Gå til innhold

Hvordan takler du møte med sladrekjerringer ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ein gjeng med  kjerringer på 50 + samles regelmessig   på bygdas kafe iden hensikt å "sladre" og snakke nedtalende /negativt om  andre,og fast utrykk  -"har du hørt det" ! 

Til tross for at det bor eit  5-  sifret tall innbyggere  i bygda så er den igjennomsiktig der noen kjenner noen.  Eit rykte sprer seg ofte fortere en vinden, og "en fjer blit ofte til 5 høns der".  Ein må vera varsam når ein snakker med noen av desse ettersom de elsker å snakke om andre, og da helst 

Også mange gubber samles ofte der, men de  har  sin egen måte å kommunisere på med en blanding av humor, og politikk  

Anonymkode: c54d2...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tråden har ikke noe på samliv og kjærlighetsrelasjoner å gjøre. 

For å unngå å bli sladret om så lev så anonym som mulig og velg dine venner med omhu. 

Anonymkode: f1e8f...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold deg unna dem og gi f.. i hva de sier. Har vokst opp på et sånt sted, og det var fantastisk å flytte derfra.

Anonymkode: fba47...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør om de syns det var viktig at jeg visste det...

Anonymkode: c6aa8...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å greit, jeg lar være å møte dem.

Og dersom de absolutt vil slå av en prat så mater jeg ikke med noe som helst sladder eller info om meg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager at tråden havnet på feil forum !

Anonymkode: c54d2...fed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For å unngå å bli sladret om så lev så anonym som mulig og velg dine venner med omhu. Anonymkode: f1e8f...3c6

Dette er nok ikke en sikker løsning; vil de sladre om noen...så gjør de det. Da er de hyggelighetene selv foran ens ansikt og det går varmt bak ryggen når en forlater dem. Sladrekjerringer er det noe riv ruskende mentalt galt med, slik jeg ser det...og de finnes over alt og til alle tider. Tvi!!!  👎😠

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"sladder stopper når det treffer en vis persons øre."

Anonymkode: 3609d...64f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"sladder stopper når det treffer en vis persons øre."

sladder stopper når noen sier fra at dette orker de ikke høre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (Akkurat nå):

sladder stopper når noen sier fra at dette orker de ikke høre... 

Ja, det og. Dette er et ordtak 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke så mange slike i min omgangskrets lenger, men vanligvis var  jeg høflig men knapp og ga kun nøytral respons dersom de kom med noe "spennende info" om noen. Sa aldri noe videre, men som regel husket jeg det ikke en gang, siden det var info som var av null interesse for meg. Hva folk måtte si om meg henger jeg meg ikke opp i så lenge det ikke berører meg i hverdagen.

Min gamle mor er vel den eneste jeg nå har jevnlig kontakt med som driver med sladder. Hun er gammel, ufør, alene og har ikke så mye annet å snakke om, så jeg lar henne snakke fritt, også glemmer jeg det til neste gang hun serverer akkurat det samme sladderet. Resirkulering, yay.

Anonymkode: 7770a...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir trøtt å sitte og høre på sladrekjerringer, og disse damene er ikke skarpeste kniven i skuffen heller. Det blir for dumt! 👍

Anonymkode: 3e32e...0b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...