Månestråla Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Jeg og kona skal snart starte med IVF og vi har tenkt å vente med å finne ut kjønnet på babyen til det blir født (hvis vi er så heldige og blir gravid). Virker som om de fleste ønsker å vite hva det er men vi tror det blir spennende å ikke vite noen ting. Til dere som er gravid: vil dere vite hva kjønnet er?😁 hvorfor, eller hvorfor ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Vi ville vite det ☺️ hadde blitt glad uansett kjønn da, men for vår del følte vi at det gikk litt på tilknytningen. Å kunne si at vi gledet oss til å møte henne, tenke på navn osv. vet at sjansen for at de ser feil er til stede så klart, så det var også noe vi hadde i bakhodet helt til hu faktisk lå på brystet mitt og vi fikk sett henne med egne øyne 😅 Anonymkode: 12062...c76 1
Macro Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Jeg ville vite for å bygge litt identitet og tilknytning til han
snillochsøt Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Jeg visste ikke på nr 1, og vil ikke vite denne gangen heller. Føler ikke tilknytninga blir/ble noe påvirket, det er jo babyen min uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Vi ville vite av praktiske årsaker, selv om det for oss betydde null og niks hvilket kjønn det ble. Vi bestemte navn før hun ble født, men omtalte ikke henne ved navnet. Vi snakket om «ungen», «babyen» og «henne» før hun var ute. Anonymkode: 532d4...ed8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Før trodde jeg at jeg ville vite det for å føle mer at baby var en person, en han eller hun som vi kunne finne navn til og se for oss. Men så fikk en venninne baby i fjor og ville ikke vite det, og husker jeg syntes graviditeten hennes gikk så fort! Så nå vil ikke vi vite det heller, vil at spenningen skal vare litt lengre. Pluss at jeg er skikkelig redd for at de ser feil, og så innstiller jeg meg veldig på gutt/jente🙈 Syns egentlig også det er greit at ikke familie begynner å kjøpe masse stereotypt guttete eller jentete…. Anonymkode: 1369a...5ed 2
kaleidoskop Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Vi ville vite med første. Men merket at det hadde ikke noe å si. Så nå med neste vil vi ikke vite. Eneste er at jeg tror det er en gutt, og er litt redd for å bli "skuffet" 😂 Men jeg vet at ungen blir elsket uansett kjønn, og det er litt spennende å ikke vite.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Vi ville vite det fordi vi var spente og utålmodige. Kjønn var den ene lille tingen det var mulig å få vite om babyen på forhånd. Jeg kan tenke meg at det er spennende å vente også. Men det hele er så spennende uansett. Vi syntes rett og slett det var gøy å få vite noe på den ordinære ultralyden også. Fødsel, og å få møte det lille mennesket som er barnet vårt, er det knyttet nok spenning til uansett. Anonymkode: abd77...48a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Ville vite, nok spenning i å gå gravid egentlig Vet ikke hvordan det er å ikke vite, men tror det ble lettere for meg å føle tilknytningen til barnet i magen ved å vite kjønn. Anonymkode: e7215...cae
Veggdyret Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Vi ville vite det for å slippe å måtte finne på to navn, var vanskelig nok med ett. Ellers følte jeg ikke det hadde noen betydning.
Eva-Lena Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Jeg visste ikke kjønnet før mine barn var født. Jeg hadde 10 ultralyd med den første og så hver gang at kjønnet ikke skulle røpes. Med andremann var jeg 100% sikker på at det var jente. Legen snakket alltid om at det ble en prins og jeg bare lo det vekk. Da sistemann ble født kom de ei jente 😊 Jeg synes mye av sjarmen ved å gå gravid er å vøre spent på om det blir jente eller gutt. 2
Anonym28 Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Jeg vil vite! Jeg er nysgjerrig av natur og hadde aldri i livet klart å vente!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Visste med første, valgte å ikke vite med nr 2. Var skikkelig stas å få vite det etter en tøff fødsel, en ekstrapremie på en måte. Skal vi ha flere vil jeg ikke vite da heller. Anonymkode: e1986...8f5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Månestråla skrev (1 time siden): Jeg og kona skal snart starte med IVF og vi har tenkt å vente med å finne ut kjønnet på babyen til det blir født (hvis vi er så heldige og blir gravid). Virker som om de fleste ønsker å vite hva det er men vi tror det blir spennende å ikke vite noen ting. Til dere som er gravid: vil dere vite hva kjønnet er?😁 hvorfor, eller hvorfor ikke? På grunn av kjønnsbestemt arvelig sykdom har vi ikke noe valg. Anonymkode: a2ab3...6a1
Nulltull Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 Jeg vil ikke vite, men samboer vil vite - så da tenker jeg at han får viljen sin der😊
Arkana Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 Ikke gravid, men har barn og vi ønsket å vite kjønn alle tre gangene. For oss var det fint å kunne si han/hun og bruke navnet på babyen allerede mens den var i magen, det gjorde definitivt noe med tilknytningen. Sjansen for at de ser feil kjønn er så liten at det var ikke noe vi tenkte på overhodet (og ingen tok feil heller). En fødsel er en så stor opplevelse i seg selv at vi hadde ikke noe behov for å ha noen ekstra overraskelse i tillegg, men jeg skjønner jo også de som synes det er fint å spare den opplevelsen og vente til de kan se kjønnet selv.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 Jeg ville vite det med begge😁 vi ønsket oss ett av hvert kjønn, og fikk det, så vi leker med tanken om å ikke vite kjønnet på nummer tre føler det er mer spennende om man har to av samme kjønn 😜 men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg ikke til å klare å vente😅 Anonymkode: 6d0eb...18f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 snillochsøt skrev (14 timer siden): Jeg visste ikke på nr 1, og vil ikke vite denne gangen heller. Føler ikke tilknytninga blir/ble noe påvirket, det er jo babyen min uansett. Samme her. Venter overraskelse nr 2 nå, spiller ingen rolle hva det er ❤️ Anonymkode: 167e6...0fa
snillochsøt Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Jordmora syntes jo også det var spennende, hun hadde ikke opplevd det før (ganske fersk). For min del føles det som å åpne en gave, det hadde ikke vært like spennende om jeg viste hva som var inni 2
snillochsøt Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Samme her. Venter overraskelse nr 2 nå, spiller ingen rolle hva det er ❤️ Anonymkode: 167e6...0fa Så spennende! Er du langt på vei da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå