AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Hei. Hadde influensa med feber og det som følger med i midten av januar. Forkjølet I et par dager i midten av februar,varte kun et par dager.ingen feber. Nå i kveld føler jeg meg rusken og sår i halsen,er det mulig og normalt bli så ofte syk.1 mnd mellom Altså syk 3 ganger dette året. Anonymkode: 6e4d9...63f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Jeg gjetter på at du er barnløs? 😂 Tre små i barnehage, og her teller det bare som syk om jeg har feber. Om sår hals hadde vært nok, så har jeg vært syk mer eller mindre konstant siden november 😛 Anonymkode: 23e12...a3b 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Etter pandemien, har det vært mye smitte med alt av influensa, forkjølelser og mye annet virus. Spør de rundt deg med barn i barnehage og skole alder, tror de lett kan fortelle deg de dagene de ikke har vært syke enn ikke syk 😳 Anonymkode: 06d90...be8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Dessverre normalisert, men kan unngås. Sjekk d vitaminnivået ditt (bør være over 75 nmol med tanke på immunforsvar, svært vanlig å ha for lave verdier høst/vinter), og vurder tilskudd av sink. Anonymkode: c9bd6...4f8 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gjetter på at du er barnløs? 😂 Tre små i barnehage, og her teller det bare som syk om jeg har feber. Om sår hals hadde vært nok, så har jeg vært syk mer eller mindre konstant siden november 😛 Anonymkode: 23e12...a3b 😂😂😂 Ja, ingen andre enn småbarnsmødre har lov til å være trøtte, være syke, osv. Fort gjort for oss dumme barnløse å huske at dere har monopol på hele følelsesspekteret og at vi øvrige ikke har rett til å klage på noenting noensinne 😂😛 Anonymkode: 657a4...eef 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Er visst normalt at en voksen er syk opp til 5 ganger i året. Å barn opp til 8 ganger i året. Anonymkode: 29952...127
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg gjetter på at du er barnløs? 😂 Tre små i barnehage, og her teller det bare som syk om jeg har feber. Om sår hals hadde vært nok, så har jeg vært syk mer eller mindre konstant siden november 😛 Anonymkode: 23e12...a3b Dette blir for dumt. Anonymkode: 810b6...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Det er veldig individuelt. jeg har stussa noen ganger over enkelte kollegaer som er borte flere ganger i året med sykdom, mens jeg har vært syk et par ganger i hele mitt 41 år lange liv. Aldri vært hjemme fra jobb med egen sykdom. Barna mine er heller aldri syke etter 4-5-års alder, bare forkjøla eller pjuske. Jeg kan ofte gå og hangle i lange perioder, og tenker ofte at det hadde vært bedre å blitt helt slått ut et par dager enn å gå å ikke være i form i ukesvis. Anonymkode: 7d509...659
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man normaliserer å være influensa/forkjølelsessyk mange ganger i året. Det virker som en norsk greie. Kollegaer som er syke nesten annenhver måned med "det er mye som går nå".... Har bodd i Japan, og der prøvde man å unngå sykdom med håndhygiene og common sense. Og om folk var småsyke så holdt de seg hjemme fordi med en tett befolkning var det stor smittefare. Og de lever mye lengre enn oss. Folk må skjerpe seg og holde seg i ro når de er syke. Med en gang dette blir normen så stopper spredningen av "alt som går". At pandemien ikke har lært oss noe...🤦♀️ Anonymkode: dfde4...ccd 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har hostet og hatt vondt i hodet i mange uker sammenhengende i år. 😕 Anonymkode: b6d95...636
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 😂😂😂 Ja, ingen andre enn småbarnsmødre har lov til å være trøtte, være syke, osv. Fort gjort for oss dumme barnløse å huske at dere har monopol på hele følelsesspekteret og at vi øvrige ikke har rett til å klage på noenting noensinne 😂😛 Anonymkode: 657a4...eef Nei jeg er også barnløs men jobber på barneskole og barn er små smittebomber 🤣 Anonymkode: 60a3e...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 Jeg kom til å tenke på noe, dere som har tilbakevendende sykdom, har dere hatt covid? Jeg har ikke hatt covid, og har heller ikke blitt hverken forkjølet eller fått influensa. Flere av mine kollegaer som derimot har hatt covid, de får nå både det ene og det andre gang etter gang. Sammenheng? Anonymkode: d750f...8b6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man normaliserer å være influensa/forkjølelsessyk mange ganger i året. Det virker som en norsk greie. Kollegaer som er syke nesten annenhver måned med "det er mye som går nå".... Har bodd i Japan, og der prøvde man å unngå sykdom med håndhygiene og common sense. Og om folk var småsyke så holdt de seg hjemme fordi med en tett befolkning var det stor smittefare. Og de lever mye lengre enn oss. Folk må skjerpe seg og holde seg i ro når de er syke. Med en gang dette blir normen så stopper spredningen av "alt som går". At pandemien ikke har lært oss noe...🤦♀️ Anonymkode: dfde4...ccd Enig. Ikke gå på jobb som syk. Har du vondt i halsen eller er snufsete, så bruker man munnbind. Har selv bodd mange år i en by med 15 millioner mennesker. Her var dette vanlig. Man er så tett på hverandre at man må ta hensyn. Jeg har også jobbet flere år i et land med veldig dårlig sosiale rettigheter. Vi hadde ingen sykedager. Var du ikke på jobb, så fikk du ikke lønn. Ingen unskyldninger. Folk dro på jobb selv om de var syke, og smittet alle rundt seg. Jeg var syk med feber kanskje 2 ganger i året, og vondt i halsen var jeg omtrent konstant. Så kom covid, vi begynte med hjemmekontor, og jeg var frisk som en fisk i 2 år. Anonymkode: 3b89e...7be 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette blir for dumt. Anonymkode: 810b6...ce2 Jeg tenkte mer det var ment som i at med småbarn i barnehagen går man mer eller mindre konstant syk siden høsten frem til våren, med noe nytt annenhver/hver uke. At 3 ganger er lite i forhold😅 Jeg var aldri så mye syk med de to eldste i barnehagen, som var lenge før korona. Men nå er vi hanglende eller syke i ett kjør🥵 Anonymkode: 47ed2...26a
Drizzt Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Hadde influensa med feber og det som følger med i midten av januar. Forkjølet I et par dager i midten av februar,varte kun et par dager.ingen feber. Nå i kveld føler jeg meg rusken og sår i halsen,er det mulig og normalt bli så ofte syk.1 mnd mellom Altså syk 3 ganger dette året. Anonymkode: 6e4d9...63f Helt normalt Hvis du har små barn, så blir det enda oftere Husk at hver gang du blir syk, styrkes immunforsvaret ditt Det er mye som sirkulerer nå i lufta.
Bacteria Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg kom til å tenke på noe, dere som har tilbakevendende sykdom, har dere hatt covid? Jeg har ikke hatt covid, og har heller ikke blitt hverken forkjølet eller fått influensa. Flere av mine kollegaer som derimot har hatt covid, de får nå både det ene og det andre gang etter gang. Sammenheng? Anonymkode: d750f...8b6 Ja det har jeg hatt. Før jeg fikk covid i fjor var jeg sjelden syk. Hadde covid i fjor vår, sommer og høst gikk bra. Men fra november og helt til nå har den ene infeksjonen avløst den andre. Hadde feber kun i desember, men har gått og hanglet med halsvondt av og på hele januar og februar. Stikking i ørene hele tida. Hoste og snue av og på. Forferdelig slitsomt. Er under legetilsyn, skriver nå logg over de dagene jeg har vært frisk 😜 Lurer på om tilstanden min er en slags «long covid» uten at jeg har funnet noen dokumentasjon på dette. Mann og barn har også hatt covid, men ikke vært mye syke i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Synes det har vært unormalt mye sykdom de siste månedene. Selv har jeg ikke vært syk, men mannen min har vært dårlig tre ganger siden nyttår med både feber, snørr, sår hals og det som følger med. Ungene har ikke vært syke, men både på skolen og i barnehagen har det vært stort fravær både blant barn og voksne. Anonymkode: 75ffc...2ce
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Det er unormalt mye sykdom, enkelte går jo konstant forkjølet, selv på sommeren....... Hva har de tatt? Anonymkode: 25443...498 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå