7a1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 Det kan hende dosen må dobles. En tablett morgen og 1 tablett ettermiddag. Snakk med legen 😉 Anonymkode: bdcc7...771
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Be legen om flere medisiner. Jeg har hyperemesis og tar totalt 11 piller i døgnet, fire forskjellige typer. Og da kommer jeg ned på ditt nivå med mest kvalme og oppkast kun om kveld… Men de sier det skal være helt trygt å ta alt dette, så syns du skal be om mer. Ikke gå og ha det fælt om du ikke trenger, vi får nok ubehag sv å lage barn🙈 Anonymkode: e4d3f...676
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Be legen om flere medisiner. Jeg har hyperemesis og tar totalt 11 piller i døgnet, fire forskjellige typer. Og da kommer jeg ned på ditt nivå med mest kvalme og oppkast kun om kveld… Men de sier det skal være helt trygt å ta alt dette, så syns du skal be om mer. Ikke gå og ha det fælt om du ikke trenger, vi får nok ubehag sv å lage barn🙈 Anonymkode: e4d3f...676 Off vet de sier det er trygt, men vet ikke om jeg tør ta sjansen. Anonymkode: b5886...7a1
Becky89 Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Be legen om flere medisiner. Jeg har hyperemesis og tar totalt 11 piller i døgnet, fire forskjellige typer. Og da kommer jeg ned på ditt nivå med mest kvalme og oppkast kun om kveld… Men de sier det skal være helt trygt å ta alt dette, så syns du skal be om mer. Ikke gå og ha det fælt om du ikke trenger, vi får nok ubehag sv å lage barn🙈 Anonymkode: e4d3f...676 Oi, såpass 😮 Jeg skal ikke absolutt ikke klage for mye, for jeg kaster ikke opp, blir bare mer eller mindre sengeliggende. Og det virker som jeg blir veldig slått ut/trøtt av Postafen, så det er nesten som at vinninga går opp i spinninga. Men jeg skal såklart ta opp dette med legen. Jeg hater å være kvalm, så det skal ikke så mye til for min del før jeg klager og synes synd på meg selv Endret 11. mars 2023 av Becky89
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Becky89 skrev (8 timer siden): Oi, såpass 😮 Jeg skal ikke absolutt ikke klage for mye, for jeg kaster ikke opp, blir bare mer eller mindre sengeliggende. Og det virker som jeg blir veldig slått ut/trøtt av Postafen, så det er nesten som at vinninga går opp i spinninga. Men jeg skal såklart ta opp dette med legen. Jeg hater å være kvalm, så det skal ikke så mye til for min del før jeg klager og synes synd på meg selv Kvalme er jo helt grusomt, man blir så redusert! Jeg syntes det var ubehagelig å bli så trøtt første gang jeg prøvde postafen, men om du tar om kvelden kan du uansett aove😛 Jeg er sykemeldt og sovner ofte etter medisinene både om morgen, midt på dagen og kvelden… Anonymkode: e4d3f...676
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Off vet de sier det er trygt, men vet ikke om jeg tør ta sjansen. Anonymkode: b5886...7a1 Det tenkte jeg også i starten, men det ble så ille at jeg ikke hadde noe valg. Ble dehydrert og innlagt på sykehus - dette er mye farligere! Anonymkode: e4d3f...676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå