AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Del Skrevet 9. mars 2023 Nå har jeg sett alle episodene bortsett fra de 2 siste som kommer neste uke. Denne delen er liksom mindre realistisk enn de første. Og mye kjedelige klipp hvor det virker som produsenten mangler litt å finne på så de må spille sanger.. Men Henrik blir jo blind. Var det liksom en av de i virkeligheten som ble det? Eller er alt dette funnet opp? Anonymkode: 3794b...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Del Skrevet 9. mars 2023 Fri fantasi. Anonymkode: 6f650...7a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Del Skrevet 9. mars 2023 Har det noen gang vært reelt historier? Nei. Anonymkode: 30609...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Del Skrevet 9. mars 2023 Det aller meste er bare funnet opp. Den baserer seg på et par artikler skrevet av journalister, om ikke-vangitte personer og hvor hardt de festet. Anonymkode: 46b40...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Del Skrevet 12. mars 2023 Definitivt basert på sannhet! De forteller rett ut hvor korrupt Norge er, men verden vil åpenbart bedras 😵💫 Ola dunk sitter like naiv på berget og tror dette bare er underholdning og morsomt. Våkn opp folkens!!! Anonymkode: dae29...9b1 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. mars 2023 #6 Del Skrevet 12. mars 2023 Hva betyr "basert på virkeligheten"? Det finnes rusbruk, vold, psykopater, økonomisk kriminalitet, prostitusjon etc etc. Sånn sett er det "sant". Rollefigurene er bare sånn hele tiden. Det blir ikke troverdig for meg. Det blir litt for insisterende på 'Se hvor fæle de er!" Jeg elsker serien, men man må ta det for hva det er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Del Skrevet 12. mars 2023 Det er 70% ekte og 30% fri fantasi. Det fortalte de på God Morgen Norge når de gjestet der. Det med å tjene penger på vindmølle/vindkraft er ekte. Han som spiller Adam i serien gjestet også Lindmo hvor han ble spurt om hva han reagerte mest på når han så opptakene av intervjuene som hadde blitt gjort av finansmannen og han svarte at han var sjokkert over hvor mye de eksponerte seg selv. I sesong 1, på sommerfesten til William og Celine går William (?) eller en av de andre amokk med vold og det var sikkert 100 personer som vitnet dette. De 100 personene eksisterer jo og må jo tenke at «det er han» som har gitt intervju/opphav til Exit. Anonymkode: 7b13b...416 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Del Skrevet 12. mars 2023 Det skal jo selvfølgelig ekstremt LITE til før noen kan påstå at et show visstnok skal være "basert på virkelige hendelser" da. Hvis en film for eksempel skal handle om noen som har forsvunnet, og fremdeles ikke blitt funnet igjen, så kan de første trett minuttene handle om selve saken, og så er de neste nitti filmene eller what ever om romvesen / Bigfoot / det forvunnede Atlantis / zombie-nazister som har kommet tilbake til live igjen. En sånn film kunne jo fremdeles stemplet seg serv som "basert på virkelige hendelser" bare fordi den tar for seg en virkelig hendelse. Anonymkode: 3fbcc...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glenda27 Skrevet 12. mars 2023 #9 Del Skrevet 12. mars 2023 Exit er (som nevnt i begynnelsen av hver episode av serien) basert på fire menn fra finansmiljøet i oslo. Mange av handlingene i exit er basert på deres historier, samt vil jeg tro de sper på med ting de hører fra dette miljøet. Skuespillerne går ut i intervjuer med informasjon om at de har sett samtlige klipp fra dette miljøet, og at de ofte gjenskaper de i størst muliig grad. Dette gjelder også den nyeste sesongen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #10 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 16.00): Har det noen gang vært reelt historier? Nei. Anonymkode: 30609...236 jo. Se hva en av hovedrolleinnhaverne sa på Lindmo i helgen. Han var overrasket over at de ekte personene var så åpne om de forskjellige situasjonene, samtidig som han ikke forsto hvordan de torte å vise enkelte situasjoner, der flere kan identifisere hvem det er utfra situasjonene i filmen. B.la den med golfkøllen. Anonymkode: 5232c...331 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #11 Del Skrevet 14. mars 2023 Isambard skrev (På 12.3.2023 den 8.21): Rollefigurene er bare sånn hele tiden. Det blir ikke troverdig for meg Jeg vet endel om miljøet og jo det er troverdig. Like henger med like, slik er det ofte. Så at et liten gjeng menn med sosiopatiske trekk henger sammen er ikke så urealistisk. Anonymkode: 5232c...331 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #12 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 16.00): Fri fantasi. Anonymkode: 6f650...7a6 nei mange av situasjonene er basert på intervjuer med disse mennene og skuespillerne har sett disse intervjuene. Anonymkode: 5232c...331 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Del Skrevet 16. mars 2023 En del av hendelsene er så og si like som i virkeligheten. Anonymkode: f586f...bd9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg har selv hvert på den strippeklubben med en fra finansmiljøet for 10 år siden. Kan si at det stemmer. Sykt hva som skjer etter stengetid og i det skjulte 🙈 Anonymkode: 2b017...bae 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 14.3.2023 den 23.31): Jeg vet endel om miljøet og jo det er troverdig. Like henger med like, slik er det ofte. Så at et liten gjeng menn med sosiopatiske trekk henger sammen er ikke så urealistisk. Anonymkode: 5232c...331 Enig med deg. En god venn av meg har dessverre "gode" venner i et slikt miljø. Jeg prøver å hjelpe ham ut av rus nå men det er omtrent umulig. Har sett hva slags folk ham er venner med. Tviler ikke et sekund på at en god del av historiene i Exit kan være ekte. Anonymkode: e3df5...0f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 16. mars 2023 #16 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 15.58): Nå har jeg sett alle episodene bortsett fra de 2 siste som kommer neste uke. Denne delen er liksom mindre realistisk enn de første. Og mye kjedelige klipp hvor det virker som produsenten mangler litt å finne på så de må spille sanger.. Men Henrik blir jo blind. Var det liksom en av de i virkeligheten som ble det? Eller er alt dette funnet opp? Anonymkode: 3794b...fe4 Legg på Spoiler-alert du… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 16. mars 2023 #17 Del Skrevet 16. mars 2023 70% virkelighet, 30% fiksjon. Skaperne av serien har vel sagt at de villeste scenene som vi seere tror er fiksjon - er sannheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #18 Del Skrevet 16. mars 2023 Just now, Vera said: 70% virkelighet, 30% fiksjon. Skaperne av serien har vel sagt at de villeste scenene som vi seere tror er fiksjon - er sannheten. Så er spørsmålet om serieskaperne snakker sant og korrekt. Anonymkode: 901aa...634 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. mars 2023 #19 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg tenker at Exit er Kardemomme-versjonen av virkeligheten. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 16. mars 2023 #20 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så er spørsmålet om serieskaperne snakker sant og korrekt. Anonymkode: 901aa...634 Vil nok tro serieskaperne snakker sant - all den tid også skuespillerne har fått se intervjuene..det ville ha slått sprekker fort om det bare var en gimmick. Så er det vel temmelig mange etterhvert som har bekreftet at enkelte miljø er slik - ser ingen grunn til å mistro dette. Penger og makt har en tendens til å slå feil ut om det kommer til personer som ikke takler det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå