Gå til innhold

Fargeforandring på skjermen

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Da jeg overtok pc'en etter mannen min i dag var det en rar fargeforstyrrelse på skjermen! Bildet går fint an å se, men det er et ganske lyst felt midt på, det går over til sjatteringer av rosa og grønt lenger ute.

Hva i granskauen har skjedd? Og hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være kontaktfeil i kabel mellom skjerm og pc. Forsøk å beveg den litt og se om bildet endrer seg. Hvis ikke kan det være noe galt med skjermen eller skjermkortet.

Skrevet

Har samme problemet på min PC i ny og ne, men har ikke sjekket ut så nøye. Eneste jeg vet er at det er enten skjermkortet eller skjermen som er gåen, en datafyr jeg kjenner mente at det mest sannsynlig er skjermkortet.

Skrevet

Har dere flyttet på noen høyttalere eller noe annet med magnetisk felt som står i nærheten av skjermen? Flytt på disse og se om det utgjør noen forskjell.

Skrevet
Har dere flyttet på noen høyttalere eller noe annet med magnetisk felt som står i nærheten av skjermen? Flytt på disse og se om det utgjør noen forskjell.

Hvis det ikke er snakk om en flatskjerm, er dette absolutt den mest sannsynlige forklaringen.

Se om skjermen har en "degauss"-knapp. Hvis ikke, går det an å få den avmagnetisert på et radio/TV-verksted. Tror neppe det vil koste mer enn en femtilapp, hvis de gidder å ta betalt for det overhodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...