Gå til innhold

Er det ok å kjøre vaskemaskin midt på natten i borettslag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i borettslag hvor der skal være stille mellom 23 og 07.

Mini har derimot fått spysjuka, så i natt gikk det med 5 laken og 4 dynetrekk. Var da fri for laken. Ventet til morningen før vi satte igang med vasking, men skulle gjerne fått vasket noe i natt. Vet ikke om vi klarer å få dette tørt til i kveld, men nå er vi fri for rene.

Er det innafor å vaske en maskin på natt i slike tilfeller?

Anonymkode: 81cf2...c48

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Tror du bør spørre dine naboer i stedet for her 😉

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha hatt soverom under noen som vasket klær om natta: Nei!

Man tenker gjerne ikke over det når man er i samme leilighet, men sentrifuge høres ofte innmari godt i etasjen under.

Anonymkode: f14b1...ca6

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: b4ecc...cfa

• Liker 1
Skrevet

Herregud, selvsagt kan man det. Folk som ikke tåler det må faktisk kjøpe seg enebolig på landet.

Ser for meg at politiet skal komme ugh klage på husbråk fordi en stakkar vasker utspydd sengetøy.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle fått vasket noe i natt? Nei vask nå på dagtid. Ikke bruk argumentet om dyrere strøm for det gjelder oss alle 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører naboene noe?

Vi har hørt med leieboerne, og de hører ingenting. Så jeg setter innimellom på maskiner nattestid. 

Anonymkode: 474a1...0c8

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Herregud, selvsagt kan man det. Folk som ikke tåler det må faktisk kjøpe seg enebolig på landet.

Ser for meg at politiet skal komme ugh klage på husbråk fordi en stakkar vasker utspydd sengetøy.

Nei det er regler mot dette i borettslag 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan dere bor i borettslaget. 
Er det eneboliger? Rekkehus? Blokkleiligheter? Om dere bor i blokk tenker jeg det ikke er greit. I så fall så må du vaske uten sentifugering, og ta sentifugeringen i morgen. 

Anonymkode: c2509...a02

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bor i borettslag hvor der skal være stille mellom 23 og 07.

Mini har derimot fått spysjuka, så i natt gikk det med 5 laken og 4 dynetrekk. Var da fri for laken. Ventet til morningen før vi satte igang med vasking, men skulle gjerne fått vasket noe i natt. Vet ikke om vi klarer å få dette tørt til i kveld, men nå er vi fri for rene.

Er det innafor å vaske en maskin på natt i slike tilfeller?

Mjæ, ikke egentlig nei - men ved unntakstilfeller så…

Jeg går utfra du vasker nå? 

Anonymkode: 3511f...64f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: a1f9c...2c8

AnonymBruker
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Nei, det er omvendt. 
Hvis du ikke klarer å forholde deg til felles regler, og ta hensyn til naboene, så kan du kjøpe deg enebolig på landet hvor du ikke har noen naboer. 

Anonymkode: c2509...a02

• Liker 10
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Som en vane nei, men i unntakstilfeller så ja. Men det er som sagt i sjeldne unntakstilstander.

Anonymkode: 5a63b...c5f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør man ikke i blokk, og helst så lar man være å trekke ned i do på natten også med mindre det var nr. 2. 

Anonymkode: e160f...c36

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det gjør man ikke i blokk, og helst så lar man være å trekke ned i do på natten også med mindre det var nr. 2. 

Nei, altså. Er naboene så sensitiv for lyder så får de flytte til mindre urbane strøk. 

Anonymkode: 474a1...0c8

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 

Som skrevet vasket vi ikke noe i natt, siden reglene sier det skal være stille. Men var jo fristende å få de utspydde klærne til vask.

Og vi vasker klær for harde livet idag 😅

Ts

Skrevet
velociraptor skrev (19 minutter siden):

Høres ut som et trivelig menneske du.Not. Selvsagt kjører man ikke en vaskemaskin midt på natten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på hvor lytt det er der du bor og hvordan leilighetene er i planløsningen. Her jeg bor i blokk er alle badene og kjøkkenene over hverandre i hver etasje på rett linje, eller vegg i vegg med de som bor i samme etasje. Hos oss kan man derfor ikke høre vaskemaskin/oppvaskmaskin fra naboer med mindre man er inne på  kjøkkenet eller badet sitt. Så her er det bare å vaske til alle døgnets tider uten at det plager noen.

Anonymkode: a49ba...7a6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hæ? Dette må jo være tull😂 

Anonymkode: 422b0...2da

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...