Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når står mannen opp om morgenen? Jeg ammer og tar derfor natten. Han sover på eget rom.

Anonymkode: 0be88...66c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, min stod da opp like ofte om natten som det jeg gjorde for å mate babyen. Man er 2 foreldre som skal / bør ta like mye ansvar i alle faser. Faktisk den korte perioden det var amming kunne han også stå opp og legge babyen til puppen...

Anonymkode: 4c133...503

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Mener du om morgenen? Han står opp kl 6 og drar på jobb i ukedagene. Har fire mnd gammel baby. Min mann pleier å sove og våkne om natten med baby hver helg og ofte en natt i uken om jeg er veldig sliten. Jeg sover da på gjesterommet og de henter meg når det må ammes 👍 

Endret av Katrin94
Publiserte for raskt
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I helgene står han stort sett opp med meg og lille, sånn mellom 8 og 9.

noen ganger vet jeg at han er veldig sliten, da sover han til rundt 10. 

Anonymkode: f0659...5ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer kl 20. Etter det går jeg og legger meg/evt slapper av i senga. Da tar mannen baby og er oppe med henne/baby sover i babynest frem til midnatt. Da gir mannen flaske, legger baby i sengen sin og baby sover frem til ca 5. Da ammer jeg baby og vi begge sover videre til ca 8. Da er jeg egentlig kjempeuthvilt, har jo vært i senga i 12 timer med en oppvåkning. På hverdagene drar jo mannen på jobb rundt kl 8, og i helgene tar han noen ganger baby, men stort sett står vi opp sammen i 8-tiden i helgene😊

Baby 5 mnd nå, men hatt akkurat samme rutine siden hun ble født. 

Anonymkode: 17faf...7f3

• Liker 5
Skrevet
Katrin94 skrev (5 minutter siden):

Mener du om morgenen? Han står opp kl 6 og drar på jobb i ukedagene. Har fire mnd gammel baby. Min mann pleier å sove og våkne om natten med baby hver helg og ofte en natt i uken om jeg er veldig sliten. Jeg sover da på gjesterommet og de henter meg når det må ammes 👍 

I helgene varierer det veldig. Han pleier som sagt å ha baby på natt i helgene. Om baby har sovet godt pleier han å stå opp med baby og la meg sove litt utpå. Om baby har sovet dårlig og holdt han våken store deler av natten tar jeg over i 5-8 tiden og han sover så lenge han trenger. Noen ganger til 09 og noen ganger til 12-13-tiden. Tenker det er helt greit at han sover lenge for å hente seg inn etter natt med baby så lenge det er avtalt på forhånd og vi ikke har planer. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi sto opp annenhver dag fra baby var ca 5 måneder (jeg tok alle nettene, grunnet at baby kun ville ha pupp). Morgen for oss var når baby var klar for dagen, ca klokken 5. 

Anonymkode: f2a00...827

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ammer kl 20. Etter det går jeg og legger meg/evt slapper av i senga. Da tar mannen baby og er oppe med henne/baby sover i babynest frem til midnatt. Da gir mannen flaske, legger baby i sengen sin og baby sover frem til ca 5. Da ammer jeg baby og vi begge sover videre til ca 8. Da er jeg egentlig kjempeuthvilt, har jo vært i senga i 12 timer med en oppvåkning. På hverdagene drar jo mannen på jobb rundt kl 8, og i helgene tar han noen ganger baby, men stort sett står vi opp sammen i 8-tiden i helgene😊

Baby 5 mnd nå, men hatt akkurat samme rutine siden hun ble født. 

Anonymkode: 17faf...7f3

Høres veldig bra ut 👍 Min tar dessverre ikke flaske :( 

Skrevet

Vi byttet på det.

Vi hadde lakenskrekkbaby/barn med mange oppvåkninger.

Som ville opp alt fra 04-05. 

Han tok baby og matet før han dro på jobb, leverte til meg i 07tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har en fleksibel jobb så både jeg og han står opp når babyen våkner mellom 7-8 :) jeg pleier å stelle babyen mens mannen kler på seg og pusser tenner, så tar mannen han i ca. 10-15 minutter mens jeg hopper i dusjen og ordner meg for dagen. I helgene har vi en dag hver hvor vi sover lenge 

Anonymkode: 5f46d...03f

AnonymBruker
Skrevet

Han står opp både på natt og på morgenen, foreløpig er det når mellomste våkner og skal i barnehagen. 

Anonymkode: 14e19...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Han står opp ofte rundt kl 04 for å ta over på natten etter den matingen; og har babyen frem til han skal på jobb kl 07/08. Han tar også noen netter med bleieskift og andre ting som trengs. Jeg føler noen ganger at han gjør mer enn meg :hjerte: og syns han er fantastisk for det! 

Anonymkode: 0200d...805

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er B-menneske og han er A-menneske, så han er som regel oppe før meg og baby. Også tar jeg baby hele natta, funker perfekt for oss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss tar mannen alle nettene. Jeg ammer før baby legger seg, så legger jeg meg på gjesterommet, og så tar han eventuelle oppvåkninger med pumpet morsmelk eller erstatning. Kommer og henter meg ca 9 hver morgen og går på jobb selv. Får sovet helt ut hver natt

Anonymkode: 03426...b5a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt etter oss gjerne, fordi jeg har en 3 åring fra før av som gjerne vil at jeg skal stå opp sammen med han. Så vi står gjerne opp, jeg, 3 åringen og babyen i 8 tiden. Mannen sover litt lengre når det er helg, og så lager vi gjerne frokost sammen når han står opp, gjerne i 9-10 tiden. Syns dette fungerer godt fordi da får han sovet ut, og så tar han gjerne med barna ut en tur på formiddagen og leker med dem så jeg får en pause til å legge meg litt ned hvis jeg har behov for det den dagen.

Anonymkode: 780ac...339

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet mine babyer. Har vært heldig ettersom de sov godt fra første stund. Jeg hadde ansvar for amming gjennom hele natten og morgenen, men det var ikke noe problem. De sov i bedsiden ved siden av våres seng. Da de våknet for pupp, hentet jeg dem, ammet liggende, og la de oppi sengen igjen. Sov til dagen etter. Så jeg fikk ganske normale netter selv om jeg ammet. Største problemet mitt var egentlig pumping, brystspreng og morsmelk overalt pga overproduksjon.

Når barnas måltider gikk fra pupp til fast føde (grøt på morgenen f.eks) så vekslet vi i helgedagene hvem som stod opp om morgenen.

Nå er barna i bhg og på skolen, så da står jeg opp begge dagene i helgen og mannen sover. Det er fordi jeg har turnus så jeg får sove litt på morgenene 2/3 dager i hverdagen. Mannen har 8-16 hver dag.

Anonymkode: 9234f...cad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hos oss tar mannen alle nettene. Jeg ammer før baby legger seg, så legger jeg meg på gjesterommet, og så tar han eventuelle oppvåkninger med pumpet morsmelk eller erstatning. Kommer og henter meg ca 9 hver morgen og går på jobb selv. Får sovet helt ut hver natt

Anonymkode: 03426...b5a

Stakkars mann.

Anonymkode: 9234f...cad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min (eks)mann sov på eget rom, tok ingen netter eller morgener og sov til klokka 14 i helgene. 

Anonymkode: 243cd...27c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I hverdager sover han til han skal på jobb ca. 9. (Jeg gjorde derfor det samme da han var i perm)

I helgene står han opp med baby en dag og sover lenge en dag. Da vil han gjerne sove til ettermiddagen, litt opp og ned om jeg godtar det/orker krangle. Jeg får sjeldent sove lenger enn rundt 10 den dagen han står opp tidlig da 🙄

Når baby var under 4 mnd sov baby gjerne til 9-10 så da var det ikke så stort problem men nå kan dagen starte kl. 6 (14 mnd)

Anonymkode: a33dd...ac8

AnonymBruker
Skrevet

Mannen begynner på jobb 11:30. Vi pleier stå opp samtidig, mellom 8:30-9. Spørs når baby våkner. 

Anonymkode: 3a354...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...