AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Vårt første barn og lille på 11mnd har fått spysjuka for første gang. Føler vi har stått på hau og vasket oppkast i hele natt og dag. Han kan jo ikke formidle når han blir kvalm, så føler alt er nedsauset i spy. Har prøvd å legge kladder der han ligger, men han gnir seg i øynene og håret og snurrer rundt i litt "panikk". Så klarer ikke å pakke inn alt han rekker røre/kaste rundt på den lille tiden. Har ikke tall på hvor mange håndduker, laken og kluter som har gått det siste døgnet. Skyller man av dette før man legger det i maskinen? Holder det å vaske på 60 grader? Noen andre tips og råd til meg? Fy for et svineri dette er! Anonymkode: 8af84...924
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Høres ut som du stresser mye? Jeg har aldri brukt kladder. Anonymkode: ac21f...7f6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som du stresser mye? Jeg har aldri brukt kladder. Anonymkode: ac21f...7f6 Det er for å unngå at ungen skal spy ut vogn, sofa, seng... kaster det bare rett i søpla for å unngå mer vask. Ts Anonymkode: 8af84...924
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Ja joda. Men virker veldig stressete. Anonymkode: ac21f...7f6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Loveharts godteri! Fibermat Anonymkode: 01570...64a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja joda. Men virker veldig stressete. Anonymkode: ac21f...7f6 Hehe, hversin "smak" da. Mindre jobb det, enn å vaske ned sofa? Samme mengde jobb som å legge et laken eller en klut? Det må forsåvidt vaskes etterpå. Hvordan kan jeg isåfall stresse mindre? Jeg spør om tips og råd i innlegget 😊 For barnet spyr, ofte! Han skjønner jo ikke at han må spy i bøtta. Så det er utelukket. Ts Anonymkode: 8af84...924
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 Tisselaken(perfekt for å beskytte møbler/madrass) og 2 dyner og puter som vaskes på omgang. Kokevasker alt av håndkler og Tisselaken. Desinfiseringsspray 😬 Er et herk, men det vil skje ofte i bhg 🥳🥳🥳😝
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja joda. Men virker veldig stressete. Anonymkode: ac21f...7f6 Er mer stressete å få spy på møbler, seng, og i vogn. Kladder er genialt ved omgangssyke. Anonymkode: dd0da...83e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Tisselaken og store håndklær/kladder. Da bytter du bare ut håndklærne/kladdene når det kommer spy på dem og møblene er trygge. Små barn sliter med å skulle bøye seg til en bøtte. Innfør heller en spy skål/liten bøtte som står vedsiden av han hele tiden. Det vil ta noen runder før han greier det, men det vil gjøre livet deres mye enklere. Skyll av det verste og hiv det i maskinen. Det holder å vaske på 60 grader. Når dere er ferdig med spyingen så skifter dere tannbørster og vasker over alt av dørhåndtak OL. Anonymkode: 322da...fab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå