Gå til innhold

Streptkokker igjen og igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt streptkokker to ganger på tre uker.

Hadde det en uke, ble sykemeldt to dager. Gikk på jobb og presset meg, hadde feber 25 dager i strekk. 

Gikk til legen ,var fri for streptkokker, men ble sykemeldt. Legen mente jeg var helt utslitt og ikke kom meg.

Ikke blitt bedre, gikk til legen igjen. Streptkokker igjen og ny antibiotika kur.

Planen er å tilbake på jobb om en uke, men blir jo ikke frisk.

Anonymkode: 8ec62...dad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars! 😓Du må vel ha en lengre eller sterkere antibiotikakur sikkert? Har og opplevd at streptokokker kom tilbake etter for kort kur. Eller så bør du kanskje vurdere å fjerne mandlene? Hvis dette er noe som fortsetter å være plagsomt…

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i det med å presse seg på jobb, da bli man aldri frisk. Man må hvile og komme seg ordentlig. Hadde et år der jeg hadde influensa, lungebetennelse, bihulebetennelse og mer til. Fordi jeg ikke hadde tid til ordentlig pause noe sted, presset meg selv. Man er litt sårbar for infeksjoner rett etter sykdom. Man må ta det med ro. Tror ikke så mange arbeidsgivere har forståelse for dette. 

Anonymkode: 10ab8...776

AnonymBruker
Skrevet

Har du hund? En venninne ble smittet flere ganger av sin egen hund før det ble oppdager og hunden ble behandlet.

Anonymkode: f4023...0d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kjenner meg litt igjen i det med å presse seg på jobb, da bli man aldri frisk. Man må hvile og komme seg ordentlig. Hadde et år der jeg hadde influensa, lungebetennelse, bihulebetennelse og mer til. Fordi jeg ikke hadde tid til ordentlig pause noe sted, presset meg selv. Man er litt sårbar for infeksjoner rett etter sykdom. Man må ta det med ro. Tror ikke så mange arbeidsgivere har forståelse for dette. 

Anonymkode: 10ab8...776

Uff samme som meg. Hatt 7 kurer på et år. 

Jeg vet ikke om det er bare at kroppen er sliten, for jeg vet den er det.

AnonymBruker
Skrevet

Ta det helt med ro, ikke press deg til mere enn du absolutt må. Kroppen din trenger hvile, for dette kan ta lang tid. Ville også forlangt å bli sjekket for kyssesyken blant annet, den blusser gjerne opp slik.  

Anonymkode: 14f1b...548

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta det helt med ro, ikke press deg til mere enn du absolutt må. Kroppen din trenger hvile, for dette kan ta lang tid. Ville også forlangt å bli sjekket for kyssesyken blant annet, den blusser gjerne opp slik.  

Anonymkode: 14f1b...548

Har stoffer for kyssesyken i blodet , så vet ikke om det kan sjekkes nå?

Men hvor ligger skal man gjøre. 

Har barn og familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...