AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Bor i borettslag hvor der skal være stille mellom 23 og 07. Mini har derimot fått spysjuka, så i natt gikk det med 5 laken og 4 dynetrekk. Var da fri for laken. Ventet til morningen før vi satte igang med vasking, men skulle gjerne fått vasket noe i natt. Vet ikke om vi klarer å få dette tørt til i kveld, men nå er vi fri for rene. Er det innafor å vaske en maskin på natt i slike tilfeller? Anonymkode: 81cf2...c48
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Tror du bør spørre dine naboer i stedet for her 😉
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Etter å ha hatt soverom under noen som vasket klær om natta: Nei! Man tenker gjerne ikke over det når man er i samme leilighet, men sentrifuge høres ofte innmari godt i etasjen under. Anonymkode: f14b1...ca6 9 2
velociraptor Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Herregud, selvsagt kan man det. Folk som ikke tåler det må faktisk kjøpe seg enebolig på landet. Ser for meg at politiet skal komme ugh klage på husbråk fordi en stakkar vasker utspydd sengetøy. 14 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Skulle fått vasket noe i natt? Nei vask nå på dagtid. Ikke bruk argumentet om dyrere strøm for det gjelder oss alle Anonymkode: b4ecc...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Hører naboene noe? Vi har hørt med leieboerne, og de hører ingenting. Så jeg setter innimellom på maskiner nattestid. Anonymkode: 474a1...0c8 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 velociraptor skrev (Akkurat nå): Herregud, selvsagt kan man det. Folk som ikke tåler det må faktisk kjøpe seg enebolig på landet. Ser for meg at politiet skal komme ugh klage på husbråk fordi en stakkar vasker utspydd sengetøy. Nei det er regler mot dette i borettslag Anonymkode: b4ecc...cfa 9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Det kommer jo an på hvordan dere bor i borettslaget. Er det eneboliger? Rekkehus? Blokkleiligheter? Om dere bor i blokk tenker jeg det ikke er greit. I så fall så må du vaske uten sentifugering, og ta sentifugeringen i morgen. Anonymkode: c2509...a02 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor i borettslag hvor der skal være stille mellom 23 og 07. Mini har derimot fått spysjuka, så i natt gikk det med 5 laken og 4 dynetrekk. Var da fri for laken. Ventet til morningen før vi satte igang med vasking, men skulle gjerne fått vasket noe i natt. Vet ikke om vi klarer å få dette tørt til i kveld, men nå er vi fri for rene. Er det innafor å vaske en maskin på natt i slike tilfeller? Anonymkode: 81cf2...c48 Mjæ, ikke egentlig nei - men ved unntakstilfeller så… Jeg går utfra du vasker nå? Anonymkode: 3511f...64f 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 velociraptor skrev (1 minutt siden): Herregud, selvsagt kan man det. Folk som ikke tåler det må faktisk kjøpe seg enebolig på landet. Ser for meg at politiet skal komme ugh klage på husbråk fordi en stakkar vasker utspydd sengetøy. Nei, det er omvendt. Hvis du ikke klarer å forholde deg til felles regler, og ta hensyn til naboene, så kan du kjøpe deg enebolig på landet hvor du ikke har noen naboer. Anonymkode: c2509...a02 10 13
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Som en vane nei, men i unntakstilfeller så ja. Men det er som sagt i sjeldne unntakstilstander. Anonymkode: 5a63b...c5f 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Det gjør man ikke i blokk, og helst så lar man være å trekke ned i do på natten også med mindre det var nr. 2. Anonymkode: e160f...c36
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det gjør man ikke i blokk, og helst så lar man være å trekke ned i do på natten også med mindre det var nr. 2. Anonymkode: e160f...c36 Nei, altså. Er naboene så sensitiv for lyder så får de flytte til mindre urbane strøk. Anonymkode: 474a1...0c8 20
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #17 Skrevet 9. mars 2023 Takk for svar! Som skrevet vasket vi ikke noe i natt, siden reglene sier det skal være stille. Men var jo fristende å få de utspydde klærne til vask. Og vi vasker klær for harde livet idag 😅 Ts Anonymkode: 81cf2...c48
Adrenalina1 Skrevet 9. mars 2023 #18 Skrevet 9. mars 2023 velociraptor skrev (19 minutter siden): Herregud, selvsagt kan man det. Folk som ikke tåler det må faktisk kjøpe seg enebolig på landet. Ser for meg at politiet skal komme ugh klage på husbråk fordi en stakkar vasker utspydd sengetøy. Høres ut som et trivelig menneske du.Not. Selvsagt kjører man ikke en vaskemaskin midt på natten. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #19 Skrevet 9. mars 2023 Kommer helt ann på hvor lytt det er der du bor og hvordan leilighetene er i planløsningen. Her jeg bor i blokk er alle badene og kjøkkenene over hverandre i hver etasje på rett linje, eller vegg i vegg med de som bor i samme etasje. Hos oss kan man derfor ikke høre vaskemaskin/oppvaskmaskin fra naboer med mindre man er inne på kjøkkenet eller badet sitt. Så her er det bare å vaske til alle døgnets tider uten at det plager noen. Anonymkode: a49ba...7a6 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #20 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det gjør man ikke i blokk, og helst så lar man være å trekke ned i do på natten også med mindre det var nr. 2. Anonymkode: e160f...c36 Hæ? Dette må jo være tull😂 Anonymkode: 422b0...2da 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå