AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Har en på 11 mnd som ALDRI er i ro, det er armer og bein fra morgen til kveld, selv i matstolen er det hopping, roping, kasting av ting osv. På gulvet er det krabbe, gå rundt eller henger i beina våre, på fanget er det klatring og kaste seg etter ting, stellebordet er umulig, må skifte stående i bevegelse. Jeg er fullstendig utslitt, får aldri sittet ned, ikke et par sekunder engang. Får aldri et rolig øyeblikk uten at ungen krever øyekontakt, stimuli, bæres, drar i meg eller må fotfølges, eller roper for kontakt og ting den vil ha etc Er dette bare min unge? Eller når roer det seg? Anonymkode: 69e68...dc8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Var dere andres også slik? Er så redd min har adhd etc. Anonymkode: 69e68...dc8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 Tror jeg lagde en lignende post på samme alder... slet spesielt med bleieskift o.l. da hun nekter og ligge på ryggen og stående bleieskift er uaktuelt da hun bare springer av gårde. Min er 1,5 nå og føler det er liiitt bedre. Hun kan sitte og konsentrere seg om noe i noen minutter på det beste. Jeg legger meg på sofaen mens hun leker på gulvet, men jeg har kontakt med henne fortsatt. Kommenterer det hun gjør f.eks. Så det er null pause fra kontakt liksom. Men prøver å trene henne til å leke litt alene. 11 mnd er vel litt tidlig fra det. Anonymkode: 736be...0e8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var dere andres også slik? Er så redd min har adhd etc. Anonymkode: 69e68...dc8 Du er redd for adhd i en alder av 11 mnd? Høres nå helt normal ut for meg. Det er hopp og sprett fra morgen til kveld, det er helt normalt. Anonymkode: 766da...017 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 Rundt 5 årsalderen. Anonymkode: b610d...26b
Januar2 Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 (endret) Små barn er jo laget for lek, hvor mye er dere ute?, rikelig med utendørs lek og luft har fungert her, å da snakker vi om hele dagen, Endret 9. mars 2023 av Januar2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Januar2 skrev (7 minutter siden): Små barn er jo laget for lek, hvor mye er dere ute?, rikelig med utendørs lek og luft har fungert her, å da snakker vi om hele dagen, Å være på og aktivisere ute er ikke mye mindre slitsomt enn inne. Ungen er på meg 24/7 uansett. Ønsker bare to min innimellom slagene, men får det ikke. Anonymkode: 69e68...dc8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Synes å huske at eneste pausene på det tidspunktet var når ungen sov lur. Anonymkode: 60df8...5c5 1
Andro Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Det hjalp veldig å begynne i barnehage (15 mnd), som var akkurat det barnet trengte for å bli lykkelig og litt mer sliten. 1
Januar2 Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å være på og aktivisere ute er ikke mye mindre slitsomt enn inne. Ungen er på meg 24/7 uansett. Ønsker bare to min innimellom slagene, men får det ikke. Anonymkode: 69e68...dc8 jeg synes det har vært mye mindre slitsomt, nå har jeg latt mine utforske og aktivisere seg selv, med meg til stede, Endret 9. mars 2023 av Januar2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 Min er 4 år, og ikke ennå 😅 Anonymkode: 146a3...ac8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Rundt 5-6 års alder her. Ikke lenge, men betydelig lenger enn da de var 11 mnd. Anonymkode: e0a2e...d7f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Eg er 32 år og sitter ikkje i ro heller Anonymkode: 08175...fab
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Mine to har ikke vært sånn. Yngste er 3,5 nå, og hun er rolig store deler av dagen. De var nok mer aktive i 1 årsalderen enn nå, men ikke i nærheten av slik du beskriver. De har alltid lekt selvstendig. Anonymkode: 7de78...c28
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 Høres veldig kjent ut det, ja. På den alderen satt hun ikke i ro selv når hun var syk. Nå er hun 14mnd og jeg føler det har roet seg -litt-. Det vil si: hun kan sitte i ro i sofaen og se en episode minibarna. Men det er slitsomme dager, ja. Jeg løper etter henne stort sett hvert våkne sekund. Lager mat som blir kastet i gulvet. Tørker opp maten fra gulvet mens ungen hyler av utålmodighet. Bytter bleier og klær på en som nekter hver eneste gang. Rydder opp leker som hun har dratt utover gulvet ene og alene for å rote og ikke egentlig leke. Snur ryggen i 5 sekunder, og da sitter hun og plasker i vannskåla til hunden. Det er kos med barn, og det er en alder der det skjer mye utvikling, men herregud så ufattelig slitsomt det er!!! Anonymkode: d18c4...601
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 Kunne byttet med deg. Savner denne tida! Nå er barna sure tenåringer som bare ligger i senga hele dagen... 🤔 Anonymkode: ad5c8...d35
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kunne byttet med deg. Savner denne tida! Nå er barna sure tenåringer som bare ligger i senga hele dagen... 🤔 Anonymkode: ad5c8...d35 Som er en luksus sammenlignet med å måtte jakte små selvmordskandidater 24/7. Det er vanvittig utmattende, både fysisk og psykisk, med småbarn. Anonymkode: 543c0...800 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Vi hadde en kort periode hvor det var mer ro. Det varte fra han begynte å sette seg opp (11 måneder) til han begynte å reise seg med støtte (13 måneder). Nå er det full fart og mye frustrasjon igjen fordi han bare vil stååå hele dagen. Anonymkode: c3fe5...257
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Beklager å måtte si det, men er først rundt 3-4 års alder at min eldste begynte å sitte mer i ro. Minste på 15 med er slik du beskriver. Jeg er hjemme i ulønnet permisjon med henne og får knapt nok en tissepause uten at hun hyler av full hals fordi jeg er gått ut av rommet. Men det hjelper å legge bøker og leker ut over stua på ulike steder, eller la henne leke med kjøkkenutstyr (skåler,sleiver, osv..) mens jeg lager middag. Hun har et hjørne i stua der hun har noen barnebøker hun liker å kikke i. Da kan hun gjerne sitte rolig å bla i dem en stund. Men etterpå kommer hun gjerne gående bort til meg med en bok hun vil vi skal se i og setter seg inntil meg. Veldig koselig Selv om det er ekstremt travelt med barn i den alderen og tilnærmet null egentid for oss foreldre, så vet jeg at at jeg kommer til å savne denne tiden senere. det er ikke lenge de er så små ❤️ Anonymkode: 791e9...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå