Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Et litt forvirret. Er i uke 35, og var hos legen for svangerskapskontroll sist i uke 32. Leser på nett at man skal ha i uke 36, 38 og 40. Jeg og legen har alltid pleid å sette opp ny time på kontrollene, men sist gjorde vi ikke det. Han ønsket meg lykke til med graviditeten og fødsel, så det virket liksom som om det var siste kontroll. Jeg tenkte at jaja, da er det vel siste da. Men har i etterkant som sagt lest at det er vanlig med flere.

Har ellers vært på 3 ekstra UL på sykehuset og skal på en i uke 36 pga morkakeplassering og blødninger.

Skal det være flere? Jeg føler ikke at jeg egentlig trenger det. Har jo fått ekstra oppfølging på sykehuset og de vet hvordan barnet ligger og at alt står bra til der. Blodprøver og alt har vært fint hos legen. 

Anonymkode: 71125...485

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. Et litt forvirret. Er i uke 35, og var hos legen for svangerskapskontroll sist i uke 32. Leser på nett at man skal ha i uke 36, 38 og 40. Jeg og legen har alltid pleid å sette opp ny time på kontrollene, men sist gjorde vi ikke det. Han ønsket meg lykke til med graviditeten og fødsel, så det virket liksom som om det var siste kontroll. Jeg tenkte at jaja, da er det vel siste da. Men har i etterkant som sagt lest at det er vanlig med flere.

Har ellers vært på 3 ekstra UL på sykehuset og skal på en i uke 36 pga morkakeplassering og blødninger.

Skal det være flere? Jeg føler ikke at jeg egentlig trenger det. Har jo fått ekstra oppfølging på sykehuset og de vet hvordan barnet ligger og at alt står bra til der. Blodprøver og alt har vært fint hos legen. 

Hos meg hadde jeg de fleste kontrollene på sykehuset den siste tiden. Ultralyd (vekstkontroll osv). Hadde ekstra oppfølging der men var også jevnlig hos jordmor for å sjekke blodtrykk, urinprøve og ta symfysemål.  Hva med å spørre legen din? Det er jo noe med at de skal følge med ift svangerskapsforgiftning og sånne ting også🤔

Anonymkode: aa1ee...99a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde i allefall alle frem til uke 40. Glad er jeg for det da siste kontroll i uke 40 var legen usikker på leiet. Ble henvist til KK og viste seg at ungen hadde snudd seg til sete. 

Anonymkode: b8b8d...2fe

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hos meg hadde jeg de fleste kontrollene på sykehuset den siste tiden. Ultralyd (vekstkontroll osv). Hadde ekstra oppfølging der men var også jevnlig hos jordmor for å sjekke blodtrykk, urinprøve og ta symfysemål.  Hva med å spørre legen din? Det er jo noe med at de skal følge med ift svangerskapsforgiftning og sånne ting også🤔

Anonymkode: aa1ee...99a

Ja, det var det jeg tenkte. Plutselig dukker det opp noe på blodprøver e.l som jeg ikke oppdager selv. Jeg får ta en telefon. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kontrollene på slutten er jo noen av de viktigste. Du må få kontrollene dine

Anonymkode: 10915...ed3

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ingen kontroller hos legen de to siste månedene. Jeg hadde derimot 4 jordmortimer. Fødte i uke 40. 

AnonymBruker
Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (4 timer siden):

Jeg hadde ingen kontroller hos legen de to siste månedene. Jeg hadde derimot 4 jordmortimer. Fødte i uke 40. 

Man har enten timer hos jordmor eller lege. Som regel ikke begge deler. Så kanskje legen tror ts går til jordmor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det var det jeg tenkte. Plutselig dukker det opp noe på blodprøver e.l som jeg ikke oppdager selv. Jeg får ta en telefon. 

TS

Tas ikke blodprøver på dette tidspunktet. Det er det samme om du går til jordmor eller lege. Det er kun symfysemål og urinprøve og blodtrykk. 

AnonymBruker
Skrevet

Var kun hos fastlegen for første time og blodprøve. Samt oppfølging av sykemelding.

Ellers var jeg kun hos jordmor på helsestasjon og kontroller på sykehuset. Det var de som satt opp kontroller og ekstra kontroller. Var sikkert 10 ganger hos jordmor og 5 ganger på sykehuset.

Anonymkode: 32417...138

AnonymBruker
Skrevet

Legen tror du går til jordmor da. 

Anonymkode: 64cc5...c6f

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Legen tror du går til jordmor da. 

Anonymkode: 64cc5...c6f

Jaha. Burde jeg gjort det? Genuint spørsmål, altså. 😅 Føler det er så lite info om ting. 

Vet som sagt hvordan baby ligger og litt mer pga ekstra kontroller på sykehuset. Men er vel greit å få tatt symfysemål osv. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jaha. Burde jeg gjort det? Genuint spørsmål, altså. 😅 Føler det er så lite info om ting. 

Vet som sagt hvordan baby ligger og litt mer pga ekstra kontroller på sykehuset. Men er vel greit å få tatt symfysemål osv. 

TS

Nei det er nok litt sent å begynne med nå. Og leger og jordmødre måler symfysemål så forskjellig så det gir lite mening. Ring inn igjen og få satt opp resten av timene :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er nok litt sent å begynne med nå. Og leger og jordmødre måler symfysemål så forskjellig så det gir lite mening. Ring inn igjen og få satt opp resten av timene :)

Ja, har bestilt ny time hos legen. Han er litt surrete, hadde glemt at jeg skulle ta glukosetest da det var tid for det🤣. Så mulig han bare surret eller blandet meg med en annen pasient. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...