Gå til innhold

Har noen opplevd tillitsbrudd, men klart å fortsette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Ønsker gjerne historier/erfaringer fra par/jenter som har opplevd tillitsbrudd (f.eks kjæresten har flørtet med andre, sextet med andre, gått over streken på noen måte), men som har klart å jobbe seg igjennom det og holdt sammen? Trenger virkelig noe håp her… Jeg vil tilgi samboer, men vet ikke om jeg klarer 😔

Anonymkode: 426d2...29e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er prinsppfast. Vi er enige om at det er lov å ha det gøy med det motsatte kjønn, men man har også et ansvar iht å trekke seg ut og evnt ta avstand, når noe vil noe mer. Begge syntes det er fint å føle seg attraktiv.  Vi har også begge venner av motsatte kjønnet.  Vi har en tilitt iht det. Og han vet konsekvens av å gå lenger, da har han også tatt et valg. Om han så hadde endt opp med en nuss, ville jeg ansett det som en arb ulykke, råklining blir noe annet.

Og jeg vet konsekvens av å tråkke over de grenser.  Jeg ser ingen grunn til å tilgi, dersom han er utro. Har aldri opplevd at lovnader om at det aldri skal skje igjen, har vært tilfelle.  Når den tilitt er brutt. Hadde det vært tilfelle at det hadde blitt overholdt, kunne jeg ha tilgitt 

Anonymkode: 5d25c...4d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her gjorde mannen et tillitsbrudd. I form av chatting med en kollega av det motsatte kjønn. Dette pågikk i over 1 år. Traff henne også for en kaffekopp en gang. Uten å fortelle noe til meg. Jeg leste ikke noe seksuelt av det lille jeg leste. Men bl.a at han synes det var hyggelig å skrive med henne,  det var sendt et  😍 på noe hun hadde laget, det var et par andre meldinger som jeg tolker som litt halvflørting. Hadde vært mye kontakt mellom de på jobb også, ting han kunne kontaktet andre om også. Da jeg oppdaget dette jobbet de ikke lenger ved samme avd, men i samme firma. Det gjør de fortsatt. 

Det ble MYE krangling etter jeg oppdaget dette. Mye usikkerhet, mye sjalusi fra min side. Vi dro i parterapi. Var vel der ca 6 ganger. Det er nå snart 3 år siden jeg oppdaget det. Jeg sliter enda. Både med tanke på henne og andre damer, i form av veldig sjalusi, og tanken på at han nok på en måte har vært litt småforelsket i henne uten at han vil innrømme det. Jeg har jo oppdaget at han har skrevet med henne et par ganger etterpå, bare no kort og uflørtende meldinger. Men allikevel. 

Jeg tror aldri jeg glemmer dette. Og for min del har det ødelagt noe i forholdet. Vært sammen i over 20 år. Er over et år siden jeg sa elsker deg til han, klarer ikke. Det er noe som stopper meg. Det gjør fremdeles vondt. Men vi er fremdeles sammen. I blant tenker jeg at jeg vil gå. Men kommer nok ikke til å gjøre det. Mye fordi vi har barn sammen. 

Anonymkode: 76ba5...626

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Her gjorde mannen et tillitsbrudd. I form av chatting med en kollega av det motsatte kjønn. Dette pågikk i over 1 år. Traff henne også for en kaffekopp en gang. Uten å fortelle noe til meg. Jeg leste ikke noe seksuelt av det lille jeg leste. Men bl.a at han synes det var hyggelig å skrive med henne,  det var sendt et  😍 på noe hun hadde laget, det var et par andre meldinger som jeg tolker som litt halvflørting. Hadde vært mye kontakt mellom de på jobb også, ting han kunne kontaktet andre om også. Da jeg oppdaget dette jobbet de ikke lenger ved samme avd, men i samme firma. Det gjør de fortsatt. 

Det ble MYE krangling etter jeg oppdaget dette. Mye usikkerhet, mye sjalusi fra min side. Vi dro i parterapi. Var vel der ca 6 ganger. Det er nå snart 3 år siden jeg oppdaget det. Jeg sliter enda. Både med tanke på henne og andre damer, i form av veldig sjalusi, og tanken på at han nok på en måte har vært litt småforelsket i henne uten at han vil innrømme det. Jeg har jo oppdaget at han har skrevet med henne et par ganger etterpå, bare no kort og uflørtende meldinger. Men allikevel. 

Jeg tror aldri jeg glemmer dette. Og for min del har det ødelagt noe i forholdet. Vært sammen i over 20 år. Er over et år siden jeg sa elsker deg til han, klarer ikke. Det er noe som stopper meg. Det gjør fremdeles vondt. Men vi er fremdeles sammen. I blant tenker jeg at jeg vil gå. Men kommer nok ikke til å gjøre det. Mye fordi vi har barn sammen. 

Hmm😏

Jeg synes jo det virker som om du har et veldig stort kontroll behov. 

Dette er ikke et tillitsbrudd i en normal relasjon. Tror du gjør lurt i å gå inn i deg selv, og jobbe  med både tanker angående kontroll og sjalusi. 

Problemet ligger med andreord hos deg. Ikke han.. 

Anonymkode: 5b7b9...8a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hmm😏

Dette er ikke et tillitsbrudd i en normal relasjon. Tror du gjør lurt i å gå inn i deg selv, og jobbe  med både tanker angående kontroll og sjalusi. 

Jeg synes dette er er tillitsbrudd. Når det holdes hemmelig at en har begynt en nær og flørtende realasjon til en annen, så er det det. Og det er jo bare hun som skriver dette som vet hvor grensene i deres forhold går. Om du synes det er ok at din kjæreste hadde gjort dette, så har ikke det noe å si. 

Anonymkode: faff8...7f9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd tillitsbrudd og gått videre. Det gjaldt utroskap, så det var ekstremt vanskelig å komme over det. Eller, ikke over akkurat. Jeg kom aldri helt over det. Men det gav oss en mulighet til å starte litt på nytt, og lenge hadde vi det bedre enn noen gang.

Men så skjedde det et nytt tillitsbrudd.. Og nå er nok tilliten borte for godt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes dette er er tillitsbrudd. Når det holdes hemmelig at en har begynt en nær og flørtende realasjon til en annen, så er det det. Og det er jo bare hun som skriver dette som vet hvor grensene i deres forhold går. Om du synes det er ok at din kjæreste hadde gjort dette, så har ikke det noe å si. 

Hvordan bedømmer du utifra tekstmeldinger hva som er en hyggelig tone, og hva som er flørtete tone? Dette var en kollega. 

For de aller fleste voksne som er i relasjoner som varer i en god stund, så er det også naturlig og ha noen små flørter også.

Det var et smile fjes med hjerteøyner han sendte denne kvinnlige kollegaen/vennen. Og det var til noe hun hadde laget. 

Dette er 3år siden. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hmm😏

Ok, deg om det. Hvis din mann får følelser for et annet menneske, sender meldinger i skjul, treffer det menneske i skjul, sender 😍 til henne, er inne å ser på facebookprofilen støtt og stadig, synes du det hadde vært greit du da? Hvor ut i fra det jeg skrev kan du si at jeg er kontrollerende? 

AnonymBruker
Skrevet

Man sender ikke 😘🥰😍😚🧡 til andre fremmede damer når man er i forhold .

Anonymkode: 425b7...51e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, deg om det. Hvis din mann får følelser for et annet menneske, sender meldinger i skjul, treffer det menneske i skjul, sender 😍 til henne, er inne å ser på facebookprofilen støtt og stadig, synes du det hadde vært greit du da? Hvor ut i fra det jeg skrev kan du si at jeg er kontrollerende? 

Det å ha en venn av det motsatte kjønn hvor man sender et smilefjes med hjerte øyner, til noe hun hadde laget. Altså ikke til henne... 

Du nevnte forså vidt ikke noe om at han var støtt og stadig inne på facebookprofilen hennes. Men, det er jo også noe man kan finne på å gjøre. Nå vet jeg ikke hva du mener med "støtt og stadig" eller. 

Og, hvordan har du sett disse meldingene? hva er greia? 

Synes jo du høres kontrollerende ut ja! 

Jeg har vært borti slike menn selv. Og for meg lyser det røde lamper lang vei! 

Det er kanskje ikke så rart om han møtte en kollega i skjul eller, med tanke på at du nå 3år etter fremdeles dveler ved dette.  (Med det tenker jeg at han helt sikkert har fått med seg at du er veldig sjalu.. ) 

Skrevet

Jeg ble bedratt, valgte å bli og ble bedratt igjen. Så gikk jeg. Alle feiler i et langvarig forhold, man er dømt til å havne i situasjoner der en av partene sier eller gjør noe som ikke føles greit hos partneren. Å jobbe seg gjennom tunge perioder og vonde hendelser er en del av gamet, men jeg personlig har satt grensen ved utroskap. Et slikt svik for meg ødelegger noe så fundamentalt i forholdet at å forsøke igjen er fånyttes. Hvor du står må du nesten finne ut av selv. Men det er fullt ut legitimt og kaste inn håndkle nå ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det kan være fint og gi folk litt innsikt i egen væremåte også. 

Om du tenker det at din kjæreste ikke kan ha en vennligrelasjon til en kvinnelig kollega så har du også problemer angående sjalusi..  Men, om man faktisk velger å gjøre noe med det, eller ta det innover seg er jo helt opp til dere. Såklart. 

Men, det er ikke et sunnhetstegn. Fra deres side...  Man kan aldri kontrollere hvordan et vennskap kan utvikle seg. Det er derfor tillitt er viktig i en relasjon. Om dere ikke har denne tillitten til deres partnere, skaper det ofte mye konflikt i et forhold. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hmm😏

Sånn i utgangspunktet er jeg veldig enig med deg. I et "normalt" forhold bør man kunne snakke med kollegaer og ha venner av det motsatte kjønn. Men dette kommer jo helt an på hva slags relasjon de har. 

For han forrige jeg traff var det uaktuelt at jeg skulle ha mannlige venner. Venner av motsatt kjønn -> utroskap. Andre menn på sosiale medier ble etterhvert slettet for å vise at jeg ikke "hadde lyst på dem". Man kan lure på hvorfor jeg fant meg i det, men alt gikk veldig gradvis og grenser ble flyttet én etter én. Poenget er at jeg egentlig ikke er en sjalu eller kontrollerende person. Jeg tenker at frihet og kommunikasjon er viktig. Men da jeg fant ut at han chattet og snappet med en haug venninner som han også traff jevnlig, da ble jeg såret og sjalu. For jeg hadde bare gått ut ifra at reglene gjaldt begge veier. Og om jeg skulle legge hans syn til grunn ville jo kontakten mellom dem bety at de hadde lyst på hverandre. Hadde vi vegge hatt venner av motsatt kjønn fra starten av hadde jeg ikke brydd meg. 

TS, hva slags forhold har dere? 

Anonymkode: 189c3...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn i utgangspunktet er jeg veldig enig med deg. I et "normalt" forhold bør man kunne snakke med kollegaer og ha venner av det motsatte kjønn. Men dette kommer jo helt an på hva slags relasjon de har. 

For han forrige jeg traff var det uaktuelt at jeg skulle ha mannlige venner. Venner av motsatt kjønn -> utroskap. Andre menn på sosiale medier ble etterhvert slettet for å vise at jeg ikke "hadde lyst på dem". Man kan lure på hvorfor jeg fant meg i det, men alt gikk veldig gradvis og grenser ble flyttet én etter én. Poenget er at jeg egentlig ikke er en sjalu eller kontrollerende person. Jeg tenker at frihet og kommunikasjon er viktig. Men da jeg fant ut at han chattet og snappet med en haug venninner som han også traff jevnlig, da ble jeg såret og sjalu. For jeg hadde bare gått ut ifra at reglene gjaldt begge veier. Og om jeg skulle legge hans syn til grunn ville jo kontakten mellom dem bety at de hadde lyst på hverandre. Hadde vi vegge hatt venner av motsatt kjønn fra starten av hadde jeg ikke brydd meg. 

TS, hva slags forhold har dere? 

Anonymkode: 189c3...78b

Vil bare presisere at min kommentar var rettet til en annen en TS. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Samboer sextet i høst med en chattevenninne han har hatt før han møtte meg (en stund snakket de bare vanlig som venner, så gikk ting over i sexting og det var visst noe bildeutveksling på snap). Jeg fant ut, han var knust og tryglet om at vi kunne prøve igjen, og jeg ville gi det et forsøk, så vi prøvde. Det har ikke vært lett.

Men ble absolutt ikke lettere at jeg nå, fem måneder senere, oppdaget at han har skrevet flørtende meldinger med en kollega (ikke på samme kontor). Stort sett bare om hverdagslige ting og trening, men også ting over streken for en som har samboer han sier han elsker… Han sier at han ikke innså at det var over streken denne gangen, fordi det ikke var sexting, og han mente ikke noe med det, men at det bare var tidsfordriv på jobb og stas å få oppmerksomhet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her. Samboer sextet i høst med en chattevenninne han har hatt før han møtte meg (en stund snakket de bare vanlig som venner, så gikk ting over i sexting og det var visst noe bildeutveksling på snap). Jeg fant ut, han var knust og tryglet om at vi kunne prøve igjen, og jeg ville gi det et forsøk, så vi prøvde. Det har ikke vært lett.

Men ble absolutt ikke lettere at jeg nå, fem måneder senere, oppdaget at han har skrevet flørtende meldinger med en kollega (ikke på samme kontor). Stort sett bare om hverdagslige ting og trening, men også ting over streken for en som har samboer han sier han elsker… Han sier at han ikke innså at det var over streken denne gangen, fordi det ikke var sexting, og han mente ikke noe med det, men at det bare var tidsfordriv på jobb og stas å få oppmerksomhet. 

😏 Hva sier "magefølelsen" din da?

Og hva er en chattevenninne egentlig? (Skjønner at dette er hans ord, og han prøver og "dysse" det ned) De har en relasjon som har gått over flere år? seksuelt? 

Tror du han har gjort noe med henne? 

Selv sexter jeg kun med folk jeg har hatt sex med tidligere. Og som jeg har en "aktiv relasjon" med. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Ønsker gjerne historier/erfaringer fra par/jenter som har opplevd tillitsbrudd (f.eks kjæresten har flørtet med andre, sextet med andre, gått over streken på noen måte), men som har klart å jobbe seg igjennom det og holdt sammen? Trenger virkelig noe håp her… Jeg vil tilgi samboer, men vet ikke om jeg klarer 😔

Jeg er mann og har vært i samme situasjon som du. Jeg har tilgitt hele veien selv om det har vært ekstremt sårende og vondt. Det stoppet i mange år og startet opp igjen for ca et halvt år siden. Jeg mista all den tilliten jeg hadde bygget opp på ny og ble ekstremt bitter og sint og det endte med at hun gikk fra meg, og mener at jeg har vært den forferdelige i hele forholdet. Nå kan vi ikke engang prate sammen engang. 

Vær forsiktig i hva du velger... Jeg er glad i henne fortsatt og har fysisk vondt hver dag pga det. Hvis det er tidlig i forholdet er vel mitt råd å kanskje droppe ut, før du ender opp som den personen som godtar alt og faktisk tror at det er din skyld at det er som det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd tillitsbrudd i et forhold flere ganger, ble værende ganske lenge, men det var aldri så langt som utroskap (bekreftet i allefall) - mer en del småting som malte et helt bilde av hvem denne mannen egentlig ville vise seg å være. :) 

Anonymkode: de6ff...10f

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er prinsppfast. Vi er enige om at det er lov å ha det gøy med det motsatte kjønn, men man har også et ansvar iht å trekke seg ut og evnt ta avstand, når noe vil noe mer. Begge syntes det er fint å føle seg attraktiv.  Vi har også begge venner av motsatte kjønnet.  Vi har en tilitt iht det. Og han vet konsekvens av å gå lenger, da har han også tatt et valg. Om han så hadde endt opp med en nuss, ville jeg ansett det som en arb ulykke, råklining blir noe annet.

Og jeg vet konsekvens av å tråkke over de grenser.  Jeg ser ingen grunn til å tilgi, dersom han er utro. Har aldri opplevd at lovnader om at det aldri skal skje igjen, har vært tilfelle.  Når den tilitt er brutt. Hadde det vært tilfelle at det hadde blitt overholdt, kunne jeg ha tilgitt 

Anonymkode: 5d25c...4d3

Synes du finner deg i altfor mye, og hvorfor skal alt dette være lov, hvorfor går du inn i et forhold med dette tullet her? Om dere begge to skal nusse på og ha det gøy med andre, er det vel bedre å være singel og kjøre på .

Anonymkode: 4ab7d...f04

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Det å ha en venn av det motsatte kjønn hvor man sender et smilefjes med hjerte øyner, til noe hun hadde laget. Altså ikke til henne... 

Du nevnte forså vidt ikke noe om at han var støtt og stadig inne på facebookprofilen hennes. Men, det er jo også noe man kan finne på å gjøre. Nå vet jeg ikke hva du mener med "støtt og stadig" eller. 

Og, hvordan har du sett disse meldingene? hva er greia? 

Synes jo du høres kontrollerende ut ja! 

Jeg har vært borti slike menn selv. Og for meg lyser det røde lamper lang vei! 

Det er kanskje ikke så rart om han møtte en kollega i skjul eller, med tanke på at du nå 3år etter fremdeles dveler ved dette.  (Med det tenker jeg at han helt sikkert har fått med seg at du er veldig sjalu.. ) 

Enten er du et kvinnfolk som er så kald og sikkert utro stadig vekk, eller så er du en ekkel mann som synes at alle damer skal finne seg i alt pisset du gjør ellers kaller du dem sjalu. Synes du i begge tilfeller høres meget ekkel ut som person. 

Anonymkode: 4ab7d...f04

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...