Gå til innhold

Overbevist om at terapeuten er drittlei meg. Kan jeg spørre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ptsd og for meg ligger det en stor frykt for avvisning og det å ikke bli likt, tålt, sett, i det store bildet... 

Nå har jeg snakket med en terapeut i ca to måneder og blir mer og mer overbevist om at han ikke ønsker snakke med meg mer, at han er dritt lei. Jeg vet av erfaring at dette kan være min innbilning og frykt men det gjør så vondt å gå slik å tvile på det. Er det en måte jeg kan spørre han om dette, uten at jeg føler jeg driter meg helt ut. 

Kan jeg feks si "jeg har hatt det litt vondt de siste gangene, fordi jeg sitter hele og tiden og tenker på at du gleder deg til jeg skal gå og at du er lei av meg. Hvis det er sånn vil jeg gjerne ha mulighet til å finne en annen behandler. Kan du si noe om det?" 

Anonymkode: 6a633...2b9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg? Han fåt betalt for å snakke med deg, dere er ikke venner.

Anonymkode: 046ba...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du absolutt. Husk også at terapeuter kan ha det tøft. For alt vi vet kan han ha opplevd dødsfall i nære relasjoner . 

Anonymkode: d23f2...a32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

forventer du egentlig å få noen "ærlige svar" fra en terapeut da? 

er neppe særlig "profesjonelt" å si rett ut at ja, jeg har gått lut lei av deg for lengst! Og jeg liker deg ikke. liksom. Spiller ingen rolle om dette faktisk stemmer, eller ikke. Man kommer mest sannsynlig ikke til å si noe sånt høyt uansett. :blunker:

Anonymkode: 11c11...d4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du absolutt kan ta det opp. Si noe om at dette er et mønster du har og du vil gjerne dere ser på det sammen og finner ut av det. 

Anonymkode: 925e0...5f5

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du skal få ut av det, om vedkommende er dritt lei en pasient, så sier hen jo ikke det. Men du kan fortelle om din frykt, ikke spørre.

Anonymkode: 38be9...70d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bryr du deg? Han fåt betalt for å snakke med deg, dere er ikke venner.

Anonymkode: 046ba...7a7

Klart jeg bryr meg.?! Det er en relasjon jeg må forholde meg til selvom vi ikke er venner privat. Jeg orker ikke gå til en som egentlig er dritt lei og syns jeg er dust. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klart jeg bryr meg.?! Det er en relasjon jeg må forholde meg til selvom vi ikke er venner privat. Jeg orker ikke gå til en som egentlig er dritt lei og syns jeg er dust. 

Si at du har fått kreft. Ville du sagt det samme til en kreftlege

Anonymkode: b1f38...57e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En behandler tenker ikke på pasienter som duster. De ser personen fremfor seg og forsøker å hjelpe. Du har gått i behandling i 2 måneder. Det er kort tid til å skulle ha rukket å bli lei. Jeg har gått i behandling i 4 år. Bruker ingen tid på om psykologen er lei mine problemer. Han er interessert i faget sitt og har et genuint ønske om å hjelpe.

Anonymkode: 925e0...5f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en god idé å spørre om det. Da kan dere ha en samtale rundt dette temaet. I tillegg vil du kunne bli beroliget og få enda bedre hjelp i fremtiden. Ingenting å lure på, bare gjør det.

Anonymkode: d5405...d82

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør ta det opp. Ikke for at psykologen skal forsikre deg om at hun ikke er lei av deg, men for at du skal kunne snakke om din overdrevne frykt for å bli avvist. Det er det DU må jobbe med. Det er ikke alle andre som skal trøste deg og forklare at de ikke blir lei av deg

Anonymkode: 8e305...4c6

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...