AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har bursdag imorgen. Min mor pleier å legge ut bilder av alle oss i søskenflokken på bursdagsdagen. Det er ikke noe jeg liker men så er det jo mora mi og. I fjor var bildet mitt et av de verste jeg har sett. Sendte henne mld med en gang og vi kranglet i messenger fordi jeg ville ha det slettet. Hun nektet å slette det, så jeg ga meg til slutt. Det hadde allerede vært oppe en stund så skaden var gjort + at det er mora mi. Har gruet meg siden starten av måneden og satt på tre påminnelser på mobilen for å huske å be henne om å la vær. Fikk omsider sendt melding i kveld og bedt henne om å være så snill å la vær, fikk en tommel opp. Jeg lurer bare på om jeg er urimelig her??? Er det galt at jeg ikke vil ha trynet klistra i hvem-vets feeder? Er ikke så begeistret for å ligge på facebook-veggen til noen som tydeligvis ikke vet å velge flatterende bilder. Anonymkode: 6067d...84e 3
Nymerïa Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Jeg synes det er helt greit. Hadde du vært et av mine barn hadde jeg respektert det. 29 3
Andro Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Det er hun som er urimelig, når hun ikke respekterer dine ønsker. Det er du som bestemmer over hvor eksponert du vil være, ikke hun. Du kan rapportere bildet til Facebook. 29 2
Tbag Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Selvsagt er du ikke urimelig. Det er det hun som er, for en oppførsel. 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Nymerïa skrev (3 minutter siden): Jeg synes det er helt greit. Hadde du vært et av mine barn hadde jeg respektert det. Det hadde jeg sett for meg at hun og ville gjøre så skjønner ikke hvorfor hun blir så sur for noe så dumt Andro skrev (2 minutter siden): Det er hun som er urimelig, når hun ikke respekterer dine ønsker. Det er du som bestemmer over hvor eksponert du vil være, ikke hun. Du kan rapportere bildet til Facebook. Jeg var inne på tanken om å rapportere det i fjor men da tror jeg at hun hadde sluttet å snakke med meg dessverre.. Tbag skrev (2 minutter siden): Selvsagt er du ikke urimelig. Det er det hun som er, for en oppførsel. Takk for støtten, synes det er sinnsykt frustrerende når det handler om min komfort. Anonymkode: 6067d...84e 1 3
Tradegy Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Du er absolutt ikke vanskelig eller urimelig. Bra du sier fra Noen kan være litt grenseløse, så ikke gi deg. Gratulerer med morgendagen! 🥳 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Om hun hadde sagt nei når jeg spurte var planen å si at det var det eneste jeg ønsket meg til bursdag. Problemet er at hun kan være veldig nærtagen, føler jeg trår på eggeskall. Anonymkode: 6067d...84e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Jeg måtte også sette ned foten til slutt. Mamma er over gjennomsnittet opptatt av Facebook og at alt som skjer må postes der. Forrige bursdag spurte hun hva jeg ønsket meg og jeg sa at det eneste jeg ønsket i 30-årsgave var å ikke få gratulasjon på Facebook. Har til og med skrudd av sånn at folk ikke varsles om bursdagen min der. Tror hun tok det litt tungt, men hun hørte etter. Håper bare hun husker det og ikke gratulerer meg på Facebook i år heller. Anonymkode: 32ef6...3d5 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Tradegy skrev (5 minutter siden): Du er absolutt ikke vanskelig eller urimelig. Bra du sier fra Noen kan være litt grenseløse, så ikke gi deg. Gratulerer med morgendagen! 🥳 Tusen takk. Kjennes godt å se at flere er enige. Og takk for gratulasjonen! Anonymkode: 6067d...84e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg måtte også sette ned foten til slutt. Mamma er over gjennomsnittet opptatt av Facebook og at alt som skjer må postes der. Forrige bursdag spurte hun hva jeg ønsket meg og jeg sa at det eneste jeg ønsket i 30-årsgave var å ikke få gratulasjon på Facebook. Har til og med skrudd av sånn at folk ikke varsles om bursdagen min der. Tror hun tok det litt tungt, men hun hørte etter. Håper bare hun husker det og ikke gratulerer meg på Facebook i år heller. Anonymkode: 32ef6...3d5 Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så viktig med facebook. Det gjorde jo selvfølgelig litt vondt for meg og når jeg må sette grenser for mora mi som uttrykker kjærlighet. Det føles bare så tilgjort, jeg ville heller at hun hadde ringt meg f.eks men det tenker hun ikke på. Anonymkode: 6067d...84e 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Det er faktisk ULOVLIG å dele bilder av andre mennesker uten samtykke. Du kan melde fra til Facebook om hun ikke respekterer det og da blir det fjernet og hun får en advarsel.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 WhisperingWind skrev (1 minutt siden): Det er faktisk ULOVLIG å dele bilder av andre mennesker uten samtykke. Du kan melde fra til Facebook om hun ikke respekterer det og da blir det fjernet og hun får en advarsel. Ja jeg vet ikke hvorfor hun ikke skjønner det. Jeg har aldri fått lov til å dele eller en gang ta bilder av henne. Det føles så unødvendig ut at det må bli en greie. Anonymkode: 6067d...84e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Virkelig ikke. Hun har ikke LOV å dele kilder av deg uten samtykke. Måtte forøvrig gå flere runder med min mor (over flere år) om å IKKE dele bilder av ungene mine på Facebook. Hun skjønte ikke alvoret før jeg ble ganske irritert og sa fra VELDIG TYDELIG. Her tror jeg bare du må plante beina godt i bakken og ta den diskusjonen en gang for alle. Drit i messenger og ring om hun gjør det igjen. Utrolig respektløst. Anonymkode: e9d82...5cc 1
Tøvftta Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Kjære deg, du er slettes ikke urimelig. Bare å si ifra til moren din. Håper du får en fin bursdag i morgen ❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Virkelig ikke. Hun har ikke LOV å dele kilder av deg uten samtykke. Måtte forøvrig gå flere runder med min mor (over flere år) om å IKKE dele bilder av ungene mine på Facebook. Hun skjønte ikke alvoret før jeg ble ganske irritert og sa fra VELDIG TYDELIG. Her tror jeg bare du må plante beina godt i bakken og ta den diskusjonen en gang for alle. Drit i messenger og ring om hun gjør det igjen. Utrolig respektløst. Anonymkode: e9d82...5cc Ja du har nok helt rett i det. Hun kunne funne på å postet likevel og da ringer jeg. Anonymkode: 6067d...84e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 Tøvftta skrev (3 minutter siden): Kjære deg, du er slettes ikke urimelig. Bare å si ifra til moren din. Håper du får en fin bursdag i morgen ❤️ Tusen takk. Anonymkode: 6067d...84e 2
Anonym28 Skrevet 9. mars 2023 #17 Skrevet 9. mars 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har bursdag imorgen. Min mor pleier å legge ut bilder av alle oss i søskenflokken på bursdagsdagen. Det er ikke noe jeg liker men så er det jo mora mi og. I fjor var bildet mitt et av de verste jeg har sett. Sendte henne mld med en gang og vi kranglet i messenger fordi jeg ville ha det slettet. Hun nektet å slette det, så jeg ga meg til slutt. Det hadde allerede vært oppe en stund så skaden var gjort + at det er mora mi. Har gruet meg siden starten av måneden og satt på tre påminnelser på mobilen for å huske å be henne om å la vær. Fikk omsider sendt melding i kveld og bedt henne om å være så snill å la vær, fikk en tommel opp. Jeg lurer bare på om jeg er urimelig her??? Er det galt at jeg ikke vil ha trynet klistra i hvem-vets feeder? Er ikke så begeistret for å ligge på facebook-veggen til noen som tydeligvis ikke vet å velge flatterende bilder. Anonymkode: 6067d...84e Du kan jo gjøre sånn at ingen kan dele ting på veggen din.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #18 Skrevet 9. mars 2023 Anonym28 skrev (Akkurat nå): Du kan jo gjøre sånn at ingen kan dele ting på veggen din. Hun poster det som egen statusoppdatering og tagger meg…. Anonymkode: 6067d...84e 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #19 Skrevet 9. mars 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har bursdag imorgen. Min mor pleier å legge ut bilder av alle oss i søskenflokken på bursdagsdagen. Det er ikke noe jeg liker men så er det jo mora mi og. I fjor var bildet mitt et av de verste jeg har sett. Sendte henne mld med en gang og vi kranglet i messenger fordi jeg ville ha det slettet. Hun nektet å slette det, så jeg ga meg til slutt. Det hadde allerede vært oppe en stund så skaden var gjort + at det er mora mi. Har gruet meg siden starten av måneden og satt på tre påminnelser på mobilen for å huske å be henne om å la vær. Fikk omsider sendt melding i kveld og bedt henne om å være så snill å la vær, fikk en tommel opp. Jeg lurer bare på om jeg er urimelig her??? Er det galt at jeg ikke vil ha trynet klistra i hvem-vets feeder? Er ikke så begeistret for å ligge på facebook-veggen til noen som tydeligvis ikke vet å velge flatterende bilder. Anonymkode: 6067d...84e Jeg opplever at arbeidsgiver ofte skal ta bilder og legge ut på bedriftens sosiale medier. Hun spør aldri, bare ber oss stille opp. Det synes jeg er ubehagelig. Anonymkode: 0f07f...396 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #20 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så viktig med facebook. Det gjorde jo selvfølgelig litt vondt for meg og når jeg må sette grenser for mora mi som uttrykker kjærlighet. Det føles bare så tilgjort, jeg ville heller at hun hadde ringt meg f.eks men det tenker hun ikke på. Anonymkode: 6067d...84e Det er skikkelig kjipt egentlig. Hun og resten av damene i hjembygda virker som om de har en slags konkurranse i hvem som kan framstå mest mulig perfekt på Facebook. Å ikke gratulere barnet sitt på Facebook er visst veldig kontroversielt...(🙄). "Tenk hva andre tenker, da!?" Men jeg er enig, det er så upersonlig og kunstig å gratulere noen "offentlig" framfor å snakkes på telefon eller møtes. Dessuten poster jeg veldig sjeldent bilder selv, og ønsker ikke at det skal flyte over med bilder av meg på nett. Men den eldre generasjonen skjønner ikke dette. Anonymkode: 32ef6...3d5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå