AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 For å spare penger. F. eks. på butikker som Europris, Sparkjøp, osv. Typisk 3L flaske shampoo, 20 kg kartong vaskepulver, pakke med 500 dassruller, 10L spann syltetøy, osv.? Dere skjønner tegninga. Anonymkode: 50c40...83e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Alt untatt sjampoen høres ut som veldig veldig mye. Tror det er billigere å kjøpe mindre pakker enn å måtte kjøpe et nytt hus for å få plass til SÅ store pakker 😂 Anonymkode: f7112...058 3
Bombasi Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 (endret) Har egentlig alltid gjort det. Men nå viser det seg jo at det er ikke alltid billigere å kjøpe større, så man må fortsatt være obs! Dessuten så er butikker som f.eks Europris litt "lure". De kjører kampanjer på det meste i bølger, og også ofte, så du bør følge med og aldri kjøpe noe til fullpris der. For uken etter kommer gjerne produktet til 40% eller noe. Så siden de gjør dette så ofte så vet man ikke egentlig hva som er reell pris. Ikke fullpris ihvertfall. Endret 9. mars 2023 av Bombasi
pepsidronning Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Nei. Er flinkere på å bare handle én gang i måneden, men ikke noe mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Nei, ikke på den måten. Storhandler ved behov, men trenger ikke så store kvanta. Anonymkode: 63e9c...0d4
Nevrosererroser Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Nei, jeg går etter pris pr kilo, liter, vask og så videre slik jeg har brukt å gjøre. Noen ting er billigere i bulk men langt unna alt. Noen ting blir dyrere å kjøpe i bulk for min husholdning siden vi da ikke rekker å bruke opp hele produktet innen holdbarhetsdato. Solkrem for eksempel, billigere i stor pakke per liter, men da kaster vi også 1/3 så vinninga går opp i spinninga. Jeg handler gjerne på tilbud når det er langtidsholdbare ting eller ting jeg kan fryse men er veldig OBS på å ikke lage meg matkirkegårder.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Nja noen ting kjøper vi større, feks shampoo, balsam og dusjsåpe. Håndsåpe kjøper vi i refill og fyller på den vi har. Utover det er vi veldig gode på å bruke opp alt vi har før vi kjøper nytt og jeg orker ikke ha for mye stående heller, da glemmer jeg oftere hva vi har og kjøper unødvendig ekstra. Anonymkode: 6281f...35d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Nei, ikke mer. Har alltid kjøpt stort av slikt siden det kjedeligste jeg vet er å gå i butikker. Anonymkode: f186a...7e8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Nei, jeg er alene og har ikke bil Anonymkode: 7cb6d...02b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Sist jeg kjøpte i "bulk" som du skriver, så fikk jeg bulk i bilen. Nei takk. Anonymkode: 0fb31...48a 1
Drizzt Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For å spare penger. F. eks. på butikker som Europris, Sparkjøp, osv. Typisk 3L flaske shampoo, 20 kg kartong vaskepulver, pakke med 500 dassruller, 10L spann syltetøy, osv.? Dere skjønner tegninga. Anonymkode: 50c40...83e Jeg kjøper absolutt større forpakninger av ting som brukes mye og det er billigere enn å kjøpe oftere mindre forpakninger. Jeg elsker butikker typ Europris, Sparkjøp, o.l. som har mye lavere priser på flere ting enn i dagligvarebutikkene. Norge er generelt et veldig dyrt land hvor prisene på det meste er altfor høye. Så butikker som har mer normale priser (pun intended) ønskes hjertelig velkommen. Jeg har også begynt å handle mer og mer frukt og grønt i innvandrerbutikker - flott utvalg og mye lavere priser enn de store mafiaskjedene.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For å spare penger. F. eks. på butikker som Europris, Sparkjøp, osv. Typisk 3L flaske shampoo, 20 kg kartong vaskepulver, pakke med 500 dassruller, 10L spann syltetøy, osv.? Dere skjønner tegninga. Anonymkode: 50c40...83e Får du dette inn døra? Kommer dette i container? Anonymkode: 4a4cc...67b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 Nei. Jeg har ikke sett at det er billigere med tre liter enn en liter sjampo. Dessuten holder 750ml sjampo til 2 måneder for meg som har hår til korsryggen. jeg har brukt ca 8kg vaskepulver på 5 år, så anser det som veldig unødvendig kjøpe 20kg. Og slik er det med mye bulk, det varer så lenge at det er bortkastet å kjøpe såpass stort kvantum. Jeg kjøper ikke mer enn 1-2 pakker av ting, eller maks en måneds forbruk. Men jeg irriterer meg veldig over at det ikke finnes mindre pakker av ting. Halvliter juice f.eks, det har jeg kun sett fra Sunniva. Tacolefser er også så store pakker at jeg må spise det 3-4 dager. Anonymkode: 457f4...fe7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 Ja faktisk. Tidligere kjøpte jeg inn ved behov. Nå handler jeg i store kvanta på ting jeg veit vi kommer til å bruke opp som ikke går ut på dato. Når jeg ser det er på tilbud. F.eks kjøper vi kaffe pakker som normalt koster 73kr .pr.pakke. Sist uke var det tilbud på 49 kr.pr.pakke og jeg kjøpte 20 pakker. 400 kr spart over de neste 6 ukene. Ikke mye penger men litt er det jo...Normalt pleier vi å kjøpe 1 eller 2.. Hamstring kan medføre kasting. Men noen produkter går ikke ut på dato og blir garantert brukt. Vaskemidler, kaffe, sjokolade ol. Anonymkode: 133e3...307
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men jeg irriterer meg veldig over at det ikke finnes mindre pakker av ting. Halvliter juice f.eks, det har jeg kun sett fra Sunniva. Tacolefser er også så store pakker at jeg må spise det 3-4 dager. Anonymkode: 457f4...fe7 Motsatt problem. Med barn er 1 pakke for lite, 2 pakker er en halv for mye. En 8 pakning er for lite. 2 pakker betyr 4 i rest. Vi trenger 12 pakninger😊 Anonymkode: 133e3...307
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men jeg irriterer meg veldig over at det ikke finnes mindre pakker av ting. Halvliter juice f.eks, det har jeg kun sett fra Sunniva. Tacolefser er også så store pakker at jeg må spise det 3-4 dager. Anonymkode: 457f4...fe7 Du vet at de kan fryses? Anonymkode: 9ba59...2b2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Jeg kjøper kaffe og dopapir i bulk når det er på tilbud på Europris (ikke hvilke som helst merker). Anonymkode: 808d1...e70
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Jeg orker ikke ha kolonialvarehandel som hobby. Derfor handler jeg alt i samme butikk en gang i uka. Men jeg er nøye på å sjekke priser, og kjøper større pakning om det lønner seg. Anonymkode: 526fc...954 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå