AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #21 Del Skrevet 16. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har selv hvert på den strippeklubben med en fra finansmiljøet for 10 år siden. Kan si at det stemmer. Sykt hva som skjer etter stengetid og i det skjulte 🙈 Anonymkode: 2b017...bae Angående strippeklubber. For 15 år siden hadde ett av de største tyske forsikringsselskapene fest for noen av sine mest verdifulle ansasatte. På festen var det leid inn horer som de ansatte kunne ligge med på festen. https://www.bbc.com/news/world-europe-13454160 Dette ble selvsagt stoppet da det kom ut i pressen. Men ganske kvalmt å tenke på at horekjøp var stuerent nok til at et av de største forsikringsselskapene i Tyskland kjøpte horer til sine ansatte. Har også hørt lignende historier fra England i finansbransjen. Anonymkode: 901aa...634 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 16. mars 2023 #22 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Da jeg var student i København for 20 år siden jobbet jeg i helgene i garderoben på en eksklusiv "herreklubb", der det gikk businessmenn ala fyrene i Exit/ finansmiljøet. Det var stripping, små rom der man kunne sitte uforstyrret å spille poker og drikke, det var eskortedamer som var ansatt der og som hadde som jobb å få kunder til å spandere dyr drikke på de. Kundene som ønsket "å pudre nesen" fikk det de ønsket bringt til bordet eller avlukket hvor de satt- alt veldig diskré selvfølgelig. Det var ikke lov å ha sex der, men ingen sjekket hva som skjedde på de private rommene. Så mange menn som hadde tatt av seg gifteringen... Endret 16. mars 2023 av Tough cookie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #23 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg vet ikke hvordan det er i det miljøet nå, jeg er for gammel (45), ute av miljøet (det var min exmann som nå er på kone nr 3, minst + en haug med «gledespiker» som han kaller dem). Men jo, det var sånn før i alle fall. For 10-15 år siden. Jeg jobbet i miljøet og giftet meg med en derfra så jeg har sett det fra alle sider. Flere av historiene i første sesong har skjedd i virkeligheten. De andre vet jeg ikke. Det jeg vet er at du må ha papirarbeidet i orden, at med penger så kan du få alt og alle, at for mange så forsvinner moralen med pengene. Min familie har også alltid hatt penger, eller hadde jeg sikkert ikke kommet inn i miljøet i det hele tatt, men ikke penger på den måten som vi ser i serien. Min exmann derimot, hadde det, men han jobbet jammen for det også. Det litt artige er at alle hadde det farskomplekset som både Jeppe og Adam i serien har - og som de selv fører videre til sine egne barn på tross av egen oppvekst. Det er så lukkede miljø, og så veldig mange «mer-enn-velstående» som likevel holder en lav profil, mange flere enn jeg var klar over og ingen av dem var typisk kjente navn. De har mye eiendom, mange leiligheter i Norge og utlandet, Brasil, blant annet, Nice.. og de får flydd inn «selskap» av jenter som kunne vært datteren deres eller yngre. Utroskap skjer selvsagt i alle kretser, men disse mennene er også alltid omringet av jenter som vet at de har penger (og drugs). Aner ikke hvordan de vet det. Aner heller ikke hvordan de klarer å være tilsynelatende oppegående bedriftseiere (som min ex) med selskap på selskap på selskap, både åpne og «gjemte», være ute hele natten (vi hadde nanny som bodde hos oss) og så følge barna eller hente dem på skolen. Har aldri selv vært vitne til så mye drugs som i Exit, heller ikke verken hitmen eller at noen stager sin egen død, men jeg kan love at deler av finans-Norge frøs til is etter første sesong. Mht måten å tjene penger på så er det ikke ulovlig å utnytte smutthull. Uetisk, kanskje, men da burde noen ha tettet hullene - hvis det var så viktig. Vil tro at bortsett fra evt kunstneriske friheter så er Exit en ganske grei representasjon av virkeligheten - bare at virkeligheten er litt mer kynisk Anonymkode: 96914...d78 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #24 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg vet ikke hvordan det er i det miljøet nå, jeg er for gammel (45), ute av miljøet (det var min exmann som nå er på kone nr 3, minst + en haug med «gledespiker» som han kaller dem). Men jo, det var sånn før i alle fall. For 10-15 år siden. Jeg jobbet i miljøet og giftet meg med en derfra så jeg har sett det fra alle sider. Flere av historiene i første sesong har skjedd i virkeligheten. De andre vet jeg ikke. Det jeg vet er at du må ha papirarbeidet i orden, at med penger så kan du få alt og alle, at for mange så forsvinner moralen med pengene. Min familie har også alltid hatt penger, eller hadde jeg sikkert ikke kommet inn i miljøet i det hele tatt, men ikke penger på den måten som vi ser i serien. Min exmann derimot, hadde det, men han jobbet jammen for det også. Det litt artige er at alle hadde det farskomplekset som både Jeppe og Adam i serien har - og som de selv fører videre til sine egne barn på tross av egen oppvekst. Det er så lukkede miljø, og så veldig mange «mer-enn-velstående» som likevel holder en lav profil, mange flere enn jeg var klar over og ingen av dem var typisk kjente navn. De har mye eiendom, mange leiligheter i Norge og utlandet, Brasil, blant annet, Nice.. og de får flydd inn «selskap» av jenter som kunne vært datteren deres eller yngre. Utroskap skjer selvsagt i alle kretser, men disse mennene er også alltid omringet av jenter som vet at de har penger (og drugs). Aner ikke hvordan de vet det. Aner heller ikke hvordan de klarer å være tilsynelatende oppegående bedriftseiere (som min ex) med selskap på selskap på selskap, både åpne og «gjemte», være ute hele natten (vi hadde nanny som bodde hos oss) og så følge barna eller hente dem på skolen. Har aldri selv vært vitne til så mye drugs som i Exit, heller ikke verken hitmen eller at noen stager sin egen død, men jeg kan love at deler av finans-Norge frøs til is etter første sesong. Mht måten å tjene penger på så er det ikke ulovlig å utnytte smutthull. Uetisk, kanskje, men da burde noen ha tettet hullene - hvis det var så viktig. Vil tro at bortsett fra evt kunstneriske friheter så er Exit en ganske grei representasjon av virkeligheten - bare at virkeligheten er litt mer kynisk Anonymkode: 96914...d78 Første del av kommentaren: Jeg har ikke vært en del av miljøet selv direkte, men indirekte gjennom et familiemedlem. Jeg har vært på noen fester a la den William og Celin(e)? har i sesong 1, og truffet noen av folkene de har hentet inspirasjon fra i Exit. Jeg har observert MYE dop i den forbindelse - men de er jo opptatt av at det ikke skal vises utad. Så lurte jeg på hva du mener med: "men jeg kan love at deler av finans-Norge frøs til is etter første sesong"? Anonymkode: f586f...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 16. mars 2023 #25 Del Skrevet 16. mars 2023 Den nest siste episoden var direkte kvalm. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #26 Del Skrevet 16. mars 2023 Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå): Den nest siste episoden var direkte kvalm. Hva tenker du på? Gørr-faktoren? Eller mer? Anonymkode: f586f...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 16. mars 2023 #27 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 15.58): Nå har jeg sett alle episodene bortsett fra de 2 siste som kommer neste uke. Denne delen er liksom mindre realistisk enn de første. Og mye kjedelige klipp hvor det virker som produsenten mangler litt å finne på så de må spille sanger.. Men Henrik blir jo blind. Var det liksom en av de i virkeligheten som ble det? Eller er alt dette funnet opp? Anonymkode: 3794b...fe4 Det er jo ingen biografi dette, men fiksjon inspirert av sanne historier. Jeg håper i alle fall ikke det i episode 7 er basert på en ekte historie😬. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 16. mars 2023 #28 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva tenker du på? Gørr-faktoren? Eller mer? Anonymkode: f586f...bd9 Gørr🤢 Williams skjebne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 17. mars 2023 #29 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Første del av kommentaren: Jeg har ikke vært en del av miljøet selv direkte, men indirekte gjennom et familiemedlem. Jeg har vært på noen fester a la den William og Celin(e)? har i sesong 1, og truffet noen av folkene de har hentet inspirasjon fra i Exit. Jeg har observert MYE dop i den forbindelse - men de er jo opptatt av at det ikke skal vises utad. Så lurte jeg på hva du mener med: "men jeg kan love at deler av finans-Norge frøs til is etter første sesong"? Anonymkode: f586f...bd9 Sikkert at de ble stressa for å få avslørt egen livsstil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #30 Del Skrevet 17. mars 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Angående strippeklubber. For 15 år siden hadde ett av de største tyske forsikringsselskapene fest for noen av sine mest verdifulle ansasatte. På festen var det leid inn horer som de ansatte kunne ligge med på festen. https://www.bbc.com/news/world-europe-13454160 Dette ble selvsagt stoppet da det kom ut i pressen. Men ganske kvalmt å tenke på at horekjøp var stuerent nok til at et av de største forsikringsselskapene i Tyskland kjøpte horer til sine ansatte. Har også hørt lignende historier fra England i finansbransjen. Anonymkode: 901aa...634 Var (muligens er fortsatt) slik i Norge også Anonymkode: abc7d...05b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #31 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg vet om helt «vanlige» folk som fester på denne måten, at kokain og horer er akseptert - så at styrtrike folk gjør det sjokkerer meg ikke i det hele tatt. Er mer forundret over at disse mennene faktisk har koner. Konene har jo ingen nytte. Ikke blir de verdsatt og ikke bidrar de økonomisk.. Anonymkode: 5da9e...345 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #32 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Angående strippeklubber. For 15 år siden hadde ett av de største tyske forsikringsselskapene fest for noen av sine mest verdifulle ansasatte. På festen var det leid inn horer som de ansatte kunne ligge med på festen. https://www.bbc.com/news/world-europe-13454160 Dette ble selvsagt stoppet da det kom ut i pressen. Men ganske kvalmt å tenke på at horekjøp var stuerent nok til at et av de største forsikringsselskapene i Tyskland kjøpte horer til sine ansatte. Har også hørt lignende historier fra England i finansbransjen. Anonymkode: 901aa...634 Men hvorfor ikke… ja det er et overfladisk liv, men hva annet skal man egentlig gjøre når man har så mye tid og penger at man ikke trenger å bry seg om det vi vanlige folk bryr oss om? De trenger jo ikke å ta ansvar for noe som helst, for de kan bare kjøpe alt. Kjøper barnevakt, kjøper damer, kjøper seg ut av problemer… Hvorfor skal man bry seg om hva som er moralsk og ikke da? Verden dreier seg jo rundt penger. Vanlige folk som ikke har skjønt det er bare slaver som gjør det de tror de må gjøre. Slite livet av seg for å betale ned boliglån og ta vare på unger, som er det eneste sosialt akseptable… Ikke at det er noe galt, men det er heller ingen fasit på hvordan man skal leve «riktig.» Alle skal dø uansett. Anonymkode: 5da9e...345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #33 Del Skrevet 17. mars 2023 Har så vanskelig for å forstå at noen kan klippe av seg fingeren med hagesaks bare for å fake en voldelig relasjon. Tror rett og slett ikke på at noen er såå badass. Anonymkode: 5da9e...345 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #34 Del Skrevet 17. mars 2023 Selv om noen advokater er korrupte, betyr det ikke at alle er det men de ekstreme historiene selger Anonymkode: 43704...f17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #35 Del Skrevet 17. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Har så vanskelig for å forstå at noen kan klippe av seg fingeren med hagesaks bare for å fake en voldelig relasjon. Tror rett og slett ikke på at noen er såå badass. Anonymkode: 5da9e...345 Jeg også tenkte at slikt skjer bare på film. Anonymkode: 901aa...634 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #36 Del Skrevet 17. mars 2023 Desverre så er det mange kvinner som lever i voldelige relasjoner.😊 kjenner til meget godt til finansmiljøet i Oslo. De er rike, lever luksusliv. Finner seg unge og pene damer. Utnytter de, er utro. Se eksemplet nedenfor. https://www.dn.no/marked/finansmenn-i-retten-etter-slasskamp/2-1-343746 Anonymkode: a4986...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #37 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Første del av kommentaren: Jeg har ikke vært en del av miljøet selv direkte, men indirekte gjennom et familiemedlem. Jeg har vært på noen fester a la den William og Celin(e)? har i sesong 1, og truffet noen av folkene de har hentet inspirasjon fra i Exit. Jeg har observert MYE dop i den forbindelse - men de er jo opptatt av at det ikke skal vises utad. Så lurte jeg på hva du mener med: "men jeg kan love at deler av finans-Norge frøs til is etter første sesong"? Anonymkode: f586f...bd9 At de var redde for å bli eksponert og forbundet med episodene i serien. Mye av det er en sammenblanding fra flere reelle hendelser slik at det samlet sett er mange som potensielt kunne bli koblet til dem. Det virket ikke som folk generelt var klar over hvordan disse miljøene opererer, derfor ble det veldig mye fokus både blant folk som kjente noen som kjente noen, samt i pressen. Så - se frøs til is i frykt for å bli avslørt. Til deg som spurte hvorfor de har koner - fordi det å være gift og ha familie gir en nødvendig status. Det ser vellykket ut fra utsiden. Man må ha etterkommere og en kone til å være med til å representere. Festingen, utroskapen og alt det der er en del av et dobbeltliv. Også i businessammenheng er det å være gift og ha barn noe som i teorien vitner om stabilitet. Konen er stort sett med på middager og samlinger både med firma og kunder og i alle private «lag» som i yachtklubben etc. Husker ikke alt i farten, men det var veldig to-delt og mennene var to-delt. Én person når konen var med og en helt annen uten. Jeg kjente min eksmann i flere år før vi ble sammen, så strengt tatt visste jeg litt om hvilken type han var mht utroskap f.eks (ante ikke at jenter ble flydd med på eller inn til businessturer og hvor vanlig der var - «alle» visste at mannen deres hadde elskerinner). Jeg ble veldig forelsket og det gikk ikke over. Hadde aldri noe håp om at han skulle slutte å være utro for min del, spesielt siden han var mye på reise og mye ute med kunder, men på en eller annen måte klarte jeg å overse det. Når vi var sammen, om det var offentlig eller vi haddde middagsbesøk hjemme så følte jeg meg som den eneste i verden for ham. Uansett hvor jeg var i lokalet så kunne jeg se at han så på meg og smilte og ikke hadde øyne for andre. Etter hvert ble det for tomt for meg, miljøet var for overflatisk og jeg klarte aldri helt å finne min plass - følte jeg selv. Man skulle helst ikke jobbe og man kunne fint donere til charity men det ble sett litt ned på å involvere seg for mye, følte jeg. Følte meg nesten fremmed i huset fordi det hele tiden ble installert nye løsninger for lyd, lys, tv - lenge før smarthus var en ting, vi hadde noen som laget mat, noen som stelte hagen, noen som passet barna og jobben min var det også han som fikset uten at jeg var klar over det. Vi skiltes heldigvis som venner, og han fant seg kjapt en ny, flott, pen og velutdannet kone. Vi fortsatte å treffes en god stund etter at jeg flyttet hvert til vårt, helt til jeg plutselig fikk vite av noen andre at han hadde høygravid kone. Da fikk jeg bare lyst til å kaste opp av ham. Og jeg aner ikke hvordan han klarte å skjule det - vi var i «vårt» gamle hus, der hun tydeligvis må ha bodd også. Han var ikke på sosiale medier og da er det kanskje lettere å skjule sånt. Anonymkode: 96914...d78 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #38 Del Skrevet 17. mars 2023 Faren min var i utkanten av finansmiljøet. Han elsket moren min (hun er død nå), og når de var sammen var hun den eneste i rommet. Det som skjedde på reiser og sånn snakket de ikke om. Moren min hadde forøvrig også elskere. Litt sånn som Jeppe og kona, kanskje? Men i tillegg til at ekteskapet deres var viktig for fasaden, så elsket de hverandre høyt. Det er ikke alle som trenger å leve A4. Hun var kone nummer to, så hun visste hva hun gikk til. Faren min skaffet også horer til foretningsforbindelser som var på besøk i Norge. Jeg fant det ut da en av horene han hadde skaffet ble utsatt for grov vold av en rik saudiaraber, og faren min måtte rydde opp. Jeg var 12 den gangen, men syntes det var utrolig fælt at faren min var med på å dekke over det. Sjeiken ble loset ut av landet, horen fikk penger til nytt ansikt og noen politifolk fikk råd til å ta med familien på ferie, og så snakket man ikke mer om det... Han var også vitne til at en hore ble drept av noen amerikanske foretningsfolk i et annet land. De klikket fullstendig og jaktet henne ned som et byttedyr. Dette skjedde på en klubb og hadde ikke noe med miljøet til faren min å gjøre, men siden han fortalte det så må han ha blitt rystet. Mest over at familien hennes aldri fikk svar på hvor hun ble av, hun ble bare borte. Og ingen ble selvfølgelig straffet. Jeg syntes alltid at jeg hadde verdens kuleste far. Han var veldig til stede for meg, når han var hjemme. Men stort sett var han på jobb. Nå som jeg er voksen så ser jeg at han har noen klare sosixopatiske trekk. Anonymkode: e8877...034 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #39 Del Skrevet 17. mars 2023 Vera skrev (23 timer siden): Penger og makt har en tendens til å slå feil ut om det kommer til personer som ikke takler det. Ja. Skjønner ikke hvorfor folk blir så sjokkert over serien,at de nesten ikke tror at det skulle være sant. Man behøver egentlig ikke å se serier som Exit for å forstå det engang,det er bare å lese historie. Anonymkode: f6031...b28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 17. mars 2023 #40 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Skjønner ikke hvorfor folk blir så sjokkert over serien,at de nesten ikke tror at det skulle være sant. Man behøver egentlig ikke å se serier som Exit for å forstå det engang,det er bare å lese historie. Anonymkode: f6031...b28 Ja, jeg blir heller sjokkert over hvor naive enkelte er - som ikke tror på at enkelte miljøer er som dette. Det neste jeg ønsker meg nå, er en serie - i Exit stil som gjør et dypdykk i Politiker-Norge..der ville mange blitt sjokkert. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå