Gå til innhold

Sende ungen i bhg på en fridag, og ha hele dagen for meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe bedre???? Hva skulle jeg gjort uten barnehagen!🥳

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå svarer snart noen «stakkars, stakkars barn».

Anonymkode: 9becb...441

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
KristinF skrev (6 minutter siden):

Enig, andre folk som dømmer har noen som sitter barnevakt i ny og ne, jeg har ingen og en unge som krever noe konstant, barnehagen ble første mulighet for meg på nesten to år til å sitte ned litt. Bokstavelig talt, da ungen også legger seg og står opp med meg. 

Anonymkode: bf408...369

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
KristinF skrev (10 minutter siden):

Nyt det! 
Kos deg på fridagen din og gjør akkurat det du vil. Hvil deg og bare ha egenomsorg en dag. 
hilsen ei som jobber i barnehagen ❤️

Anonymkode: 592da...622

• Liker 7
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet 80% et par år da min var liten. Han begynte i barnehage da han var 2. Fridagen hver uke brukte jeg til husvask og ukeshandling, så han var i barnehagen ca 5 timer de dagene. Til gjengjeld fikk vi da veldig god tid i helgene til kos og hygge 

Anonymkode: 339e1...2dc

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nyter min fridag annenhver mandag i fred og ro, uten barn. Da rydder jeg, gjør annet husarbeid, prepper middager og avtaler kaffedates med venninner når det passer seg. Ungene mine koser seg i barnehagen :) 

Anonymkode: 4b914...a15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte barnet 4 av 5 dager i vinterferien, selv om jeg selv hadde fri😅 han var i barnehagen fra 9-15 mandag-onsdag, halv dag på torsdag og helt fri fredag. Jeg er 7 mnd. på vei med lillesøster og trengte et par dager for meg selv, en dag til å gjøre istand nytt babyrom og en halv dag til å vaske hus. Har ikke dårlig samvittighet😅

Anonymkode: fbf48...092

• Liker 2
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er mor, evt far og skal være sammen med barnet når du har fri. Av og til forstår jeg ikke hvorfor folk velger å få barn når de ikke klarer å være sammen med dem på fritiden.

Anonymkode: 63af9...35a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kos deg og lad batteriene! Jeg har også gjort det flere ganger😊

Anonymkode: fa8ea...4bd

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bokstavelig talt ikke lov i Sverige her jeg bor. Ikke kan partner ta sykt barn dag når en forelder er hjemme i permisjon heller. Norge har utrolig generøse ordninger - det høres jo både luksus og litt merkelig ut å sende barna i barnehagen når man har fri selv. 😊

Anonymkode: 53e96...365

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er mor, evt far og skal være sammen med barnet når du har fri. Av og til forstår jeg ikke hvorfor folk velger å få barn når de ikke klarer å være sammen med dem på fritiden.

Så du har aldri hatt barnevakt til ditt barn?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre står på porten presis når bhg åpner og henter sent, mange virker nesten hysterisk redde for og oppdra egne barn og faktisk aktivisere dem selv.................

Anonymkode: 5a81c...4ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Uttalt av en skikkelig entitled idiot. Vi har ikke _noe_ hjelp her vi bor, og jeg jobber turnus og trenger å hente meg inn. Har ikke noe med at jeg ikke klarer å være sammen med barnet på fritiden, men at jeg trenger fri innimellom jeg også. Fri med en treåring er ikke fri.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
KristinF skrev (Akkurat nå):

Uttalt av en skikkelig entitled idiot. Vi har ikke _noe_ hjelp her vi bor, og jeg jobber turnus og trenger å hente meg inn. Har ikke noe med at jeg ikke klarer å være sammen med barnet på fritiden, men at jeg trenger fri innimellom jeg også. Fri med en treåring er ikke fri.

Det er ditt eget valg, ingen annen.

Det folk må forstå, barn er et livslangt eget ansvar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bokstavelig talt ikke lov i Sverige her jeg bor. Ikke kan partner ta sykt barn dag når en forelder er hjemme i permisjon heller. Norge har utrolig generøse ordninger - det høres jo både luksus og litt merkelig ut å sende barna i barnehagen når man har fri selv. 😊

Anonymkode: 53e96...365

Hvorfor er det merkelig? Barnehagen er en pedagogisk institusjon ikke kun oppbevaring. De får et pedagogisk tilbud i barnehagen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så du har aldri hatt barnevakt til ditt barn?

Hadde besteforeldrene. De bodde i samme huset som oss. Det var ikke behov for barnehage i det hele tatt siden jeg var hjemmeværende husmor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Hadde besteforeldrene. De bodde i samme huset som oss. Det var ikke behov for barnehage i det hele tatt siden jeg var hjemmeværende husmor.

👏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det merkelig? Barnehagen er en pedagogisk institusjon ikke kun oppbevaring. De får et pedagogisk tilbud i barnehagen.

Nei, mange barnehager driver brannslukking og det drives rovdrift på peronalet og faktisk barn som må være i kaoset hver dag, pedagogisk innhold blir ofte det første som ryker ( naturlig nok ) da primære behov for omsorg må kommer først.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ditt eget valg, ingen annen.

Det folk må forstå, barn er et livslangt eget ansvar.

Man blir en bedre foreldre når man får en dag innimellom til å hente seg inn. 

Honey Dew skrev (18 minutter siden):

Så heldig du er som kjente noen som kunne avlaste og passe, ikke alle gjør det og da er barnehagen samme funksjon. 

Hvorfor skal bare de som eks har besteforeldre i livet få litt fri innimellom? Er ikke bedre det enn å sende de en dag i barnehagen for samme hensikt. 

• Liker 10
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...