ClausSaus Skrevet 9. mars 2023 #81 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huh? Dette ga ingen mening. Hadde jeg vært singel mer en den lille tiden jeg har, så hadde jeg ligget med langt flere. Begrenser seg veldig når man har vært singel knapt 1 år fra man ble seksuelt aktiv. Hadde jeg ikke vært i faste/forpliktende forhold mesteparten av voksenlivet mitt, så hadde jeg lett ligget med 80. Er jo bare sex. Er ikke akkurat gravalvor. Det er gøy og digg. Er jo ikke negativt å ha ligget med mange når man er singel. Da er det jo bare å kose seg. Anonymkode: a3ca7...637 Bruk hodet. Eller kalkulator. Hvis du har vært singel i til sammen et år, men likevel knapt har ligget med noen i løpet av denne tiden, hvor lang tid ville det da ta deg å dra CV’en opp til 80…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #82 Del Skrevet 9. mars 2023 Kommer helt an på kontekst. Dersom det naturlig dukker opp i samtalen, så har jeg ingen problem med å svare eller spørre. Dersom det kommer ut av det blå, uten at vi har vært inne på tema (sex) tidligere, så antar jeg at det er for å filtrere vekk folk. Anonymkode: 30445...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #83 Del Skrevet 9. mars 2023 Om jeg hadde fått spørsmålet så hadde jeg sagt: « Siden du spør så velger jeg å si 150-160 stk.. eller 1 eller 200, hva slags tall ønsker du?» Fint å se reaksjonen etterpå, og så hadde jeg spurt om opplysningene hadde var til noe hjelp. Anonymkode: eca08...8e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 9. mars 2023 #84 Del Skrevet 9. mars 2023 Jeg sliter litt med å se relevansen i «tidligere partnere». Fra jeg var 16 til 25 så har jeg hatt sex med det jeg Skjønner mange i tråden her vil si er mange. Spesielt fra 19 til 23 ble det «mange» partnere. Da jeg var 25 ble jeg sammen med hun som er min samboer i dag. Det er nå akkurat 20 år siden. På de 20 årene har jeg selvfølgelig bare hatt sex med henne. Jeg sliter litt med å forstå hva mitt antall partnere før henne har å si for henne og vårt forhold? Hvor mange hun har hatt sex med før meg vet jeg ikke. Ikke skjønner jeg hvorfor det skulle hatt noen betydning for vårt forhold heller. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #85 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg er veldig kritisk til at kvinneguiden aksepterer så kvinnefiendtlige holdninger som kommer frem i denne tråden. Skal ikke dette være ei side trygg for kvinner? Hvorfor tillates da misogynister og kvinneundertrykkere? Anonymkode: 5b7ed...27d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #86 Del Skrevet 10. mars 2023 ClausSaus skrev (3 timer siden): Tull og tøys. Det nøyaktige antallet betyr selvfølgelig ingenting, men hvilke størrelser vi snakker om sier i aller høyeste grad noe om hva slags innstilling du har til sex. Og spar deg disse infantile forsøkene på å late som om du vet hva et voksent forhold er. Voksne forhold er nemlig basert på om man er kompatible rundt spørsmål av betydning, ikke bare hva slags "sommerfugler" man føler hvis man kniper øynene igjen for alt. Slikt er for fjortiser. Og ja: Lik innstilling til sex er viktig for voksne. Et slikt spørsmål har bare en betydning for meg: At mannen/menn som synes det har betydning å grave i slikt ikke er noe for meg. Jeg har vært i forhold det meste av livet mitt, så det har ikke blitt mange menn, men jeg vil likevel ikke ha en mann som spør om slikt. Jeg vet hva slike spørsmål kommer fra. Anonymkode: 88d61...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 10. mars 2023 #87 Del Skrevet 10. mars 2023 sicario skrev (5 timer siden): Jeg sliter litt med å se relevansen i «tidligere partnere». Fra jeg var 16 til 25 så har jeg hatt sex med det jeg Skjønner mange i tråden her vil si er mange. Spesielt fra 19 til 23 ble det «mange» partnere. Da jeg var 25 ble jeg sammen med hun som er min samboer i dag. Det er nå akkurat 20 år siden. På de 20 årene har jeg selvfølgelig bare hatt sex med henne. Jeg sliter litt med å forstå hva mitt antall partnere før henne har å si for henne og vårt forhold? Hvor mange hun har hatt sex med før meg vet jeg ikke. Ikke skjønner jeg hvorfor det skulle hatt noen betydning for vårt forhold heller. For det første så ønsket og ønsker jeg ikke å vite antallet vedrørende min kone. Men tror jeg har sånn grei oversikt, hun pratet nok så åpent om fortid frem til jeg tok meg mot til å si at jeg er litt barnslig og ikke syns det er stor stas å høre om slikt. Men tror dette er en tråd, der folk snakker helt forbi hverandre. Det å etablere et forpliktigende romantisk forhold (regner med at tråden ikke handler om uforpliktende relasjoner) er en prosess som er en blanding mellom følelser og rasjonalitet. Hva føler jeg, og hva tenker jeg... at vi to kan bli for noe sammen. Hva ønsker jeg i et forhold. Veien fra utforskning til etablert forhold er ulikt, og følelser og rasjonalitet vil bli påvirket av prosessen. Så er vi ulike, noen er mer saklige andre mer romantiske. Hvis man faktisk er saklig og tror at man skal "velge" partner. Så vil det ikke være rart at spørsmålet om antall sexpartnere eller spørsmålet om den andre lett blir betatt eller forelsket vil komme opp. Fordi... at det er en statistisk korrelasjon mellom det og ting som kan være viktig i valg av partner som: - Risiko for samlivsbrudd - Risiko for utroskap Så er det enn korrelasjon med rusmidler med mer. Slik at jeg skjønner at hvis noen driver å velger partner som man kjøper bil... så er det et meget relevant spørsmål. En statistisk korrelasjon betyr som alle vet ikke at ALLE med mange partnere vil være utro, men sannsynligheten øker. Så hvis noen for eksempel er med på en speed dating kveld, så skjønner jeg godt at man stiller spørsmålet hvis man har tanken "det er mange fisker i sjøen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #88 Del Skrevet 10. mars 2023 9 hours ago, ClausSaus said: Problemet er at jeg har for mye av det, og åpenbart diskuterer med barn (i en eller annen alder) som blåøyd tror blindt på "forandring". Og "blåøyd" har også en ekkel tendens til å materialisere seg fysisk av en lignende naiv-stupid tro på at "han har forandret seg"…. spesifikt i det øyeblikk at en knyttneve avslører at han visst ikke hadde det likevel. Er ikke få kvinner rundt omkring på krisesentre som trodde at "han hadde forandret seg". Livserfaring vil en dag lære deg at folk stort sett ikke forandrer seg så veldig. Synd men sant. Så du er den samme personen, med de samme holdningene som da du var i 20-årene? Det tror jeg ikke på, men i så fall synes jeg synd på deg. Reell variert livserfaring avler ydmykhet og evne til å nyansere, noe du mangler. Ingen med masse livserfaring har behov for å «mansplaine» så mye som du gjør. Både min egen livserfaring og observasjoner blant venner tilsier at antall sexpartnere ikke har noe å si for hvor trofast man er når man først finner et forhold som man velger å satse på. Synd for deg hvis du har motsatt erfaring, men det betyr ikke at du objektivt sett har rett og jeg tar feil. Anonymkode: e80b3...d30 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #89 Del Skrevet 10. mars 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er veldig kritisk til at kvinneguiden aksepterer så kvinnefiendtlige holdninger som kommer frem i denne tråden. Skal ikke dette være ei side trygg for kvinner? Hvorfor tillates da misogynister og kvinneundertrykkere? Anonymkode: 5b7ed...27d Kanskje du skal sitere noen av de kvinnefientlige holdningene og addressere dem direkte, slik at det er lett å forstå hva du sikter til? Anonymkode: e80b3...d30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #90 Del Skrevet 10. mars 2023 Hva man gjør når man er 20 spiller jo ingen rolle når man er 50, folk og livet forandres. Anonymkode: 4d4d8...f77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10. mars 2023 #91 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Uhøflig, frekt eller helt greit? (I en bli-kjent/dating-situasjon) Anonymkode: 1eb2f...085 Helt greit. Bli kjent tiden er et greit tidspunkt å finne ut hvordan man forholder seg til historie. Du forteller at dette faktisk har en betydning for deg. Og det kan spille ut veldig forskjellig hos ulike, som kan føle det er uhøflig eller frekt. Bli-kjent perioden er ikke for markedsføring og innsalg; det er for å bli kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #92 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg er 50, skilt og dater. Hvis en jeg dater hadde spurt meg om antallet, hadde jeg seriøst lurt på hva han skulle bruke det tallet til. Hvilken nytte har det for ham å vite hbor mange jeg lå med fram til jeg var 25 og forlovet meg?? Jeg var trofast i hele ekteskapet. Det sier mer om hvem jeg er nå, enn antall sexpartnere. La meg si det sånn....sexlysten min i dag er ikke det den var den gangen. Så hvis han tror at han skal få et villdyr i senga bare fordi jeg hadde mange partnere som ung,så vil han få seg en skuffelse.... Så det tallet sier ingenting om hvem jeg er. Og det burde jo enhver forstå. Så å stille dette spørsmålet vitner jo om dårlige ressoneringsevner. Anonymkode: 78eee...f6e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 10. mars 2023 #93 Del Skrevet 10. mars 2023 Fremmed fugl skrev (2 timer siden): For det første så ønsket og ønsker jeg ikke å vite antallet vedrørende min kone. Men tror jeg har sånn grei oversikt, hun pratet nok så åpent om fortid frem til jeg tok meg mot til å si at jeg er litt barnslig og ikke syns det er stor stas å høre om slikt. Men tror dette er en tråd, der folk snakker helt forbi hverandre. Det å etablere et forpliktigende romantisk forhold (regner med at tråden ikke handler om uforpliktende relasjoner) er en prosess som er en blanding mellom følelser og rasjonalitet. Hva føler jeg, og hva tenker jeg... at vi to kan bli for noe sammen. Hva ønsker jeg i et forhold. Veien fra utforskning til etablert forhold er ulikt, og følelser og rasjonalitet vil bli påvirket av prosessen. Så er vi ulike, noen er mer saklige andre mer romantiske. Hvis man faktisk er saklig og tror at man skal "velge" partner. Så vil det ikke være rart at spørsmålet om antall sexpartnere eller spørsmålet om den andre lett blir betatt eller forelsket vil komme opp. Fordi... at det er en statistisk korrelasjon mellom det og ting som kan være viktig i valg av partner som: - Risiko for samlivsbrudd - Risiko for utroskap Så er det enn korrelasjon med rusmidler med mer. Slik at jeg skjønner at hvis noen driver å velger partner som man kjøper bil... så er det et meget relevant spørsmål. En statistisk korrelasjon betyr som alle vet ikke at ALLE med mange partnere vil være utro, men sannsynligheten øker. Så hvis noen for eksempel er med på en speed dating kveld, så skjønner jeg godt at man stiller spørsmålet hvis man har tanken "det er mange fisker i sjøen". Trenger ikke sammenlignes med å kjøpe bil. Det holder lenge å ikke være en sånn fjott som faller hodestups for damer først, og deretter skal i gang med å overse alle røde flagg fordi man tror noe "magisk" har skjedd og at hun heeelt sikkert har "forandret seg" siden forrige lørdag. Har man litt livserfaring, så vet man at det kan skjule seg veldig mye rart bak et pent ytre (i betydningen utseende såvel som adferd). Og da har man også en litt mer avmålt tilnærming til å la seg falle for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 10. mars 2023 #94 Del Skrevet 10. mars 2023 Syns det er greit å spørre, syns det er greit å kunne kommunisere om hva som helst, også det å kommunisere greit om hva man vil holde for seg selv og ikke. Om noen hadde dumpet meg for å ha spurt, har det vært bra, det viser at de er lite åpne til kommunikasjon å at jeg på forhånd må vite hvor jeg skal tråkke å ikke med dem, selv om det varierer fra person til person. God kommunikasjon er det viktigste i et forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 10. mars 2023 #95 Del Skrevet 10. mars 2023 (endret) ClausSaus skrev (15 minutter siden): Trenger ikke sammenlignes med å kjøpe bil. Det holder lenge å ikke være en sånn fjott som faller hodestups for damer først, og deretter skal i gang med å overse alle røde flagg fordi man tror noe "magisk" har skjedd og at hun heeelt sikkert har "forandret seg" siden forrige lørdag. Har man litt livserfaring, så vet man at det kan skjule seg veldig mye rart bak et pent ytre (i betydningen utseende såvel som adferd). Og da har man også en litt mer avmålt tilnærming til å la seg falle for noen. Syns det er litt synd at du blander inn begreper som "fjott" og dømmende holdninger til dem som ønsker å prioritere annorledes enn deg. Da det hindrer dem å se dine poenger. Du har selvfølgelig et meget godt poeng i at fortid forteller noe om fremtid. Syns det er rart at enkelte later som det ikke er slikt. Men så legger du inn et "fjott" som vil hindre en reflekterende dialog. La oss si at enn slekting, venn eller bekjent ber om å låne penger av meg... Jeg kan være en "fjott" å velge at jeg ønsker å gi tillit. Jeg kan ønske å sikre meg mer, ved å innhente informasjon som vil hjelpe meg å vurdere risiko ved et utlån. Feilen jeg syns folk gjør i en tråd som dette er at dem er ekstremt naive realister. Det er deres opplevelse av hva som er viktig og riktig som er riktig. Jeg tilhører nok mer "fjott" gruppen, om det handler om å låne ut penger, eller få meg kjæreste. Betyr ikke at jeg syns det er galt å ikke være så mye "fjott". Endret 10. mars 2023 av Fremmed fugl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 10. mars 2023 #96 Del Skrevet 10. mars 2023 (endret) Fremmed fugl skrev (16 minutter siden): Syns det er litt synd at du blander inn begreper som "fjott" og dømmende holdninger til dem som ønsker å prioritere annorledes enn deg. Da det hindrer dem å se dine poenger. Du har selvfølgelig et meget godt poeng i at fortid forteller noe om fremtid. Syns det er rart at enkelte later som det ikke er slikt. Men så legger du inn et "fjott" som vil hindre en reflekterende dialog. La oss si at enn slekting, venn eller bekjent ber om å låne penger av meg... Jeg kan være en "fjott" å velge at jeg ønsker å gi tillit. Jeg kan ønske å sikre meg mer, ved å innhente informasjon som vil hjelpe meg å vurdere risiko ved et utlån. Feilen jeg syns folk gjør i en tråd som dette er at dem er ekstremt naive realister. Det er deres opplevelse av hva som er viktig og riktig som er riktig. Jeg tilhører nok mer "fjott" gruppen, om det handler om å låne ut penger, eller få meg kjæreste. Betyr ikke at jeg syns det er galt å ikke være så mye "fjott". Du blander kortene her. For å bruke ditt eget eksempel: En fjott ville da være en som umiddelbart faller hodestups for ideen om å låne bort penger, og derfor kniper igjen øynene for alle tegn som så dukker opp på at dette ikke er en person du engang burde låne en kopp sukker til. Og ja: Da er du en fjott. Du kommer også med all sannsynlighet til å oppleve det fjotter opplever: Å bli utnyttet. Realismen som ligger i dette er på ingen måte "naiv". Det er noe ganske annet som er naivt her… Endret 10. mars 2023 av ClausSaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #97 Del Skrevet 10. mars 2023 9 minutter siden, Fremmed fugl said: Du har selvfølgelig et meget godt poeng i at fortid forteller noe om fremtid. Syns det er rart at enkelte later som det ikke er slikt. Tror ikke mange her mener at fortid ikke forteller noe om fremtid, men det trenger bare ikke være en indikasjon i positiv forstand. Hvis jeg har hatt mange sexpartnere i 20 årene, men treffer kvinnen i mitt liv, er det ikke mye grunnlag for å si at jeg vil være mindre trofast enn en med få partnere i samme periode. Få sexparnere kan dessuten like gjerne skyldes manglende attraksjon og selvtillit som en puritansk livsførsel eller «integritet». I så måte gir det jo absolutt ingen god indikasjon på en god partner. Anonymkode: e80b3...d30 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. mars 2023 #98 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Både min egen livserfaring og observasjoner blant venner tilsier at antall sexpartnere ikke har noe å si for hvor trofast man er når man først finner et forhold som man velger å satse på. Anonymkode: e80b3...d30 Ikke sant. Hvem og hvor mange man ligger med som enslig, har selvfølgelig ikke noe å si for evne til forpliktelse og trofasthet i et forhold 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 10. mars 2023 #99 Del Skrevet 10. mars 2023 sicario skrev (11 minutter siden): Ikke sant. Hvem og hvor mange man ligger med som enslig, har selvfølgelig ikke noe å si for evne til forpliktelse og trofasthet i et forhold 😊 Problemet er at forskning på dette sier noe annet. Man ser robuste korrelasjoner med dette som dere ikke ønsker å tro på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #100 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Uhøflig, frekt eller helt greit? (I en bli-kjent/dating-situasjon) Anonymkode: 1eb2f...085 Rødt flagg. Dette er fort de første tegnene på at et menneske er usikker og kontrollerende. Anonymkode: 216e0...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå