Gå til innhold

Noen som har brødbakemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en bra ting? Jeg har lyst til å bake brød selv og har hørt at disse er enkle å bruke. Hvordan er det med rengjøring? 🥖😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og brukte den ett par ganger , men den bråkte helt sinnsykt og peip og styra hver gang den skiftet prosess, fikk den i gave så den kan jo ha vært billig. Det jeg syntes var stas var å programmere den til å ha ferskt brød når man står opp, men ettersom det ble å ha på en kronisk vekkerklokke fra midt på natten så ble den ikke brukt. Skal man bake mens man er våken så synes jeg ikke det er mer styr å gjøre det på gamlemåten egentlig. Så min anbefaling er i hvert fall å sjekke at den kan gå lydløst for det ble fine brød som hadde vært hyggelig å stå opp til :) 

Var helt grei å rengjøre, men som alle former blir det sikkert mer pes etter hvert som den er mer brukt og ripete.

Skrevet

Konseptet ved vasking var som på en airfryer, formen tas ut av maskinen og kan vaskes i vasken så er det jo evt bare klut om man har sølt noe på selve maskinen.

Skrevet
pautina skrev (2 minutter siden):

Jeg har og brukte den ett par ganger , men den bråkte helt sinnsykt og peip og styra hver gang den skiftet prosess, fikk den i gave så den kan jo ha vært billig. Det jeg syntes var stas var å programmere den til å ha ferskt brød når man står opp, men ettersom det ble å ha på en kronisk vekkerklokke fra midt på natten så ble den ikke brukt. Skal man bake mens man er våken så synes jeg ikke det er mer styr å gjøre det på gamlemåten egentlig. Så min anbefaling er i hvert fall å sjekke at den kan gå lydløst for det ble fine brød som hadde vært hyggelig å stå opp til :) 

Var helt grei å rengjøre, men som alle former blir det sikkert mer pes etter hvert som den er mer brukt og ripete.

Ok, tusen takk for svar🥰 Må nok undersøke om den evt bråker fælt ja for det er jo ikke noe særlig om natten. Det er da jeg hadde tenkt til å bruke den og få ferskt brød om morgenen😊

Skrevet
MammaLi skrev (1 minutt siden):

Ok, tusen takk for svar🥰 Må nok undersøke om den evt bråker fælt ja for det er jo ikke noe særlig om natten. Det er da jeg hadde tenkt til å bruke den og få ferskt brød om morgenen😊

Det burde være mulig for selve bakingen bråkte ikke, var bare forskjellige langvarige pipesekvenser hver gang den byttet fra elting til heving og fra heving til steking osv, dette er ett par år siden så noen burde ha klart å lage en hvor det kan slås av til nå :)

Skrevet

Har en gammel en, bruker den ofte. Bråker veldig lite. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en, men bruker den ikke lenger. Nå baker jeg opp flere brød og fryser de. Men helt greit for de som ikke er så mange, eller om man stadig vil ha ferskt hjemmebakt brød. 

Anonymkode: 1c394...a30

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, MammaLi said:

Jeg brukte min til det, helt til jeg innså brannfaren. Er jo som å ha på steikovenen uten tilsyn 

Anonymkode: 07a6a...b3f

Skrevet

Jeg kjøpte en, og har aldri kjøpt brød på butikken etter det. Den er helt nydelig!

Syns ikke den er bråkete. Rengjøring er veldig enkelt - ikke hatt behov for annet enn en fuktig klut så langt. 

Den har spart meg mye tid og penger, og er blitt en stor favoritt!

Skrevet

Jeg kjøpte en for et år siden og er VELDIG glad i den! Lett å bare fylle på ingrediensene og stille inn på strl, farge på stekeskorpe, type brød (eller deig, kake, syltetøy) og når brødet skal være ferdig. 

De nye har liten eltekrok, så hullet i brødet på ene siden er nesten ikke merkbart lenger kontra tidligere (2000 tallet). 

Våkner til nybakt brødduft som sprer seg i alle etg! 🥰

Skrevet
hjertesorg skrev (44 minutter siden):

Jeg kjøpte en for et år siden og er VELDIG glad i den! Lett å bare fylle på ingrediensene og stille inn på strl, farge på stekeskorpe, type brød (eller deig, kake, syltetøy) og når brødet skal være ferdig. 

De nye har liten eltekrok, så hullet i brødet på ene siden er nesten ikke merkbart lenger kontra tidligere (2000 tallet). 

Våkner til nybakt brødduft som sprer seg i alle etg! 🥰

Høres jo helt supert ut🥰

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen 🥰

• 2 år senere...
Skrevet

Gammel tråd, men vil dere si noe om hva slags maskin dere har? Har tenkt å kjøpe en, men jungelen forvirrer meg. 

Hovedkravene er at den kan tilsette gjær osv for seg selv, og at man kan velge størrelse på brødet. 

Noen? 

AnonymBruker
Skrevet
MammaLi skrev (På 9.3.2023 den 19.09):

Er det en bra ting? Jeg har lyst til å bake brød selv og har hørt at disse er enkle å bruke. Hvordan er det med rengjøring? 🥖😊

Den vi hadde tok fyr! Nesten ny, feil på. 
Fikk erstatning til å kjøpe ny, men solgte den igjen, sjarmen var borte.

Brødbakemaskiner skal kunne brukes om natten og du skal våkne til nybakt brød. 
Hadde den brødbakemaskinen blitt brukt om natten, så hadde vi ikke vært her i dag. 

Anonymkode: d2d82...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...