Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rød - taken
Gul - komplisert
Grønn - singel

Skal på et utested som har dette opplegget i morgen. Er ikke det egentlig ganske genialt? De som vil være i fred og ikke bli sjekka opp kan velge rød, uten å egentlig trenge å være i et forhold, eller rød for at folk snakker til deg uten å flørte, ta på deg osv, og så kan de som synes det er greit å signalisere at man er singel velge grønn. Jeg skal ut med en dame i morgen, og normalt ville jeg vært skeptisk til å bare dra ut med henne, men hvis vi begge er grønne er det i hvert fall ingen som tror at vi er sammen, evt betyr det åpent forhold :P

Man trenger ikke å være på leting selv om man er grønn, vi kan ha det fint på tomannshånd, men dersom en dame synes at jeg virker ålreit er det synd om hun tror at jeg er sammen med dama som jeg er ute med. Jeg var ute med en kompis på nyttårsaften og da snakka han med en dame. Så kom mannen/kjæresten hennes og spurte "sjekker du opp dama mi?" til ham. Var kanskje lit fleip, men tenk om hun var rød. Da ville det vært mer opplagt at man bare snakker med henne uten at man trenger å tro at det er et forsøk på å sjekke henne opp.

Jeg mener bare at det kunne vært ålreit med mer av dette. Ikke hele tiden og overalt, men gjerne at et utested kjører dette opplegget en gang i mnd eller noe.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for om man er grønn så betyr det ikke at man er fritt villt fordet. 

Om man er rød så kan man fortsatt være åpen for å mingle mens menn da vil sky rød damer som pesten, noe som egentlig bare viser hvordan menn ser på damer som først og fremst et kjøttstykke de kun vil prate med for å pule og ikke ser på de som medmennesker som kan være interessante å prate med... 

Anonymkode: 2adec...f9e

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. jeg vil sosialisere med andre enten jeg er rød eller grønn. Gul hadde jeg ikke akkurat hatt lyst til å dele med hele verden. 

Dessuten kan man jo bare lyve. Ser for meg en haug gifte menn med gifteringen i lomma som går etter grønne jenter som bare vil være ute med venninnene sine og som slett ikke er på jakt. 

Kan man ikke gå ut uten å tenke sjekking lenger? 

Anonymkode: e6ef2...37b

• Liker 7
Skrevet (endret)

Er nok noen som misforstår dette. Grønn betyr ikke "kom og ta meg", men at man er litt åpen for kontakt utover det vennskapelige. Betyr overhodet ikke "grønt lys" i vanlig forstand.

Jeg kan fint snakke med røde damer, men jeg har fargen litt i bakhodet. Snakker til dem på samme måte som venner som er i et forhold. Var ute på byen for noen år siden og traff på en dame som var i ferd med å gifte seg. Greit det, må kunne snakke med henne likevel. Jeg tror heller at farge ville vært en fordel for damer, ikke en ulempe, på generelt grunnlag.

Gul virker teit, rød og grønn er nok, men utestedet har et arrangement på Facebook med alle tre fargene og forklaringene.

Selvsagt kan man ha feil farge. Man kan være singel og rød eller gift og grønn. Det får være opp til hver enkelt, akkurat som at man kan lyve eller late som uavhengig av et trafikklysopplegg.

Edit: ser at det var én som ikke fanget opp dette med å være rød om man ikke vil bli sjekket opp, selv om man egentlig er singel. 

Endret av norw
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er mann så bør du gå som rød. 

Anonymkode: 588bb...331

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fiffig. Har selv sett at det er et utested som skal ha et slikt arrangement i helgen.

Jeg fikk litt flashback til russetiden. Det var sist jeg var på trafikklys-fest.

Skjønner ikke hvorfor gul skulle være problematisk å være. Personlig ville jeg gått med gult. Ikke i forhold, men ikke helt singel heller. Og det er kanskje den fargen jeg ville hatt dersom jeg var helt singel, men ikke orket oppmerksomhet.. uten å lyve.

Anonymkode: efaf4...968

Skrevet

Det vil absolutt bidra til at en god del misforståelser og pinlige situasjoner unngås.

Så det er absolutt positive sider ved det.

Men jeg liker ikke den kompliserte delen i den gule fargen.

Det er vel egentlig det samme som rødt? Utilgjengelig.

Mye bedre hvis gul farge betyr ''ikke interessert i et fast forhold'' og forbeholde den røde fargen kun til de som er i et fast forhold og ikke er interessert i ons. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, for om man er grønn så betyr det ikke at man er fritt villt fordet. 

Om man er rød så kan man fortsatt være åpen for å mingle mens menn da vil sky rød damer som pesten, noe som egentlig bare viser hvordan menn ser på damer som først og fremst et kjøttstykke de kun vil prate med for å pule og ikke ser på de som medmennesker som kan være interessante å prate med... 

Anonymkode: 2adec...f9e

Snakk om fordommer.. Jeg er mann og liker godt å prate med kvinner selv om jeg vet at de er i forhold.

Menn flest er ikke så enkle sexgale idioter som en del kvinner her inne virker å tro.

Anonymkode: 8e66a...a86

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fiffig. Har selv sett at det er et utested som skal ha et slikt arrangement i helgen.

Jeg fikk litt flashback til russetiden. Det var sist jeg var på trafikklys-fest.

Skjønner ikke hvorfor gul skulle være problematisk å være. Personlig ville jeg gått med gult. Ikke i forhold, men ikke helt singel heller. Og det er kanskje den fargen jeg ville hatt dersom jeg var helt singel, men ikke orket oppmerksomhet.. uten å lyve.

Anonymkode: efaf4...968

Drizzt skrev (1 time siden):

Det vil absolutt bidra til at en god del misforståelser og pinlige situasjoner unngås.

Så det er absolutt positive sider ved det.

Men jeg liker ikke den kompliserte delen i den gule fargen.

Det er vel egentlig det samme som rødt? Utilgjengelig.

Mye bedre hvis gul farge betyr ''ikke interessert i et fast forhold'' og forbeholde den røde fargen kun til de som er i et fast forhold og ikke er interessert i ons. 

Gul er mer eller mindre som at det står at det er komplisert på Facebook, bare at det som står på Facebook er mer synlig og står der over lengre tid. Jeg tror det er svært få som vil velge gul. Hvis man ikke orker oppmerksomhet, går man for rød. Rød betyr ikke "hold kjeft og hold deg minst 3 m unna".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du er mann så bør du gå som rød. 

Anonymkode: 588bb...331

ja god ide....lat som du er opptatt og så kommer overraskelen...surprise.. am single... ha ha ha...

Anonymkode: 471d5...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Synest de kunne ha jobbet litt bedre med beskrivelsen av fargene før dette arrangementet. Å kalle noe komplisert er bare tullete og skaper  fordommer mot personen og den potensielle relasjonen de er i. 

Hadde heller gått på det om ca dette var beskrivelsen:

Rød = ikke interessert i annet enn vennskap

Gul = i utgangspunktet ikke her for en flørt/forhold, men holder døren åpen om noen interessante dukker opp

Grønn = åpen for å møte noen ut over vennskap

Anonymkode: 8e722...e24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tanken er god, jeg har ofte savnet en måte å se om folk er single på. Men du skal ut med en dame skriver du... Type date? Da ville jeg vært veldig usikker på hvilken farge jeg skulle valgt. "Grønt" vil jo bety at man kan forsvinne med hvem som helst andre der, og rødt kan signalisere at man vil formye (selv om det kanskje bare er for å vise at man ønsker å konsentrere seg om daten den kvelden, og ikke bli forstyrret av andre). Med andre ord, jeg hadde ikke dratt et sånt sted med noen jeg datet eller hadde et godt øye til.

Anonymkode: b9aec...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Gult = jeg betyr drama og trøbbel! 

Anonymkode: 93e8e...701

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 10.55):

Tanken er god, jeg har ofte savnet en måte å se om folk er single på. Men du skal ut med en dame skriver du... Type date? Da ville jeg vært veldig usikker på hvilken farge jeg skulle valgt. "Grønt" vil jo bety at man kan forsvinne med hvem som helst andre der, og rødt kan signalisere at man vil formye (selv om det kanskje bare er for å vise at man ønsker å konsentrere seg om daten den kvelden, og ikke bli forstyrret av andre). Med andre ord, jeg hadde ikke dratt et sånt sted med noen jeg datet eller hadde et godt øye til.

Anonymkode: b9aec...9e4

Vi er venner. Hun dro etter hvert til en annen som vi tilfeldigvis møtte på "for en drink", ganske seint og skulle liksom komme tilbake. Jeg tenkte mitt om det :P

Var flere som ikke hadde noen farge, uvisst hvorfor, og så var det en rød dame som var litt nærgående overfor meg, men hun kom til bordet på den ene siden av meg og så kom det samtidig en mann som deiset ned i stolen på andre siden, så da forholdt jeg meg passivt til hun dama. Han var fargeløs.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 11.00):

Eventuelt "jeg er drittlei drama, vis meg noe bedre"

Skrevet

Gult betyr ikke noe annet enn at det er litt uavklart, men ikke en farge jeg ville gått for under noen omstendigheter. Tror ikke at jeg så noen gule.

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 9.3.2023 den 21.24):

Rød - taken
Gul - komplisert
Grønn - singel

Skal på et utested som har dette opplegget i morgen. Er ikke det egentlig ganske genialt? De som vil være i fred og ikke bli sjekka opp kan velge rød, uten å egentlig trenge å være i et forhold, eller rød for at folk snakker til deg uten å flørte, ta på deg osv, og så kan de som synes det er greit å signalisere at man er singel velge grønn. Jeg skal ut med en dame i morgen, og normalt ville jeg vært skeptisk til å bare dra ut med henne, men hvis vi begge er grønne er det i hvert fall ingen som tror at vi er sammen, evt betyr det åpent forhold :P

Man trenger ikke å være på leting selv om man er grønn, vi kan ha det fint på tomannshånd, men dersom en dame synes at jeg virker ålreit er det synd om hun tror at jeg er sammen med dama som jeg er ute med. Jeg var ute med en kompis på nyttårsaften og da snakka han med en dame. Så kom mannen/kjæresten hennes og spurte "sjekker du opp dama mi?" til ham. Var kanskje lit fleip, men tenk om hun var rød. Da ville det vært mer opplagt at man bare snakker med henne uten at man trenger å tro at det er et forsøk på å sjekke henne opp.

Jeg mener bare at det kunne vært ålreit med mer av dette. Ikke hele tiden og overalt, men gjerne at et utested kjører dette opplegget en gang i mnd eller noe.

Jo, faktisk veldig genialt. 

Om det hadde blitt implementert på alle utesteder, så hadde det spart mange for mye tid og frustrasjon. 

Anonymkode: 2e2d8...095

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo, faktisk veldig genialt. 

Om det hadde blitt implementert på alle utesteder, så hadde det spart mange for mye tid og frustrasjon. 

Anonymkode: 2e2d8...095

Ja, jeg mener jo det selv også, men har forståelse for at noen ikke vil ha det slik hele tiden og overalt, så kanskje det ville vært greit å ha det en gang eller to i mnd.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 11.00):

Spicy 🔥💦🕵 

Skrevet

Dette opplegget virker fryktelig stigmatiserende og ekskluderende for oss som er fargeblinde.

Hvorfor hater dere oss så inderlig?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...