AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Trenger bare å rante litt. Er i første trimester og helt utslitt, så dro til lege i dag for å høre muligheter. Jeg er trøtt og sliten i den grad at det går utover arbeidskapasiteten min og jeg har heller ikke energi til å gjøre noe etter jobb heller. Mannen min har kjempegod erfaring med denne legen og med han har hun også gitt han sykmelding over en lav sko, så forventet å bli møtt med noe forståelse fra henne iallfall. Isteden møter jeg bare en vegg, og hun påstår hun aaaaldri har hørt om at det å være trøtt og sliten er et symptom på graviditet. Dette tross jeg selv vet om mange som har slitt med dette, inkludert min egen mor under begge sine gravididteter. Følte meg veldig sett ned på og at hun forventet at jeg var ute etter å gå 100 % ut i sykmelding, noe jeg aldri hadde planlagt. I tillegg kom hun med veldig negative kommentarer til helsestasjonen, men der har jeg bare hatt gode opplevelser til nå og har iallfall blitt møtt med forståelse (der oppfordret de meg også til å gå til lege om jeg fortsatte å føle meg så sliten som jeg har vært). Endte opp med å få en liten grad av sykmelding som jeg er fornøyd med, men da snakket hun også om at dette var så tynt grunnlag at NAV ville kontakte henne. Ikke rart når det eneste hun skrev som diagnose var "Graviditetstest positiv" og ikke noe om det som faktisk er det som plager meg... Kjenner meg bare veldig frustrert, lite sett og tråkket ned på og trengte bare å få det ut 😮💨 Veldig identifiserende innlegg, så håper ikke legen min er på KG 🙈 Anonymkode: fe3c4...6de 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 Bytt asap!!! Denne kan du ikke ha, kunnskapsløs lege. Anonymkode: 38ac1...bf0 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 Merkelig at legen påstår hun aldri har hørt om at folk blir trøtte i første trimester😅 trenger ikke doktorgrad for å vite at det er en fact. Når det er sagt et det jo ikke vanlig å bli sykmeldt «bare» fordi man er trøtt. Jeg er tobarnsmor og vet veldig godt hvor slitsomt det er med graviditetstrøtthet, men da bør man heller justere livsstilen sin litt i en liten periode, f. eks ved å legge seg tidligere eller ta en dupp etter jobb. Dette går snart over Anonymkode: d78e6...ff1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Merkelig at legen påstår hun aldri har hørt om at folk blir trøtte i første trimester😅 trenger ikke doktorgrad for å vite at det er en fact. Når det er sagt et det jo ikke vanlig å bli sykmeldt «bare» fordi man er trøtt. Jeg er tobarnsmor og vet veldig godt hvor slitsomt det er med graviditetstrøtthet, men da bør man heller justere livsstilen sin litt i en liten periode, f. eks ved å legge seg tidligere eller ta en dupp etter jobb. Dette går snart over Anonymkode: d78e6...ff1 Jeg sovnet kontinuerlig på jobb jeg. Det var umulig å unngå. Dette etter 9 timer søvn og 3 timer dupp på ettermiddagen. Jeg så nesten ikke de andre barna på 4 måneder. Anonymkode: af0fa...6d0 2 1
Courgette Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Merkelig at legen påstår hun aldri har hørt om at folk blir trøtte i første trimester😅 trenger ikke doktorgrad for å vite at det er en fact. Når det er sagt et det jo ikke vanlig å bli sykmeldt «bare» fordi man er trøtt. Jeg er tobarnsmor og vet veldig godt hvor slitsomt det er med graviditetstrøtthet, men da bør man heller justere livsstilen sin litt i en liten periode, f. eks ved å legge seg tidligere eller ta en dupp etter jobb. Dette går snart over Anonymkode: d78e6...ff1 Livsstilen min nå er nesten bare å ligge på sofaen når jeg ikke er på jobb fordi jeg ikke orker annet. Dupper og tidlig leggetid er det nok av, da jeg har 0 energi. Men håper det går over snart ja 😊 Endret 10. mars 2023 av Courgette Oops, der var den ikke anonym 🙈 2
Courgette Skrevet 10. mars 2023 #6 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg sovnet kontinuerlig på jobb jeg. Det var umulig å unngå. Dette etter 9 timer søvn og 3 timer dupp på ettermiddagen. Jeg så nesten ikke de andre barna på 4 måneder. Anonymkode: af0fa...6d0 Er helt der selv. Holder på å sovne på jobb selv og dager med hjemmekontor har jeg tatt en lur midt på dagen. Føler ikke jeg gjør stort annet enn å sove.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Skrevet 10. mars 2023 Holy shit, klag inn legen. "Graviditetstest positiv" som diagnose er hånlig, og vil for øvrig ikke gi deg sykepengerettigheter. Ring legekontoret og be om en annen lege for en oppfølging pga dårlig behandling. Anonymkode: 76705...290 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Skrevet 10. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Merkelig at legen påstår hun aldri har hørt om at folk blir trøtte i første trimester😅 trenger ikke doktorgrad for å vite at det er en fact. Når det er sagt et det jo ikke vanlig å bli sykmeldt «bare» fordi man er trøtt. Jeg er tobarnsmor og vet veldig godt hvor slitsomt det er med graviditetstrøtthet, men da bør man heller justere livsstilen sin litt i en liten periode, f. eks ved å legge seg tidligere eller ta en dupp etter jobb. Dette går snart over Anonymkode: d78e6...ff1 Tja, når jeg var i første trimester var jeg så trøtt at det absolutt gikk ut over jobb. Jeg klarte nesten ikke sitte oppreist. Når man har fysiske eller psykiske plager som gjør at man har nedsatt arbeidsevne så kan det være grunn til sykemelding (gradert eventuelt). Jeg lå på sofaen eller i senga 99% av tiden utenom jobb forøvrig så var ikke så jeg slet meg ut på fritid. Nå som barnet er her og jeg har begynt på jobb igjen etter perm går jeg på jobb som vanlig selv om jeg ikke har sovet mer enn 2 timer i strekk på flere måneder og som regel vekkes hver time hele natta. Jeg er konstant kjempetrøtt men jobb går ok, men det var virkelig et annet nivå det i første trimester, det var ikke trøtthet bare, jeg følte meg som man gjør når man er skikkelig syk - helt fjern i hodet og uten noen styrke i kroppen. Legen din er dust TS. Trøtthet er kjempevanlig spesielt i første trimester. Min lege mener jeg skrev kvalme på min sykemelding i første trimester da jeg også var kvalm og kvalmestillende gjorde meg ennå fjernere og trøttere, men jeg fikk også gradert sykemelding for trøtthet/utslitthet senere i svangerskapet men tror kanskje hun da skrev anemi eller noe (som jeg hadde). Min var veldig grei og opptatt av at jeg ikke skulle slite meg ut og stresse men ta var på fosteret og helsa så man også skal fungere etter graviditeten. Anonymkode: f0002...4e0
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Skrevet 10. mars 2023 Jeg fikk 4 ukers sykemelding, 100%, på grunn av trøtthet og kvalme, samt beskjed på å komme tilbake dersom jeg trenger mer. Var/er helt ødelagt, sover hele ettermiddagen og hele natten. Sovnet på jobb. Spyr også et par ganger om dagen, og har gått ned i vekt etter testen viste positivt. Mener legen skrev svangerskapskvalme på diagnose. Bytt lege til en som forstår! Anonymkode: 09dd0...c0a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #10 Skrevet 10. mars 2023 Hjelpes! Jeg sov så sykt mye i graviditeten! Sovnet til enhver tid om mulig😂 Bare gå tilbake og si at du er kvalm og ikke kommer deg ut av badet/senga. At samboer måtte kjøre deg til legekontoret for å gjennomføre timen. Eller bytt fastlege til enhver annen ledig😂 Anonymkode: 75370...f56
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #11 Skrevet 10. mars 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Merkelig at legen påstår hun aldri har hørt om at folk blir trøtte i første trimester😅 trenger ikke doktorgrad for å vite at det er en fact. Når det er sagt et det jo ikke vanlig å bli sykmeldt «bare» fordi man er trøtt. Jeg er tobarnsmor og vet veldig godt hvor slitsomt det er med graviditetstrøtthet, men da bør man heller justere livsstilen sin litt i en liten periode, f. eks ved å legge seg tidligere eller ta en dupp etter jobb. Dette går snart over Anonymkode: d78e6...ff1 Du vet åpenbart ikke hvordan graviditetstrøtthet kan oppleves for andre. Det er også forskjell mellom arbeidsforhold, og det har du tydeligvis ingen forståelse for heller. Anonymkode: 50707...a1c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #12 Skrevet 10. mars 2023 Jeg var helt pudding gjennom HELE graviditeten. Kunne omtrent sovnet stående. De kunne ikke finne noe «galt» med meg, jeg var bare grusomt trøtt og slapp. Heldigvis hadde jeg mulighet til å lytte til kroppen siden jeg ikke jobbet på det tidspunktet, vet ikke hvordan (eller om) jeg hadde fungert i arbeid sånn som jeg var. Kjørte jeg mer enn en time med bil selv så måtte jeg stoppe for å slappe av, ellers kunne jeg blitt trafikkfarlig (hadde innsikt nok i egen situasjon til å vite når jeg måtte stoppe). for en idiotlege. Er hu av «graviditet er ingen sykdom» personene kanskje? Anonymkode: f43bf...8fe
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Merkelig at legen påstår hun aldri har hørt om at folk blir trøtte i første trimester😅 trenger ikke doktorgrad for å vite at det er en fact. Når det er sagt et det jo ikke vanlig å bli sykmeldt «bare» fordi man er trøtt. Jeg er tobarnsmor og vet veldig godt hvor slitsomt det er med graviditetstrøtthet, men da bør man heller justere livsstilen sin litt i en liten periode, f. eks ved å legge seg tidligere eller ta en dupp etter jobb. Dette går snart over Anonymkode: d78e6...ff1 Jeg la meg etter å ha lagt ungene (som vil si 8 ish) og fortsatt var jeg så trøtt at å kjøre til jobb var livsfarlig. Dupp etter jobb er ganske vanskelig når det da er 3 timer fra bhg til legging av barn. Det var vel også omtrent de eneste timene jeg ikke var på jobb. Og likevel sovnet jeg i lunsjen Anonymkode: 37800...74f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 Jeg hadde en slik lege, jeg slet sånn med bekkenløsning at jeg slet med noe som helst annet enn å ligge. Ba om delvis sykemelding og at hun skulle be arbeidsplassen tillate hjemmekontor. Hun nektet da «graviditet ikke er en sykdom», så jeg ble nødt til å skifte lege, jeg skjønte at graviditeten kom til å bli enda hardere om jeg skulle gå til henne. 2 år senere var jeg på fest med noen som tilfeldigvis kjente henne og de sa at 3 mnd etter at jeg byttet fastlege så hadde denne dama altså blitt sykmeldt….grunnet bekkenløsning 🙄 Anonymkode: 1d3d1...764 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå