AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Finnes det i det hele tatt babyer og små barn som elsker mat? 🫣 Anonymkode: 7a797...f5d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Min spiste hva som helst frem til 2 år. Kresen etter det. Jente Anonymkode: 606fb...c62
Rucula Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Mine spiste ingenting frem til 8-9 mnd, kun melk. De var store tykke babier likevel. Men da de begynte med mat spiste de alt. De er fortsatt glad i grønnsaker, fisk og spiser mye mat. Eldste er snart 6
Arkana Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Ja, selvfølgelig finnes det det. Jeg har ett barn som alltid har vært kresen og to som spiser all mat. Alle oppdratt likt og med samme kosthold.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Min eldste gjorde det som baby. Nå er han snart fire og spiser nesten ingenting. Min yngste nekta fast føde til hun var 10 mnd. Fikk (baby)grøt i barnehagen til hun var 17 mnd fordi det eneste hun spiste til lunsj ellers var 1/4 brødskive og ble grinete og sulten, skydde all annen mat som pesten. Nå, 3 mnd seinere, spiser hun alt(!) Anonymkode: 7b566...043
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Min spiser det meste. Elsket blant annet fetaost og oliven fra han var 2 år 😊 Anonymkode: 05fc9...10e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Eldste spiste alt. Selv sære ting som jeg selv ikke spiser. Yngste er ganske småspist og kresen. Lik oppdragelse. Anonymkode: 90ff1...094
Million Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Min pode var kresen på en hel del, men han spiste bl.a. fisk og brokkoli fra han var baby og hele oppveksten. Så var det andre ting man skulle tro han ville likt, som han enten nektet å smake på eller sa han ikke likte. Vannmelon, f.eks. Det blånektet han å smake, selv om jeg sa det smakte omtrent som godteri, søtt og saftig. Aldri villet spise det.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Nei, det er vel like varierende som voksne. Anonymkode: c449b...b97
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Ja. Mitt barn spiste alt. Han likte også blåskimmelost og elsket oliven. Anonymkode: 32366...b60
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Jenta mi spiste alt og mye når hun startet med fast føde og frem til hun var litt over 1 år. Så har det vært perioder hun har vært kresen, og omtrent ikke ville spise noe, mens nå er hun i en god periode (2,5 år) og smaker på omtrent alt hun får servert. Favorittene er syltagurk, fetaost og alt med fisk😂 håper det fortsetter slik😄 Anonymkode: 2fd3a...c6d
Hundejente Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 jeg var opptatt av å la sønnen min prøve mye ulik mat som baby. de første årene spiste han "alt". ble gradvis mer kresen og i en alder av ti er han temmelig kresen, men heller ikke av de verste. følte et par år at han nesten ikke ville spise noe som helst, men blir stadig bedre.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 Tvillingjenter på 4, ei har alltid spist og spiser nesten alt. Søsteren vil nesten ikke spise noe, foretrekker brød med leverpostei, og spiser til nød litt pasta eller saus (så lenge sausen ikke rører noe annet). Anonymkode: 49859...f2f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 Nei, jeg var det ikke. Dessverre ble jeg etterhvert et nokså overvektig barn, så det var ikke så bra det heller. Anonymkode: 27765...a16
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 Jeg har to barn. Ene er veldig kresen og hater å smake på nye ting, det andre er veldig glad i mat og vil alltid smake på det andre spiser. Barna er nå 6 og 8 år gamle, de har vært slik hele veien. Så min egen "statistikk " er at 50% av barna er kresne 🤣 Anonymkode: a2a2b...301
Foina Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 Mitt barn på fire år spiser alt. Virkelig alt. Og har alltid gjort det. Vi har siden hen startet med fast føde tilsatt littegrann krydder i mat osv. Hatt fokus på å gi alle slags smaker. Liker hen ikke, helt greit. Men vi fortsetter å tilby smaken i andre varianter. Vi er veldig glade i god mat begge to, og bruker mye tid på kjøkkenet og ønsket virkelig at barnet skulle dele matgleden. Vet ikke om vi har hatt superflaks, eller om det skyldes disse grepene. 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Jeg har aldri vært kresen i matveien, har mamma fortalt meg. Det har visst aldri vært noe problem å gi meg all mulig type mat. Har også naturlig forståelse for matlagning. Plukker opp tips her og der, forstår hva som passer sammen og ikke osv, og syntes det er morro. Har alltid vært slank og normalvektig til tross for min matglade personlighet 😄 Lillebroren min er stikk motsatt. Anonymkode: 4dd00...9c8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Ingen av mine er kresne, eller har noen gang vært det. De spiser alt. Men jeg har heller aldri sagt «det liker ikke du» (hvis feks barnet vil ha sennep på pølsa) eller «æsj» hvis barnet tar en stor bit med kun smør. Ser mange foreldre sier slike ting til barna sine, sikkert ubevisst, men hjelper nok ikke på hvis man ikke hil ha kresne barn ☺️ Anonymkode: 0cf38...227 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå