Gå til innhold

Hvor lang tid tar det for DnB å overføre en sum til Nordea om det er betalt inn samme dag kl 1730?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om en sum over 6M. 😬

Anonymkode: 7b369...b26

AnonymBruker
Skrevet

Er raskere å google  enn å lage innlegg på kvinneguiden. 

Dette avhenger av når betalingen utføres, og om betalingen går mellom kontoer i DNB eller to forskjellige banker. Hovedregelen er:

• Har du registrert betalingen din før kl 14:30 vil pengene som regel være på mottakers konto samme dag
  • Har du betalt etter kl 14:30 vil pengene som regel være på konto tidlig neste virkedag (mandag – fredag)

https://www.dnb.no/dagligbank/betaling

Anonymkode: ebaeb...f9a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Inne etter midnatt, altså i morgen.

Anonymkode: 713cb...add

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør fordi noen i DnB sa mellom 2-3 virkedager og jeg leste det der ^ og lurte mye egentlig 🥺

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, petterm said:

Hvis det ikke er spesiell kontroll pga størrelsen på beløpet bør pengene være på konto i morra tidlig.

Oppgjøret mellom bankene skal skje i morra kl 05.45.

https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/kundeservice/betaling/hvor-lang-tid-tar-det-for-pengene-er-pa-kontoen-til-den-jeg-betaler-til.html

Bankene jeg har er DnB og Nordea og da er det kanskje annerledes enn Sparebank1 👀

AnonymBruker
Skrevet

Jeg overførte fra min konto i DNB til min datter som har konto i Nordea, var ca 3,5 millioner, kome inn neste dag på ettermiddagen

Anonymkode: 1d4d7...78d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bankene jeg har er DnB og Nordea og da er det kanskje annerledes enn Sparebank1 👀

Alle bankene som er nevnt her avhenger av oppgjørene i Norges Bank, og så fremt du har lagt inn en helt vanlig nettbankbetaling i norske kroner er svaret omtrent likt, uansett hvem av de litt større bankene du har. Kanskje det varierer med en time eller så. 

Anonymkode: fe1b3...ebd

AnonymBruker
Skrevet

Da var pengene på konto! 😊 Tusen takk til dere som svarte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...