Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere med partner som er fullstendig likegyldig? Hva gjør det med et forhold?

Ta nå f.eks, jeg fortalte nettopp noe som hadde skjedd i dag, noe jeg fant spennende og gøy. Samboeren min sitter der, trykker på telefonen sin, ser ikke på meg én gang, og virker totalt likegyldig. Jeg fikk ikke én eneste respons. Dette skjer hele tiden og jeg syns det er respektløst. Hver gang jeg har tatt det opp, fjaser han det vekk med «du er akkurat lik,» «eh, nei, sånn er jeg ikke,» eller «slutt å syt a.» 

Syns det er så kjipt. Snart gidder jeg ikke å snakke med han mer.

Anonymkode: 0f878...422

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder du å være sammen med en som er så lite interessert i deg? Hadde jeg aldri giddet. 

Anonymkode: eec49...61a

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flere med partner som er fullstendig likegyldig? Hva gjør det med et forhold?

Ta nå f.eks, jeg fortalte nettopp noe som hadde skjedd i dag, noe jeg fant spennende og gøy. Samboeren min sitter der, trykker på telefonen sin, ser ikke på meg én gang, og virker totalt likegyldig. Jeg fikk ikke én eneste respons. Dette skjer hele tiden og jeg syns det er respektløst. Hver gang jeg har tatt det opp, fjaser han det vekk med «du er akkurat lik,» «eh, nei, sånn er jeg ikke,» eller «slutt å syt a.» 

Syns det er så kjipt. Snart gidder jeg ikke å snakke med han mer.

Kanskje han synes du maser voldsomt?

Anonymkode: 0eeb8...a5e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der er oppførselen til en person som er ferdig med deg, men som har en eller annen praktisk grunn til å forbli i forholdet. Jeg snakker av erfaring fra begge roller.

Anonymkode: ea219...1c9

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg ikke giddet. Kjæresten min kan innimellom ignorere meg når jeg prater hvis han ser på telefonen, skriver en melding el., men det er rett og slett fordi han er så distré og dårlig på multitasking og stenger verden ute når han er opptatt av noe. Men da gjør jeg han oppmerksom på at jeg prøver å prate og ta legger han bort mobilen og gir meg fokuset og deltar i samtalen.

Å straight up bli ignorert på den måten syns jeg ikke du skal finne deg i. Hva er gleden i å være to om han ikke engang er en god samtalepartner?

Anonymkode: 2295c...2c6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Der har vi en mann som kommer til å ende opp med å bli forlatt, og sikkert ikke skjønner det når det skjer. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn man må reagere på allerede første gang det skjer. Slutte å snakke, si : Hallo! Jeg snakker til deg! Legg ned mobilen er du snill.

Anonymkode: e7ea3...6d8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sånn man må reagere på allerede første gang det skjer. Slutte å snakke, si : Hallo! Jeg snakker til deg! Legg ned mobilen er du snill.

Det har jeg gjort. Da setter han øynene i meg og blir sur og irritert. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det der er oppførselen til en person som er ferdig med deg, men som har en eller annen praktisk grunn til å forbli i forholdet. Jeg snakker av erfaring fra begge roller.

Jeg har tenkt tanken, og for å være ærlig går det begge veier, men jeg prøver i hvert fall.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor gidder du å være sammen med en som er så lite interessert i deg? Hadde jeg aldri giddet. 

Anonymkode: eec49...61a

Unger. Hus. Hjem. Økonomi.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det tror er jeg er en i overkant kjapp konklusjon. Det er faktisk en del menn som ikke klarer å engasjere seg særlig i dagligdagse trivialiteter. Vi damer har nok et større behov for å lufte slike ting. Jeg skjønner godt det er irriterende at han viser null engasjement, men jeg tror ikke nødvendigvis at han er ferdig med forholdet av den grunn. Han bør bare lære seg å vise interesse, selv om det ikke er så interessant for han. 

Anonymkode: c3889...d96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er sånn, ofte. Han er mye sliten. 

Anonymkode: 652b8...dcf

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du har rett der, mobilen til eksen ble den store fienden. Hun brukte den nok som flukt og til å distansere seg fra meg. 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det har jeg gjort. Da setter han øynene i meg og blir sur og irritert. 

Ts

Javel? Da får han vel bli det da.
Kan dere ikke innføre mobilfrie soner, ved matbordet og en time eller to om kvelden?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål, TS. Gir du han respons på det  som han har på hjerte eller?

Anonymkode: 6f311...899

Skrevet

Been there. Kasta'n ut. Mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Feil. Første gang det skjer, så skal man innse at denne personen ikke er verdt å være sammen med. Opplæring av normal høflighet og empati hos et voksent menneske, er et rødt flagg

Anonymkode: 6c553...f6c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Et spørsmål, TS. Gir du han respons på det  som han har på hjerte eller?

Anonymkode: 6f311...899

Ja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Javel? Da får han vel bli det da.
Kan dere ikke innføre mobilfrie soner, ved matbordet og en time eller to om kvelden?

Det har vi, men det er alltids noe som gjør at den må fram. Redigere en handleliste, jobben ringer, en unge som skal hentes.

Ts

Skrevet

Med sånne kommenterer virker han umoden og lite seriøs.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...