AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Trådtittelen sier det meste. Jeg blir snart 37, singel og barnløs. Ønsker meg barn, men livet har ikke alltid vært lett, så har derfor ikke truffet noen å dele livet mitt med og ting er heller ikke på stell. Selv føler jeg innerst inne at det aldri vil skje, både med tanke på alder og hvor vanskelig det er for meg å bli kjent med nye folk. Jada, menn kan teoretisk sett bli fedre i alle aldre og jeg vet selv om de som ble fedre som 60-åringer og har fått friske, flotte barn som i dag er tenåringer. Men ofte er dette spesielt ressurssterke mennesker som får til. Hører også veldig mye negativt om at de over 40 får barn. Siden jeg blir 37 og er singel er det helt urealistisk at det vil skje meg før 40 uansett. Så da blir jeg eventuelt en gammel far. Pappa var 37/38 da han fikk meg, og han døde da jeg var 11. Dette er noe som gjør at jeg frykter det å få barn også. At jeg skal dø fram dem mens de er barn. Samtidig så ble min oldefar pappa først som 39-åring (rundt 1920) og fikk sitt femte og siste da han var 47. Alle barna ble voksne før han døde i 70-årene. Jeg har mine utfordringer, men hvem har vel ikke det? Det som gir meg håp er (merkelig nok) alle historiene om dårlige menn som blir fedre. De som ikke bidrar og til og med flykter fra ansvaret. En slik far ville i alle fall ikke jeg ha blitt. Takk for at du leste! Anonymkode: 2ecb8...597 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trådtittelen sier det meste. Jeg blir snart 37, singel og barnløs. Ønsker meg barn, men livet har ikke alltid vært lett, så har derfor ikke truffet noen å dele livet mitt med og ting er heller ikke på stell. Selv føler jeg innerst inne at det aldri vil skje, både med tanke på alder og hvor vanskelig det er for meg å bli kjent med nye folk. Jada, menn kan teoretisk sett bli fedre i alle aldre og jeg vet selv om de som ble fedre som 60-åringer og har fått friske, flotte barn som i dag er tenåringer. Men ofte er dette spesielt ressurssterke mennesker som får til. Hører også veldig mye negativt om at de over 40 får barn. Siden jeg blir 37 og er singel er det helt urealistisk at det vil skje meg før 40 uansett. Så da blir jeg eventuelt en gammel far. Pappa var 37/38 da han fikk meg, og han døde da jeg var 11. Dette er noe som gjør at jeg frykter det å få barn også. At jeg skal dø fram dem mens de er barn. Samtidig så ble min oldefar pappa først som 39-åring (rundt 1920) og fikk sitt femte og siste da han var 47. Alle barna ble voksne før han døde i 70-årene. Jeg har mine utfordringer, men hvem har vel ikke det? Det som gir meg håp er (merkelig nok) alle historiene om dårlige menn som blir fedre. De som ikke bidrar og til og med flykter fra ansvaret. En slik far ville i alle fall ikke jeg ha blitt. Takk for at du leste! Anonymkode: 2ecb8...597 Hvilke utfordringer har du? Anonymkode: 88821...acc 1
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trådtittelen sier det meste. Jeg blir snart 37, singel og barnløs. Ønsker meg barn, men livet har ikke alltid vært lett, så har derfor ikke truffet noen å dele livet mitt med og ting er heller ikke på stell. Selv føler jeg innerst inne at det aldri vil skje, både med tanke på alder og hvor vanskelig det er for meg å bli kjent med nye folk. Jada, menn kan teoretisk sett bli fedre i alle aldre og jeg vet selv om de som ble fedre som 60-åringer og har fått friske, flotte barn som i dag er tenåringer. Men ofte er dette spesielt ressurssterke mennesker som får til. Hører også veldig mye negativt om at de over 40 får barn. Siden jeg blir 37 og er singel er det helt urealistisk at det vil skje meg før 40 uansett. Så da blir jeg eventuelt en gammel far. Pappa var 37/38 da han fikk meg, og han døde da jeg var 11. Dette er noe som gjør at jeg frykter det å få barn også. At jeg skal dø fram dem mens de er barn. Samtidig så ble min oldefar pappa først som 39-åring (rundt 1920) og fikk sitt femte og siste da han var 47. Alle barna ble voksne før han døde i 70-årene. Jeg har mine utfordringer, men hvem har vel ikke det? Det som gir meg håp er (merkelig nok) alle historiene om dårlige menn som blir fedre. De som ikke bidrar og til og med flykter fra ansvaret. En slik far ville i alle fall ikke jeg ha blitt. Takk for at du leste! Anonymkode: 2ecb8...597 Ærlig og hyggelig tråd. Skjønner at det kan være kjedelig når man ikke får set man ønsker seg. Du er sikkert ikke alene. Skjønner også bekymring om å bli en gammel far, men om du passer på helsa di osv så vil du sikkert ikke dø så tidlig som din far forhåpentligvis, man kan aldri uansett gardere seg mot alt. Men om man passer på helsa er man jo litt bedre stilt enn om man ikke gjør det 😉
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 For gammel er du vel ikke. Mange som får første barn i 40årene i dag, hvor begge er i 40årene. Ikke gi opp😊 Jeg har en jobb der jeg får opp nærmeste familie på saken til den jeg jobber med. Eldste jeg har sett var 73 og nybakt far! Det mener jeg er for gammelt, av samme grunner som deg. Anonymkode: 56263...4a1 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skaff deg en hund. Anonymkode: 494be...15a Nei, er ikke noe hundemenneske. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvilke utfordringer har du? Anonymkode: 88821...acc Jeg tjener nok litt lite og har heller ikke noe nettverk. Gjorde for mange feil i 20-årene. Er nok heller ikke noe "eye-candy" samtidig som jeg er av den innadvendte typen. Det er en vanskelig kombo. IneT skrev (6 minutter siden): Ærlig og hyggelig tråd. Skjønner at det kan være kjedelig når man ikke får set man ønsker seg. Du er sikkert ikke alene. Skjønner også bekymring om å bli en gammel far, men om du passer på helsa di osv så vil du sikkert ikke dø så tidlig som din far forhåpentligvis, man kan aldri uansett gardere seg mot alt. Men om man passer på helsa er man jo litt bedre stilt enn om man ikke gjør det 😉 Takk! Jeg er for så vidt nokså aktiv og relativt sprek. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For gammel er du vel ikke. Mange som får første barn i 40årene i dag, hvor begge er i 40årene. Ikke gi opp😊 Jeg har en jobb der jeg får opp nærmeste familie på saken til den jeg jobber med. Eldste jeg har sett var 73 og nybakt far! Det mener jeg er for gammelt, av samme grunner som deg. Anonymkode: 56263...4a1 Nei da, skal vel ikke det. Enig i at 73 blir for gammelt Anonymkode: 2ecb8...597
Miranda Bailey Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Jeg synes ikke du er for gammel nå. Men om du ikke har hatt mye suksess på kjærestefronten så er det noe du bør begynne å jobbe aktivt med nå, med en gang. Livet må ikke være perfekt før man får barn, men det er allikevel mye man bør tenke på. Jeg har selv valgt å ikke få barn på grunn av dårlig økonomi og psykisk helse. Kanskje en dag i framtiden, men da skal jeg være ganske sikker på at min økonomi eller psykiske helse ikke skal bli en belastning for barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Mannen min og jeg ble sammen da han var 33 år, fikk første barn da han var 38 og nummer 3 da han var 44. Føler ikke at han er spesielt gammel, selv om de andre fedrene i klassene til barna mine KAN var 20 år yngre så er det også flere tilfeller av 10 år eldre. Men når du fremdeles er singel så er det jo litt vanskeligere å få barn... Anonymkode: 27ae6...71c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Du er absolutt ikke for gammel. Min venninne på 31 år ble sammen med en på 40 år, og de planlegger å få barn sammen. Han er en flott fyr. Men hvis du har litt utfordringer med relasjoner/nettverk så er det der du må begynne. Du må først få deg en kjæreste og et langvarig forhold før barn er aktuelt. Utseendet mener jeg virkelig ikke er det viktigste, viktigere å være snill, en god samtalepartner og ha god hygiene. Det kommer også til å kreve at du oppsøker nye arenaer og begynner å date (hvis du ikke allerede gjør det). Anonymkode: 34c63...35f 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Jeg er kvinne 35 og skjønner at det kanskje ender med at jeg ikke får egne barn. Jeg har alltid hatt lyst på egne barn. Vet mange tenker at det bare er å bruke donor osv, men jeg ønsker ikke det. Jeg vil at barnet skal vokse opp med å kjenne pappaen, og jeg har ikke et stort nettverk men en helt ok økonomi. Som introvert er det ikke så enkelt å finne noen heller. Jeg kunne fått barn i 20 årene med eksen, men valgte det vekk pga dårlig psykisk helse da. Anonymkode: af27a...215 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Min far var 47 da jeg kom til verden! Barnløs etter ufrivillig barnløshet i første ekteskap - ingen tvil om at overraskelsen var stor da han fikk meg i sitt andre ekteskap! Han er nå over 80 og sprek som en unggutt! Jeg er i midten av 30-årene og har fått ha pappaen min alle disse årene 🥰 Håpet er ikke ute. Det viktigste du kan gi et barn er tid og kjærlighet, og det har en 40-åring like mye av som en 20-åring! Anonymkode: 3f011...0b3 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Absolutt ikke for gammel. Partneren min er 44 og jeg er 40. Vi planlegger vårt første barn sammen (fant hverandre sent i livet). Anonymkode: bb8fa...56b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Velkommen til kg over halvparten er menn over halvparten av mennene er under .. tja 17 vil jrg tro. De over er frustrerte. Anonymkode: 0a4e1...159 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Ikke gi opp håpet. Jeg er 35, min partner er 48(mann) og vi venter vårt første barn sammen nå. Tiden har endret seg, vi er sprekere, jobber lenger og har bedre helse. Min morfar er 75 år og er så fresh at jeg blir helt stolt når jeg ser han. Han kunne like gjerne vært min far, og det gir meg masse glede når jeg noen ganger tenker at vi er litt «gamle». Det er absolutt ikke for sent ♥️ Anonymkode: 632dc...238 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Nei du er ikke den første mannen som oppretter tråd her. Var det noe annet du lurte på? Kan ikke se noe spørsmål i teksten din? Du sier at du ikke har ting på stell så da er det det du må jobbe for først og fremst. Å få barn er ikke en menneskerett og selvom det fins dårlige fedre syns jeg ikke du skal få barn og kjæreste før du har ting på stell. Både praktisk og psykisk:) Anonymkode: e6ac9...698 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #16 Skrevet 20. mai 2023 Sånn er livet. Ikke alle får barn. Anonymkode: e6c6f...97b 1
Laura80 Skrevet 21. mai 2023 #17 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 18.15): Trådtittelen sier det meste. Jeg blir snart 37, singel og barnløs. Ønsker meg barn, men livet har ikke alltid vært lett, så har derfor ikke truffet noen å dele livet mitt med og ting er heller ikke på stell. Selv føler jeg innerst inne at det aldri vil skje, både med tanke på alder og hvor vanskelig det er for meg å bli kjent med nye folk. Jada, menn kan teoretisk sett bli fedre i alle aldre og jeg vet selv om de som ble fedre som 60-åringer og har fått friske, flotte barn som i dag er tenåringer. Men ofte er dette spesielt ressurssterke mennesker som får til. Hører også veldig mye negativt om at de over 40 får barn. Siden jeg blir 37 og er singel er det helt urealistisk at det vil skje meg før 40 uansett. Så da blir jeg eventuelt en gammel far. Pappa var 37/38 da han fikk meg, og han døde da jeg var 11. Dette er noe som gjør at jeg frykter det å få barn også. At jeg skal dø fram dem mens de er barn. Samtidig så ble min oldefar pappa først som 39-åring (rundt 1920) og fikk sitt femte og siste da han var 47. Alle barna ble voksne før han døde i 70-årene. Jeg har mine utfordringer, men hvem har vel ikke det? Det som gir meg håp er (merkelig nok) alle historiene om dårlige menn som blir fedre. De som ikke bidrar og til og med flykter fra ansvaret. En slik far ville i alle fall ikke jeg ha blitt. Takk for at du leste! Anonymkode: 2ecb8...597 Du er slett ikke for gammel , men sikkert lurt å finne «den rette» først ☺️ Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #18 Skrevet 21. mai 2023 Jobb med deg selv først. Ta tak i de tingene som får deg til å tenke så mye negativt om deg selv og dine drømmer. Så kommer det andre naturlig når du selv er klar. Anonymkode: b2b08...0b0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #19 Skrevet 21. mai 2023 Jeg møtte min samboer da jeg var 36, nå er jeg 40 og vi prøver på tredjemann nå - så du kan ha flaks og møte den rette der alt klaffer Føler meg ikke for gammel, er heller ikke mer sliten enn andre og yngre småbarnsforeldre. Anonymkode: 88b21...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #20 Skrevet 21. mai 2023 Kunne du tenkt deg og fått barn med en ukjent. Jeg enslig kvinne og i samme situasjon. Som deg? Anonymkode: 16a1e...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå