AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Hei, Min samboer har vært utro, men han vet ikke at jeg vet det og jeg står nå mellom to måter og reagere på. Den ene reaksjonen er å bare late som ingenting, fortsette livet som normalt, men samtidig bygge meg opp en skikkelig god buffer og eventuelt tilrettelegge for å gå fra han på sikt, eller konfrontere han nå med en gang og la kaoset begynne. Grunnen til jeg vurderer førstenevnte er fordi vi bor nå i ett hus med stor utleiedel som gjør at vi ikke betaler mer enn 2000-3000 kr hver i måneden i lån, noe som igjen gjør at jeg har mulighet å sette av 20 - 30 000 i måneden til sparing, noe jeg ikke vil ha mulighet til om jeg går fra han nå med en gang og må kjøpe noe selv. Er det slemt å bare fortsette livet som normalt mens jeg tilrettelegger for å dra fra han på sikt eller hva tenker dere andre? Anonymkode: 48a3a...fb4 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 Han sviker deg, så klarer du å leke uvitende så stå på. Smile ekstra av alle pengene du kan spare. Klarer du å overta huset alene? For det er jo veldig rimelig uansett om du er alene. Finner ikke noe rimeligere selv i alle fall. Anonymkode: 6f6c3...b20 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 Det er det følelsene dine som avgjør. Klarer du å fortsette å ha sex med han og spille skuespill i månedsvis/åresvis uten at han merker noe er det bare å kjøre på. Har vært gjennom dette og sprakk etter 9 måneder, og da hadde jeg fått en depresjon og utslettet meg selv. Anonymkode: 2e80d...472 1 1 3
Cammii Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 Hvis du klarer det første alternativet så er jo det en god måte å komme oppreist ut av dette på. Jeg hadde ikke klart å finne ut noe sånt uten å kjefte så øra flagrer (been there, done that). Men så var jeg den av oss med best inntekt… Du må også tenke på egen helse. Mye belastning og stress over lengre tid kan forverre helsen din betraktelig. Så du må nesten selv finne ut av hvilke av alternativene som er mest belastende for deg og unngå det. (Min mening) Uansett hva du gjør er det IKKE slemt! Å være utro er noe av det mest egoistiske og respektløse man kan gjøre mot en som har valgt å legge all sin tillit og kjærlighet til hen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han sviker deg, så klarer du å leke uvitende så stå på. Smile ekstra av alle pengene du kan spare. Klarer du å overta huset alene? For det er jo veldig rimelig uansett om du er alene. Finner ikke noe rimeligere selv i alle fall. Anonymkode: 6f6c3...b20 Han gikk inn med 3,5 millioner når vi kjøpte det, og jeg har ikke behov for å ha ett så stort hus alene så å sitte på det alene ved å kjøpe han ut er ikke av interesse. Jeg tenker jeg vil spare opp en gooood del mens vi samtidig betaler ned på huset, og så får jeg han til å kjøpe meg ut og jeg kan kjøpe meg en mindre, passende leiligheten uten noe særlig lån. Jeg tror jeg skal greie å bare "overse" det når jeg vet at jeg egentlig ikke invisterer noe mer følelsemessig i forholdet, men er i det med ene og alene mål å bygge meg opp kapital. Han er fortsatt veldig snill, og vi har det bra sammen om du ser bort i fra at han åpenbart ikke greier å holde seg lojal. Anonymkode: 48a3a...fb4 2 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Skrevet 10. mars 2023 Eneste som kan bli problematisk er å holde det skjult, og virke normal. Han er veldig "på" at han ønsker å bygge fremtiden sammen, legger store planer for framtiden og prøver å pushe på at han ønsker barn med meg, jeg har svart med at jeg vil vente litt med barn, men han tar det opp med jevne mellomrom.... Anonymkode: 48a3a...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Skrevet 10. mars 2023 Han inkluderer meg alltid i familieselskaper, snakker om framtiden vår sammen foran familien hans og inkluderer meg alltid i lek med onkelungene sine, så jeg synes det er veldig merkelig. Hvis du er utro mot noen, hvordan kan du da invitere meg med på familiemiddager ukentlig og få onkelungene sine til å bygge opp relasjoner med meg, en person han velger å være utro mot? Anonymkode: 48a3a...fb4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Skrevet 10. mars 2023 Kan det være en misforståelse? Han høres jo veldig god og snill ut. Tror det kommer til å bli vanskelig å gå den dagen du bestemmer deg for det. Anonymkode: 54419...a23 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Skrevet 10. mars 2023 Er mann utsatt for utroskap: 1. Ikke si noe. Konfrontere for tidlig betyr at han kan styre dialogen, han kan spinne en historie, slette bevis, gå i forsvarsmodus, skylde på deg. Du mister alle fordeler ved å vise hånden for tidlig. 2. Samle bevis. Ikke la han gashlighte, juge, styre narrative, få deg til å virke som den gale, gi deg skylda. Samle bevis et sikkert sted. 3. "Ducks in a row". Planlegg!!! Få kontroll på penger, passord (bytte slik at kun du har tilgang), eiendeler (Bil,MC, Båt), si opp avtaler/abo, ny leilighet?, medlemskap (COOP; TRUMF+++), forsikringer, dokumenter det du har betalt slik at du kan bevise det du tar med. Gjør deg klar til å komme raskt videre men minimalt kontakt ved behov. 4. Sett dine penger inn på konto kun du har tilgang til FØR du konfronterer slik at han ikke kan tømme evt. felles verdier. Anonymkode: 943f0...428 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #10 Skrevet 10. mars 2023 Siden du klarer å spare så mye så du kan hver mnd , så ville vel bare noen måneder gjøre det mulig ? Når han i tillegg må kjøpe deg ut? Gir deg jo tid til å finne best mulig løsning for deg. Viser jo bare hvor kynisk han er, når han egentlig vil at du skal være "kona" hans, og virker lykkelig med det, men samtidig finner seg elskerinner. Kanskje han har holdt på med slikt hele veien... Anonymkode: 6f6c3...b20 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #11 Skrevet 10. mars 2023 Ja, det er slemt. Ja, det han gjorde var også slemt. Anonymkode: 93108...5b0 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #12 Skrevet 10. mars 2023 Kan du ikke bare spille "sorry jeg har pult en annen" og splrre om han har noe å fortelle deg? Anonymkode: 8f567...597
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #13 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan det være en misforståelse? Han høres jo veldig god og snill ut. Tror det kommer til å bli vanskelig å gå den dagen du bestemmer deg for det. Anonymkode: 54419...a23 Jeg synes også det høres merkelig ut, jeg forstår ikke hvordan noen kan spille ett dobbeltspill på denne måten. Han virker kjempe kjærlig, og snakker til onkelbarna sine med å kalle meg "tante" og vi har till og me lånt med onkelungene nå nylig for en dag hvor vi bare koste oss.... Grunnen til jeg vet at han har vært utro er at vi har hatt noen kondomer liggende i evig tid, og for to uker siden fikk jeg en uggen følelse da han plutselig hadde barbert seg nedentil, noe han ikke pleier å gjøre så jeg sjekka, og der mangla det 3 kondomer gitt... Anonymkode: 48a3a...fb4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er mann utsatt for utroskap: 1. Ikke si noe. Konfrontere for tidlig betyr at han kan styre dialogen, han kan spinne en historie, slette bevis, gå i forsvarsmodus, skylde på deg. Du mister alle fordeler ved å vise hånden for tidlig. 2. Samle bevis. Ikke la han gashlighte, juge, styre narrative, få deg til å virke som den gale, gi deg skylda. Samle bevis et sikkert sted. 3. "Ducks in a row". Planlegg!!! Få kontroll på penger, passord (bytte slik at kun du har tilgang), eiendeler (Bil,MC, Båt), si opp avtaler/abo, ny leilighet?, medlemskap (COOP; TRUMF+++), forsikringer, dokumenter det du har betalt slik at du kan bevise det du tar med. Gjør deg klar til å komme raskt videre men minimalt kontakt ved behov. 4. Sett dine penger inn på konto kun du har tilgang til FØR du konfronterer slik at han ikke kan tømme evt. felles verdier. Anonymkode: 943f0...428 Takk for gode tips! Jeg tenker også dette, bevisene jeg har nå er ikke noe jeg kan slå i bordet med ettersom du kan bortforklare det om du er kreativ nok, så jeg vil sitte på gjerdet enn å starte noe som bare blir kaotisk. Anonymkode: 48a3a...fb4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for gode tips! Jeg tenker også dette, bevisene jeg har nå er ikke noe jeg kan slå i bordet med ettersom du kan bortforklare det om du er kreativ nok, så jeg vil sitte på gjerdet enn å starte noe som bare blir kaotisk. Anonymkode: 48a3a...fb4 Du trenger en smoking gun han ikke kan bortforklare. Du må nok snoke, GPS sjekke bilen, når han sier han skal til biltema sjekk om han brukte penger der. Utro folk trenge å skaffe seg tidslommer hverdagen og det er der de må juge. Skal på butikken, kommer tilbake etter 3 timer og handlet ikke noe. Overtid som ikke var overtid. Kontroller det han sier. IKKE SI NOE. Mistenker han sletter han spor og blir flinkere. Anonymkode: 943f0...428
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger en smoking gun han ikke kan bortforklare. Du må nok snoke, GPS sjekke bilen, når han sier han skal til biltema sjekk om han brukte penger der. Utro folk trenge å skaffe seg tidslommer hverdagen og det er der de må juge. Skal på butikken, kommer tilbake etter 3 timer og handlet ikke noe. Overtid som ikke var overtid. Kontroller det han sier. IKKE SI NOE. Mistenker han sletter han spor og blir flinkere. Anonymkode: 943f0...428 Takk, tidslommer har han nok av så det blir vanskelig å ta han på den fronten. Vi jobber kveld/dag som gjør at han har 3-5 timer hver dag hvor han er alene.... "/ Anonymkode: 48a3a...fb4
Kelsier Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes også det høres merkelig ut, jeg forstår ikke hvordan noen kan spille ett dobbeltspill på denne måten. Han virker kjempe kjærlig, og snakker til onkelbarna sine med å kalle meg "tante" og vi har till og me lånt med onkelungene nå nylig for en dag hvor vi bare koste oss.... Grunnen til jeg vet at han har vært utro er at vi har hatt noen kondomer liggende i evig tid, og for to uker siden fikk jeg en uggen følelse da han plutselig hadde barbert seg nedentil, noe han ikke pleier å gjøre så jeg sjekka, og der mangla det 3 kondomer gitt... Anonymkode: 48a3a...fb4 Unnskyld, men baserer du deg utelukkende på at han barberte seg nedentil og at det mangler tre kondomer? For det finnes mange alternative forklaringer til de to tingene. 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 Tror du skal se etter sikrere bevis. Å runke med kondom kan være ganske digg og er ikke helt uvanlig. Anonymkode: 9eb9c...71e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Kelsier skrev (1 minutt siden): Unnskyld, men baserer du deg utelukkende på at han barberte seg nedentil og at det mangler tre kondomer? For det finnes mange alternative forklaringer til de to tingene. Ikke ene og alene, men det er helheten. Barberte seg uten videre nedentil, plutselig mangler det kondomer og en veldig dårlig magefølelse. Det er flere ting som spiller inn her, han har også gått fra å være veldig åpen med telefonen, alltid sjekke varsler etc når jeg har sitti på siden av han, til å kun ta å sjekke mobilen i det jeg reiser meg opp å går på kjøkkenet, eller går på toalettet.... Anonymkode: 48a3a...fb4 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Og de siste ukene, vært veldig tydelig på hvor mye han elsker meg, sier det gjerne 5-6 ganger i løpet av en dag.... Det stemmer ikke overens med hvordan han har vært før, så jeg mistenker det kan være pga dårlig samvitighet. Anonymkode: 48a3a...fb4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå