Gå til innhold

Dere karrieremenn med småbarn, hvordan løser dere barnehagehenting osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer her, hvordan løses dette egentlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fleksitid og besteforeldre 

Anonymkode: 27577...52e

AnonymBruker
Skrevet

Mummi, noen var før deg

Anonymkode: 3bb4b...155

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Henter og leverer ikke. Det får mor ta seg av.

Anonymkode: 553e3...506

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe problem med å levere. Hente kan være utfordrende.

En karriere er ikke ensbetydende med å være lite hjemme. Jeg har kontor hjemme jeg kan gjøre alt utover noe møter ute i virksomheter. Utfordringen er når jeg må reise ut for noen dager av gangen. Da blir det mor og evt besteforeldre som henter.

Anonymkode: 029a8...4fa

AnonymBruker
Skrevet

På samme måte som alle andre foreldre.  Jeg er alenefar, så både henter og bringer selv.  De som er to deler sikkert på det, eller de finner fram til beste praktiske løsning for dem.   

Anonymkode: a4df2...968

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du spesielt om hvordan karrieremenn gjør det?  Tror du de gjør det annerledes enn karrierekvinner?  Eller tror du karrieremenn og -kvinner gjør det annerledes enn ikke-karriere-menn og ikke-karriere-kvinner?

Å være karrierekvinne eller -mann fant jeg er definert som 'person som i sitt livsvalg prioriterer å gjøre karriere'.   I gamle dager var det sikkert vanskelig å kombinere barn og karriere, spesielt om du var aleneforelder.  I dag har den teknologiske utviklingen gjort at mange kan sitte hjemme å jobbe etter at barna har lagt seg.  Jobbreiser er færre fordi man har nettmøter.  En av fordelene i lederstillinger er også at man har større frihet i styringen av egen arbeidstid.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mummi, noen var før deg

Anonymkode: 3bb4b...155

Haha. Var litt morsomt da

Anonymkode: 897a7...7e4

AnonymBruker
Skrevet

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor spør du spesielt om hvordan karrieremenn gjør det?  Tror du de gjør det annerledes enn karrierekvinner?  Eller tror du karrieremenn og -kvinner gjør det annerledes enn ikke-karriere-menn og ikke-karriere-kvinner?

Å være karrierekvinne eller -mann fant jeg er definert som 'person som i sitt livsvalg prioriterer å gjøre karriere'.   I gamle dager var det sikkert vanskelig å kombinere barn og karriere, spesielt om du var aleneforelder.  I dag har den teknologiske utviklingen gjort at mange kan sitte hjemme å jobbe etter at barna har lagt seg.  Jobbreiser er færre fordi man har nettmøter.  En av fordelene i lederstillinger er også at man har større frihet i styringen av egen arbeidstid.  

I tillegg så er også karrieremenneskene færre og mindre ambisisøe enn tidligere. 

Når det er sagt så tror jeg neppe mange av karrieremenneskene som er flinke til å også prioritere familien bruker mye tid på Kvinneguiden. Om man skal prirotierere karriere og familietid så er det å kutte ut meningsløs surfing det første man bør gjøre. 

Anonymkode: 624a3...46c

AnonymBruker
Skrevet

Har hjemmekontor og fleksitid. Tar pause fra jobb og henter i bhg og lager middag, fortsetter å jobbe etter middag om nødvendig.

Anonymkode: 03295...2c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I tillegg så er også karrieremenneskene færre og mindre ambisisøe enn tidligere. 

Når det er sagt så tror jeg neppe mange av karrieremenneskene som er flinke til å også prioritere familien bruker mye tid på Kvinneguiden. Om man skal prirotierere karriere og familietid så er det å kutte ut meningsløs surfing det første man bør gjøre. 

Nå er ikke jeg verken på FB, Insta, Tinder osv. Så føler meg ikke truffet med hensyn til å sløse med tiden min.  Men KG er interessant når det gjelder holdninger i tiden. Har merket med at menn har liten verdi av mange, og da spesielt som fedre.  

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er ikke jeg verken på FB, Insta, Tinder osv. Så føler meg ikke truffet med hensyn til å sløse med tiden min.  Men KG er interessant når det gjelder holdninger i tiden. Har merket med at menn har liten verdi av mange, og da spesielt som fedre.  

Innlegget mitt  var ikke ment som et stikk mot deg. Jeg visste hverken at du hadde karriere eller barn så jeg siktet ikke til deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...