AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #121 Del Skrevet 10. mars 2023 Fremmed fugl skrev (8 timer siden): Hm... ... deres? Tror du har bommet, jeg er det enn annen bruker kaller for "fjott" da jeg ønsker å ha en naiv romantisk holdning til slikt. Jeg er ikke sammen med min kone fordi at jeg prøvde å gjøre en type objektiv vurdering av ulike "kandidater", og hun fikk høyest score. Jeg ble sammen med henne fordi jeg ble betatt og forelsket i hun som jeg er sikker på er mitt ivs store kjærlighet, og for slike "fjotter" som meg så er korrelasjon irrelevant. Kausalitet kommer vi aldri vite om det er, da det er umulig å tenke seg en type studie der mennesker tidelig i livet skal randomiserte til ha mange eller fånsex partnere... for å så se om det er kausalitet. Men i alla praktiske formål når det gjelder "valg" av partner så er det korrelasjon som er av interesse. Du velger å sette tvil i ekstern validitet fra studier som ikke er norske. Sant at jeg ikke har sett norske studier men har sett fra andre land enn USA som Iran og Kina (som jeg husker). Her bommer du, frem til vi har gode norske studier så er studier fra andre land den beste kunnskap som vi har. Så er det flere gode hypoteser om mekanismer kring hvorfor mann finner en slik korrelasjon. Det vil si at det er felles bakomforliggende årsaker som både øker sannsynligheten for flere sexpartnere og utroskap. Igjen så viser det til at kausalitet ikke er så viktig. Kausalitet er fremfor alt viktig i intervensjoner. Vil denne måten å undervise matte på gi bedre kunnskap i matte? Da er det viktig å vite at det faktisk er en kausiltet mellom undervisningsform og kunnskap. Men i spørsmålet kring antall sexpartnere og risiko for utroskap så er det korrelasjon som er viktig. Blir litt trist av dem som ikke syns det er spennende med fakta av ideologiske grunner. Det hindrer oss fra en god dialog i vil også hindre oss å forstå våre medmennesker og menneskelige relasjoner. Feilen dere gjør er at dere ser for dere at en slik som meg gjør følgende slutning Utroskap er skamlig og et svik og bedrag Dem med et stort antall sexpartnere har støre sannsynlighet å være utro Altså Dem med et stort antall sexpartnere er skamlige mennesker Er ikke noen formal logisk regel som sier at dette er hva jeg tenker ved å annerkjenne forskning på sammenheng mellom antal sexpartnere og utroskap. Jeg har null niks egen interesse å feiltolket eller overtolke de primærstudier jeg har lest. Jeg orket ikke lest gjennom hele tråden, men hoppet til siste da jeg ble nysgjerrig på hvilke diskusjoner som pågikk rundt dette innlegget med såå mange svar på kort tid. Da leste jeg dette svaret, og kjente irritasjonen vokse..... Jeg aner ikke om du er én av de på KG som diskuterer alle mulige innlegg (og bryr meg ikke heller), i så fall har muligens noen andre påpekt dette før, men jeg forstår ikke halvparten av det du skriver! Det ser ut som du forsøker å fremstå som meget intelligent og intellektuell, mens du tydeligvis er langt fra noen av delene, for du skriver forferdelig rotete! Mange steder er det null sammenheng mellom ordene dine, du har flust av skrivefeil, og forsøker å bruke masse fancy "fremmedord" for å virke smart, men de brukes på en helt merkelig måte, og innimellom skriver du plutselig ord på dialekt, osv osv.... Slike tullete forsøk på å skrive masse klokt, fra noen som ikke aner hva et klokt, intelligent, velformulert svar er, irriterer meg mer enn noe annet på KG (og det sier litt).... 🤯 Kan du ikke heller svare som en normal person, med de forutsetningene du egentlig har, og delta i en diskusjon på en måte som faktisk går an for andre å forstå..?? Anonymkode: 9e6a8...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 10. mars 2023 #122 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg orket ikke lest gjennom hele tråden, men hoppet til siste da jeg ble nysgjerrig på hvilke diskusjoner som pågikk rundt dette innlegget med såå mange svar på kort tid. Da leste jeg dette svaret, og kjente irritasjonen vokse..... Jeg aner ikke om du er én av de på KG som diskuterer alle mulige innlegg (og bryr meg ikke heller), i så fall har muligens noen andre påpekt dette før, men jeg forstår ikke halvparten av det du skriver! Det ser ut som du forsøker å fremstå som meget intelligent og intellektuell, mens du tydeligvis er langt fra noen av delene, for du skriver forferdelig rotete! Mange steder er det null sammenheng mellom ordene dine, du har flust av skrivefeil, og forsøker å bruke masse fancy "fremmedord" for å virke smart, men de brukes på en helt merkelig måte, og innimellom skriver du plutselig ord på dialekt, osv osv.... Slike tullete forsøk på å skrive masse klokt, fra noen som ikke aner hva et klokt, intelligent, velformulert svar er, irriterer meg mer enn noe annet på KG (og det sier litt).... 🤯 Kan du ikke heller svare som en normal person, med de forutsetningene du egentlig har, og delta i en diskusjon på en måte som faktisk går an for andre å forstå..?? Anonymkode: 9e6a8...ea3 Svarer som en normal person. Nei, jeg bryr meg ikke om min kones seksuelle fortid. Ja, jeg vet at dem med mange seksualepertner i gjennomsnitt er mer utro og har mer problemer med for eksempel rus enn dem med få seksual partnere. Hvorfor er det så viktig for deg å benekte epidemiologiske studier på dette? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #123 Del Skrevet 10. mars 2023 6 minutter siden, Fremmed fugl said: Hvorfor er det så viktig for deg å benekte epidemiologiske studier på dette? Nå bare troller du. Herregud! Anonymkode: e80b3...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 10. mars 2023 #124 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nå bare troller du. Herregud! Anonymkode: e80b3...d30 Trolling er å fiske etter svar ved å skrive ting som man egentlig ikke mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #125 Del Skrevet 10. mars 2023 Antall ville jeg nok ikke visst, men hvordan han ser på sex er viktig for meg. Om han er en som driver med masse tilfeldig sex så er han helt uaktuell for meg. Anonymkode: 10176...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #126 Del Skrevet 10. mars 2023 Fremmed fugl skrev (1 time siden): Svarer som en normal person. Nei, jeg bryr meg ikke om min kones seksuelle fortid. Ja, jeg vet at dem med mange seksualepertner i gjennomsnitt er mer utro og har mer problemer med for eksempel rus enn dem med få seksual partnere. Hvorfor er det så viktig for deg å benekte epidemiologiske studier på dette? Hvor har jeg nektet på noe av det du skrev? Det går jo som sagt ikke an å skjønne hva du skriver engang! Epidemiologiske studier...? 🤣 Nå skjønte jeg at du troller.... for ingen kan være så dum 😂 Anonymkode: 9e6a8...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg-er-anonym Skrevet 11. mars 2023 #127 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): jeg tror ikke helt dette er tråden for deg. det blir litt som at jeg skal gå inn i en fotballkamp og si at jo flere ganger de sparker ballen, jo mindre spesielt blir det å sparke ballen. og attpåtil si at jeg har aldri sparket en ball og dermed er hele konseptet med å sparke ball en hellig greie. Anonymkode: ed067...842 Hæ? Det var så mange ting som ble sagt nå som ikke gir mening. Det at en ikke har gjort det er ikke det som gjør det hellig, men heller det at en har den tanke om at den type ting skal en gjøre bare med en - partneren i livet. «Lyst», eksempelvis, er ingen god grunn for å gjøre det. Denne lysten kommer og etter ekteskap og hvis du har gitt etter før ekteskap er sjansen stor for at du gir etter før eller senere i ekteskapet. Tilbake til fotballeksempelet ditt… Når en er i en fotballkamp sparker man etter kun en ball. Begynner du å ta fram mange baller for å sparke dem mister man hele poenget med å sparke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #128 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor har jeg nektet på noe av det du skrev? Det går jo som sagt ikke an å skjønne hva du skriver engang! Epidemiologiske studier...? 🤣 Nå skjønte jeg at du troller.... for ingen kan være så dum 😂 Anonymkode: 9e6a8...ea3 Helt alvorlig talt, hva er vitsen med å gå inn i en tråd bare for å angripe en bruker? Jeg klarer utmerket godt å forstå det @Fremmed fugl mener. Om du har problemer med det er det temmelig lite relevant for tråden. Anonymkode: 88d61...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #129 Del Skrevet 11. mars 2023 Damene som synes det er frekt er de samme som rir på kuk-karusellen. De vet innerst inne at menn på generell basis ikke blir sammen med kvinner som ligger rundt. De vil beholde sin markedsverdi, men ikke ta konsekvensene av sine dårlige valg. Det slurves så vanvittig med prevensjon og det er fri flyt av kjønnssykdommer og bastarder. Det fungerer som en shittest, blir hun fornærma er det bare å avslutte daten 😂 Anonymkode: 15697...c7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #130 Del Skrevet 11. mars 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 50, skilt og dater. Hvis en jeg dater hadde spurt meg om antallet, hadde jeg seriøst lurt på hva han skulle bruke det tallet til. Hvilken nytte har det for ham å vite hbor mange jeg lå med fram til jeg var 25 og forlovet meg?? Jeg var trofast i hele ekteskapet. Det sier mer om hvem jeg er nå, enn antall sexpartnere. La meg si det sånn....sexlysten min i dag er ikke det den var den gangen. Så hvis han tror at han skal få et villdyr i senga bare fordi jeg hadde mange partnere som ung,så vil han få seg en skuffelse.... Så det tallet sier ingenting om hvem jeg er. Og det burde jo enhver forstå. Så å stille dette spørsmålet vitner jo om dårlige ressoneringsevner. Anonymkode: 78eee...f6e Det gjør jo saken bare verre, du brukte seksualiteten din når du var på topp til å ligge rundt, nå må beta-Per ta "restene" og ett dødt sexliv. 😂 Anonymkode: 15697...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 11. mars 2023 #131 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Damene som synes det er frekt er de samme som rir på kuk-karusellen. De vet innerst inne at menn på generell basis ikke blir sammen med kvinner som ligger rundt. De vil beholde sin markedsverdi, men ikke ta konsekvensene av sine dårlige valg. Det slurves så vanvittig med prevensjon og det er fri flyt av kjønnssykdommer og bastarder. Det fungerer som en shittest, blir hun fornærma er det bare å avslutte daten 😂 Anonymkode: 15697...c7d Jeg er enig med deg i at man kan avslutte daten. Det er lov til å mene at enkelte spørsmål er for personlige uten at det betyr at man skammer seg over eget sexliv. Menn er kukkarusellen. Menn og kvinner har ansvar for egen prevensjon. Jeg tror de fleste kvinner som får spørsmål om kukkaruseller og markedsverdi gladelig avslutter daten, uansett antall tidligere sexpartnere. Ikke gå på date med en shittest i ermet. Det er bortkastet tid for alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 11. mars 2023 #132 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 18.59): Uhøflig, frekt eller helt greit? (I en bli-kjent/dating-situasjon) Anonymkode: 1eb2f...085 Det kan være helt naturlig eller frekt helt avhengig av konteksten. Snakker en fritt rundt temaet vil det være rart å febrilsk unngå akkurat temaet antall, og i de fleste tilfeller får en nok en indikasjon på tidligere levd liv og holdninger. Begge deler er selvfølgelig relevant for de aller, aller fleste, selv om en gjerne forventes å si noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #133 Del Skrevet 11. mars 2023 ClausSaus skrev (På 9.3.2023 den 21.44): Tull og tøys. Det nøyaktige antallet betyr selvfølgelig ingenting, men hvilke størrelser vi snakker om sier i aller høyeste grad noe om hva slags innstilling du har til sex. Og spar deg disse infantile forsøkene på å late som om du vet hva et voksent forhold er. Voksne forhold er nemlig basert på om man er kompatible rundt spørsmål av betydning, ikke bare hva slags "sommerfugler" man føler hvis man kniper øynene igjen for alt. Slikt er for fjortiser. Og ja: Lik innstilling til sex er viktig for voksne. Hva slags innstilling har man til sex om antallet er høyt? Anonymkode: c4c11...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #134 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Damene som synes det er frekt er de samme som rir på kuk-karusellen. Anonymkode: 15697...c7d Hva betyr egentlig det? Jeg hadde avsluttet om jeg fikk det spørsmålet. Hadde ikke blitt flere dates. Jeg har 4 partnere til nå i livet. Er det å ri «kuk-karusellen». Anonymkode: a3ca7...637 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #135 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva betyr egentlig det? Jeg hadde avsluttet om jeg fikk det spørsmålet. Hadde ikke blitt flere dates. Jeg har 4 partnere til nå i livet. Er det å ri «kuk-karusellen». Anonymkode: a3ca7...637 Betyr vel egentlig bare at du gjør klokt i dumpe de som spør, ettersom innlegget du siterte nok er ganske representativt for kvinnesynet til menn som spør om sånt=kvinner er horer, ikke personer. Anonymkode: 216e0...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 11. mars 2023 #136 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva slags innstilling har man til sex om antallet er høyt? Anonymkode: c4c11...4d3 Tror vel de fleste har nok fantasi og evne til å se andre perspektiver til at følgende tre innstillinger til sex vil i gjennomsnitt gi et ulikt antall sexpartnere: - Sex er noe nært og spesielt som man deler med en person som man har sterke romantiske følelser for i et forpliktigene forhold. - Sex er gøy og ikke noe "spesielt", viktig å få utforske og teste ut ulike former og varianter. - Sex er egentligen uinteressant, gir meg ikke noe. Ærsj... skjønner ikke at folk holder på slikt som dem gjør. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 11. mars 2023 #137 Del Skrevet 11. mars 2023 Fremmed fugl skrev (37 minutter siden): Tror vel de fleste har nok fantasi og evne til å se andre perspektiver til at følgende tre innstillinger til sex vil i gjennomsnitt gi et ulikt antall sexpartnere: - Sex er noe nært og spesielt som man deler med en person som man har sterke romantiske følelser for i et forpliktigene forhold. - Sex er gøy og ikke noe "spesielt", viktig å få utforske og teste ut ulike former og varianter. - Sex er egentligen uinteressant, gir meg ikke noe. Ærsj... skjønner ikke at folk holder på slikt som dem gjør. Og du kan ikke se for deg en mellomting mellom alternativ 1 og 2? At folk ikke ønsker å gå i sølibat i årevis mens de leter etter en livspartner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 11. mars 2023 #138 Del Skrevet 11. mars 2023 ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden): Og du kan ikke se for deg en mellomting mellom alternativ 1 og 2? At folk ikke ønsker å gå i sølibat i årevis mens de leter etter en livspartner? Jeg er nok en kombinasjon av 1 og 2. Da jeg var singel i årene fra jeg debuterte og ble seksuell aktiv, så hadde jeg ganske mange partnere. Hadde sex fordi sex er gøy og deilig, uten at jeg var på let etter noe forpliktende. Sex hadde ingen «dypere» mening utover det. Så møtte jeg min nåværende samboer, og vært med henne ekslusivt i akkurat 20 år. Da har sex en annen kvalitet ved seg i tillegg. Tror dette er ganske vanlig. For svært mange så er det ikke enten eller. Mange er ikke så låst i sin seksualitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #139 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg vet faktisk ikke det nøyaktige antallet. Jeg har aldri brydd meg om å holde oversikt over det. Anonymkode: 171bd...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #140 Del Skrevet 11. mars 2023 Fremmed fugl skrev (16 timer siden): Svarer som en normal person. Nei, jeg bryr meg ikke om min kones seksuelle fortid. Ja, jeg vet at dem med mange seksualepertner i gjennomsnitt er mer utro og har mer problemer med for eksempel rus enn dem med få seksual partnere. Hvorfor er det så viktig for deg å benekte epidemiologiske studier på dette? Det er jo akkuratt det samme som når en blåhval på 180 kg sier: "vekt er bare et tall". Alle normalvektige som ikke har hjernevasket seg selv vet jo at man er mindre attraktiv og har stor risiko for hjerte-kar sykdommer på en slik BMI. Det samme med sex partnere. Det er stort sett bare sluts som "tror" det er insignifikant. Alle normale oppegående mennesker klarer å lese en forskningsrapport og se rundt seg. Anonymkode: f0455...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå