Gå til innhold

forkjølet og hoster så jeg tisser på meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er et problem. Har gjort det en gang før, men da bare en skvett. Har vært hjemme fra jobb noen dager med bronkitt og jeg greier ikke holde igjen. Ikke annet å gjør enn å ha klut i trusa når jeg er hjemme. Hva kan man gjør?

Anonymkode: 02fe0...b73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tisse ofte..  bekkenbunnstrening 

Anonymkode: 7605e...753

AnonymBruker
Skrevet

Trene musklene

Anonymkode: b7838...9b0

AnonymBruker
Skrevet

Knipeøvelser og ha en pakke tena liggende

Anonymkode: 6bb57...edb

Skrevet

Bind

AnonymBruker
Skrevet

Du må passe på å holde bekkenbunnen når du hoster.

Tena er bedre enn mensbind, fordi  urin er mer flytende. En utrettet babybleie kan også fungere i nødsfall.

Når du er frisk igjen må du trene bekkenbunnen, så den blir sterkere til neste gang. Nå mens du er syk må du la den hvile mellom hostene.

Anonymkode: fd206...d0a

Skrevet

Du kjøper feks store bind på apoteket for urin lekkasje. feks Attends. I tillegg må du trene opp bekkenmusklatur, og det kan ta lang tid. Ikke drikke for mye, og gå på do ofte. 2 L drikke per dag er mer enn nok for en voksen person med mindre det er varmt. 

Det er ganske så normalt det du sliter med. Nesten 40 prosent av alle kvinner sliter med en aller annen form for urin lekkasje, og de fleste har den typen du beskriver. Dette kalles stress inkontinens Dette skjer vanligvis når du hoster, nyser, ler, mosjonerer eller løfter ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...